  • 11. Data: 2010-06-06 18:35:04
    Temat: Re: A co o osuwajacych sie zboczach w nawiazaniu do wczesniejszej powodzi?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:eb2617db-bf97-460f-85da-

    >Kiedyś sporo podróżowałem służbowo - siedziba firmy Warszawa. Naprawdę
    >niechętnie jeździłem po południowych rejonach - duży ruch samochodowy,
    >korki, czasem problemy z parkowaniem, natomiast jazda na pomorze,
    >mazury to sama rozkosz.

    Bo gorale to chetnie by tylko dudki liczyli a dogadac sie w sprawie drog czy
    wiaduktow nie potrafia sami ze soba.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2010-06-06 18:37:24
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Jedyne co pozostaje to pożar, pęknięcie rury, porażenie prądem. Temu można
    > zaradzić nie dając powodu do wystąpienia.

    Wielu warunkow z tego co napisales nie da sie spelnic w gorach niestety a
    glownie tam te kataklizmy.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2010-06-06 18:41:36
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote in message

    > Wielu warunkow z tego co napisales nie da sie spelnic w gorach niestety a
    > glownie tam te kataklizmy.

    Tak ale w jednych miejscach mniejsza szansa niż w innych. Można zawsze
    zrobić checklistę i odfajkować większość zagrożeń.
    Teraz już wiemy o nich. Jest telewizja z helikopterami więc i edukacja
    szybciej postępuje.

  • 14. Data: 2010-06-06 18:58:37
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > zrobić checklistę i odfajkować większość zagrożeń.
    > Teraz już wiemy o nich. Jest telewizja z helikopterami więc i edukacja

    W jakims sensie pozytywne wydaje sie to, ze urzednicze glowy coraz czesciej
    przebakuja o przesiedleniach calych miejscowosci. Inna sprawa ze chyba nie z
    powodu przyszlych zagrozen a dla tego, ze teren najzwyczajniej nie nadaje
    sie do odbudowy. Druga sprawa, ze nie wszystko dalo sie przewidziec, chocby
    dlugich opadow a domy w koncu staly nie od dzis. Zalane osiedla w Warszawie
    tez sa swego rodzaju nowoscia bo teren przeciez nie zalewowy i nie od
    powodzi sa zalane.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2010-06-06 19:08:34
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Maniek4 pisze:

    > W jakims sensie pozytywne wydaje sie to, ze urzednicze glowy coraz czesciej
    > przebakuja o przesiedleniach calych miejscowosci.

    Z tymi przesiedleniami to pomysł jak najbardziej ok., tylko kto poniesie
    koszty...? Z drugiej strony... budować coś nowego w tym samym miejscu...
    to już bez sensu. Lepiej zmienić lokalizację na bezpieczniejszą.

> [...]
    > dlugich opadow a domy w koncu staly nie od dzis. Zalane osiedla w Warszawie
    > tez sa swego rodzaju nowoscia bo teren przeciez nie zalewowy i nie od

    A ja coraz częściej odnoszę wrażenie, że współczesny człowiek jednak co
    nieco za bardzo ufa tym wszystkim 'zdobyczom techniki' i... :-)
    zapomina, że prawa fizyki obowiązują nadal. Stąd te stwierdzenia w typie
    'nie wszystko dało się przewidzieć'. Gdyby podstawowym założeniem było
    uwzględnianie zawsze i wszędzie nadrzędności sił natury, to jednak nie
    decydowano by się na budowę na terenach potencjalnie zagrożonych...

    Wiadomo, że zawsze jest dobrze... jak jest dobrze, ale jak się nie
    sprawdziło poziomu wód w pobliskich ciekach wodnych względem
    posadowienia budynków, to teraz... klapa.
    I nic nie pomoże to, że są wały... one przecież mogą zostać przerwane...

    pozdr.
    robercik-us

  • 16. Data: 2010-06-06 19:16:11
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > uwzględnianie zawsze i wszędzie nadrzędności sił natury, to jednak nie
    > decydowano by się na budowę na terenach potencjalnie zagrożonych...

    No tak, ale to troche bledne kolo. Nie wiem ile tej wody w Warszawie spadlo
    na metr ^2, ale jezeli niespotykanie duzo to bo ja wiem? Zawsze kiedys moze
    spasc wiecej. Niestety nie mozemy byc przygotowani na wszystko.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2010-06-06 19:46:52
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > budynków, to teraz... klapa.
    > I nic nie pomoże to, że są wały... one przecież mogą zostać przerwane...

    Właśnie.
    Budowa za wałem to skrajna głupota nawet gdyby dawno powodzi nie było. Już
    sam wał po coś tam jest.

  • 18. Data: 2010-06-07 07:20:23
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Dom o samonośniej konstrukcji, np. drewniana rama.
    Tak, żeby jakby co się przechylił, ale nie rozwalił.

    -----

    | W obliczu ostatnich doniesien zastanawiam sie jakie macie pomysly dla budujacych
    wyzej.

  • 19. Data: 2010-06-07 07:43:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Dyjor pisze:

    > osuwiska to efekt wykarczowania powierzchni skarp podcinania ich
    > kolejnymi domami i ulicami, oraz przeciążania nadmiarem budowli. Pomijam
    > juz kwestię fundamentowania, i wzmacniania takich terenów poprzez budowę
    > odpowiednich konstrukcji inżynieryjnych (np palowanie).

    Tak to jest - ludzie bezmyślnie niszczą przyrodę, a potem wszystko wina
    bobrów i ekologów. A że np. drzewa korzeniami wzmacniały ziemię na
    skarpie i jak zabrakło drzew ziemia się nieco "poluzowała"...

  • 20. Data: 2010-06-07 08:02:52
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zalane osiedla w Warszawie tez sa swego rodzaju nowoscia bo teren przeciez
    > nie zalewowy i nie od powodzi sa zalane.

    O to włąśnie chodzi, że nie da się wszystkiego przewidzieć i dlatego jest to
    nazywane katastrofą. Po ostatniej burzy w Warszawie i w Piasecznie zalało
    osiedla położone wysoko w stosunku do Wisły. Układ burzowy przy takim
    nasileniu gwałtownych opadów nijak nie był w stanie odprowadzić wody. A
    stworzenie układu który byłby w stanie to zorbić na terenie Warszawy +
    okolic byłby niewspółmiernie drogi w stosunku do ewentualnych strat.
    Uwzględnianie wszelkich potencjalnych zagrożeń jest w jakimś stopniu
    możliwe, lecz zupełnie nieopłacalne ekonomicznie.

    Pobodnie ma się kwestia budowy na terenach zalewowych. Jeśli wcześniej plany
    zagospodarowania przestrzennego dopuszczały taką zabudowę, to wprowadzenie
    obecnie takiego zakazu od razu spowoduje rządanie wypłaty odszkodowania dla
    właścicieli za brak możliwości zabudowy. A która gmina udźwignie taki
    ciężar? To są niestety trudne sprawy, na które nałożyło się wiele zaniedbań
    wcześniejszych, zbyt optymistyczne przygotowywanie starych planów,
    późniejsze wydawanie decyzji o warunkach zabudowy lub zupełny brak myślenia
    i przewidywania zarówno od strony właścicieli jak i urzędników, na co
    przykładem może być moja rodzinna miejscowość poniemiecka, na terenie której
    Polacy wybudowali się na terasach zalewowych bezpośrednio przy rzece.