  • 72. Data: 2021-12-21 23:00:02
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy Proton 3
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > Nawet lepiej, można wentylator podłączyć kanałem do domowej
    > wentylacji i wietrzyć, a układ pompy wody do podgrzewania basenu
    > nawet. Jeśli się latem podłączy kompresor to można przerobić na
    > klimę :) a po podłączeniu jakiejś skrzyni biegów to nawet
    > młynkomikser by był na giętkim wale czy karuzela dla dzieci w
    > ogrodzie. Na wypasie to podłączyć całość na jakichś saniach i
    > zrobić kampera na wycieczki :) a po wycieczce, wyciągamy agregat i
    > znów karuzela działa :]

    poplułem monitor ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 71. Data: 2021-12-21 23:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Nikt nie trzymał nigdy na stanie więcej jak 2-3 szt. danego modelu
    > bo czasami nie schodziły przez 2-3 lata. W tym roku od miesiąca
    > miałby eldorado - ludzie biorą wszystko co jest, nawet najdroższe
    > Hondy wyprzedał (brały je jedynie firmy i to też sporadycznie).

    skad takie zapotrzebowanie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 73. Data: 2021-12-22 07:21:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 23:00 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > skad takie zapotrzebowanie?

    Mogę jedynie przypuszczać, że ma to związek z "medialnymi blackoutami" i
    cenami gazu.

    TG

  • 74. Data: 2021-12-22 21:14:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 20 grudnia 2021 o 22:45:35 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):
> [...]
    pustej działki grabie i szpadel zabierać do domu zrobił instalacje z fotowoltaika i
    wiatrakiem żeby pilnować żeby ktoś szpadla nie zajebał.

    nawet próbować wytłumaczyc. Bo i tak nie zrozumie.
    > Ten co robił test miał na imię Zenek i nie chciał czekać aż narty odepnę
    > i zmierzył całość :] Wyszło dobrze, coś ok 200 ale że mam IQ 150 to by
    > się nawet zgadzało :)
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy TVPi?>>>
    > PIBAĆ JES
    Jak masz 200 z nartami to bez nich największe twoje osiągnięcie to samemu jeść łyżką
    nie za ciepło zupę z nietłukącej się miski. Pewno świetnie pływasz bo tata cię uczył
    i wrzucał na środku jeziora do wody i musiałeś do brzegu dopłynąć. Ale wcześniej z
    worka musiałeś wyjść.

  • 75. Data: 2021-12-22 21:46:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 20 grudnia 2021 o 23:09:05 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Frajer, że kupiłem agregat? - czy, że nie kupiłem diesla?
    > Jakbym kupił tego diesla przy szacowanym użyciu 50h rocznie to już nie
    > byłbym frajer?
    > Dobrze się czujesz?
    >
    > --
    > Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
    Nie jestem od stawiani diagnozy. Mogę pomóc tworzyć wywiad lekarski. Diesel i
    benzynowy na linkach jakie dales w podobnej cenie i kupiłeś dużo gorszy benzynowy bo
    sprzedawca powiedział że paliwo do dizla sie psuje. Grunspan z Ziemi Obiecanej
    powiedział by w takiej sytuacji że masz pan małe myszki w głowie.

  • 76. Data: 2021-12-22 21:48:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 21 grudnia 2021 o 23:00:04 UTC+1 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik LordBluzg(R) m...@p...onet.pl ...
    > poplułem monitor ;-DDD
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usun tak?e "_")
    > "Cz?owiek... to jedyne zwierze, które sie rumieni.
    > I jedyne,które ma za co!" Mark Twain
    Prosty tragarz jesteś to i mało wybredne dowcipy cię kręcą

  • 77. Data: 2021-12-22 21:57:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 21:46 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > Diesel i benzynowy na linkach jakie dales w podobnej cenie i kupiłeś
    > dużo gorszy benzynowy bo sprzedawca powiedział że paliwo do dizla sie

    Czemu dużo gorszy? - znasz się na agregatach?
    Tego diesla nie ma i nie wiadomo kiedy będzie.

    TG

  • 78. Data: 2021-12-22 23:42:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 grudnia 2021 o 21:57:51 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Czemu dużo gorszy? - znasz się na agregatach?
    > Tego diesla nie ma i nie wiadomo kiedy będzie.
    >
    > TG
    Na ogregatach nie ale na silnikach spalinowych się znam. Dizel żeby chciał pracować
    musi być zrobiony dużo dokładniej niż benzynowy. Dlatego jest droższy ale i dużo
    trwalszy bo zrobiony z lepszych materiałów. Do tego ma znacząco wyższa sprawność i
    dobrze pracuje na paliwach alternatywnych typu olej rzepakowy, olej opałowy,
    przepracowane ale filtrowane oleje silnikowe. Olej przepracowany ma tak jak nowy z 10
    kilowatogodzin z litra. Cena litra to ok 20 groszy. 2 grosze za kilowatogodzinę
    wyjdzie. W Indiach, Pakistanie itp cały czas produkują średnioprezne silniki
    spalinowe. Taki silnik będzie pracował bez najmniejszego problemu na każdym oleju co
    się pali. https://youtu.be/UYjjlHh9rkE
    Taki jak z linku ma tak duża sprawność że przy pracy ciągłej nie potrzebuje
    chłodnicy. Żywotność takich silników do naprawy głównej to z 50 tysięcy godzin. Cirka
    jebalt po włączeniu z przerwami na wymiany oleju który można w nim spalić będzie
    pracował 5 lat. Podobno w Pakistanie taki nowy silnik można kupić za 3000 złotych. Za
    stówę miesięcznie , z amortyzacja silnika, można odłączyć się od sieci energetycznej
    umieć prąd bez względu na to czy świeci słońce i wieje wiatr. A ty szpanujesz z
    agregatem w którym silnik pracuje tylko na dedykowanym paliwie i ma żywotność 1500
    godzin czyli niecałe dwa miesiące ciągłej pracy. Tak wiem, napiszesz że to tylko do
    pracy dorywczej kilkanaście godzin w roku. Na kilkanaście godzin i to na dodatek nie
    jednego dnia to kuchenka gazowa na kartusze jak nie ma w domu gazu i lampa naftowa
    albo jej współczesny odpowiednik ledowy. Telefon daje się naładować z gniazda
    zapalniczki w samochodzie.

  • 79. Data: 2021-12-23 02:16:34
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 22.12.2021 o 23:42, Zenek Kapelinder napisał:

    > Na ogregatach nie ale na silnikach spalinowych się znam.

    Tak, tak, to ty byłeś tym szpeniem z warsztatu na Limance pod 215,
    przestawiającym beczki z olejem, do którego pan majster rzekł przy
    mnie, gdym ludowy wagen podstawiał: "Nie chciało się nosić teczki,
    teraz trzeba toczyć beczki, migiem ale!"

    --
    Limanka. Tu morda nie szklanka
    (przysłowie łódzkie)

  • 80. Data: 2021-12-23 09:57:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 23:42 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Na ogregatach nie ale na silnikach spalinowych się znam.

    Grupowy Janusz mi doradził na co zwrócić uwagę przy agregacie.
    Agregat 3f, który ma 6kW mocy przy 400V ma tylko 2kW mocy (max, a
    zazwyczaj jeszcze mniej) przy generowaniu napięcia jednofazowego.
    Tylko nieliczne konstrukcje mają dwa tryby pracy - mogą generować 230 albo
    400V z pełną mocą znamionową. Oznacza to, że gdy będę potrzebował większej
    mocy przy napięciu 230V wystarczy zmienić tryb pracy i mam dostępne
    6kW/230V.
    To był główny powód dla którego kupiłem ten agregat Daewoo.
    Po to założyłem wątek na grupie - chciałem poznać opinię praktyków.

    Wbrew temu co mi tu wypisujesz, napiszę, że sprzedawca od Daewoo nawet nie
    wiedział, że rozważałem diesla - do niczego mnie nie musiał namawiać bo
    pojechałem do niego po konkretny model wybrany wcześniej na allegro.
    O wadach i zaletach diesli rozmawiałem z nim po załadowaniu agregatu do
    auta. Ja z każdym gadam więcej niż powinienem, dzięki temu wiem więcej o
    agregatach niż przez wizytą u niego.

    > Dizel żeby chciał pracować musi być zrobiony dużo dokładniej niż
    > benzynowy. Dlatego jest droższy ale i dużo trwalszy bo zrobiony z
    > lepszych materiałów.

    To w moim przypadku trzeciorzędny argument.
    Tego protona 3 nie wybrałem dlatego, że to diesel - a dlatego, że ma
    solidny generator (ale nie ma trybu 230V).
    Najważniejszy przy agregacie jest generator - ważne jest aby miał
    miedziane uzwojenie, dobre chłodzenie generatora i stabilne napięcie w
    całym zakresie dostępnej mocy no i oczywiście wysoką trwałość bo to on a
    nie silnik dostaje najwięcej po dupie.
    Ważne jest też aby miał dokładny AVR - wtedy można bez UPS'a zasilać
    urządzenia wymagające sinusa.
    Drugim ważnym kryterium dla mnie jest serwis i dostępność części
    zamiennych - wszystko kiedyś się zepsuje, dobrze by było, aby dało się to
    naprawić.

    Trzecia sprawa to silnik - ale w agregatach "cywilnych" nawet najtańszy
    chińczyk typu "Honda GX 2XX" pędzony bez żadnego serwisu przeżyje
    generator.
    Te silniki są w milionach kosiarek, zagęszczarek, rozdrabniarek, pił itp.
    i dają radę przez 10lat pracować w sezonie 2 x w tygodniu po 3-4h.
    Sam mam takie dwa - w zagęszczarce i glebogryzarce.

    > Do tego ma znacząco wyższa sprawność i dobrze pracuje na paliwach
    > alternatywnych typu olej rzepakowy, olej opałowy, przepracowane ale
    > filtrowane oleje silnikowe.

    To może być dobry argument dla jakiegoś rolnika albo mechanika. Ja nie mam
    smażalni ani warsztatu. I tak bym lał ON ze stacji.
    Inna sprawa, że jakbym nalał taki olej do nowego silnika to chyba bym się
    musiał pożegnać z gwarancją?

> [...]
    > miesięcznie , z amortyzacja silnika, można odłączyć się od sieci
    > energetycznej umieć prąd bez względu na to czy świeci słońce i wieje

    Do dzieła, co Cię powstrzymuje? generuj swój prąd, jeszcze na tym zarobisz.

> [...]
    > godzin w roku. Na kilkanaście godzin i to na dodatek nie jednego dnia to
    > kuchenka gazowa na kartusze jak nie ma w domu gazu i lampa naftowa albo

    Widzę, że jesteś kolejny, który wie co dla mnie jest najlepsze i jakie mam
    potrzeby...

    Miałeś kiedyś przerwę w zasilaniu w lecie dłuższą niż doba? - ja tylko w
    tym roku miałem dwie.
    Zamrożone żarcie w lodówkach/zamrażarkach które mogę stracić przy takich
    przerwach jest więcej warte niż ten agregat nad którym już się kolejny
    dzień rozwodzisz.
    A w domu prądu potrzebuję nie tylko do lodówek czy zamrażarki, ja pracuję
    w większości zdalnie. Kilka godzin pociągnę na UPS'ie, ale dwa dni to już
    wymierna strata i niepotrzebny mój stres. Nikogo nie obchodzi, że akurat
    nie mam prądu i nie mogę zrobić tego do czego się zobowiązałem.
    Napiszesz, że można żyć bez prądu - wszystko można, tylko po co się tym w
    ogóle przejmować jak mogę tanim kosztem mieć swój prąd w razie większej
    awarii.

    TG