    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 22 Dec 2021 14:42:12 -0800 (PST)
    Subject: Re: Agregat prądotwórczy Proton 3
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 grudnia 2021 o 21:57:51 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Czemu dużo gorszy? - znasz się na agregatach?
    > Tego diesla nie ma i nie wiadomo kiedy będzie.
    >
    > TG
    Na ogregatach nie ale na silnikach spalinowych się znam. Dizel żeby chciał pracować
    musi być zrobiony dużo dokładniej niż benzynowy. Dlatego jest droższy ale i dużo
    trwalszy bo zrobiony z lepszych materiałów. Do tego ma znacząco wyższa sprawność i
    dobrze pracuje na paliwach alternatywnych typu olej rzepakowy, olej opałowy,
    przepracowane ale filtrowane oleje silnikowe. Olej przepracowany ma tak jak nowy z 10
    kilowatogodzin z litra. Cena litra to ok 20 groszy. 2 grosze za kilowatogodzinę
    wyjdzie. W Indiach, Pakistanie itp cały czas produkują średnioprezne silniki
    spalinowe. Taki silnik będzie pracował bez najmniejszego problemu na każdym oleju co
    się pali. https://youtu.be/UYjjlHh9rkE
    Taki jak z linku ma tak duża sprawność że przy pracy ciągłej nie potrzebuje
    chłodnicy. Żywotność takich silników do naprawy głównej to z 50 tysięcy godzin. Cirka
    jebalt po włączeniu z przerwami na wymiany oleju który można w nim spalić będzie
    pracował 5 lat. Podobno w Pakistanie taki nowy silnik można kupić za 3000 złotych. Za
    stówę miesięcznie , z amortyzacja silnika, można odłączyć się od sieci energetycznej
    umieć prąd bez względu na to czy świeci słońce i wieje wiatr. A ty szpanujesz z
    agregatem w którym silnik pracuje tylko na dedykowanym paliwie i ma żywotność 1500
    godzin czyli niecałe dwa miesiące ciągłej pracy. Tak wiem, napiszesz że to tylko do
    pracy dorywczej kilkanaście godzin w roku. Na kilkanaście godzin i to na dodatek nie
    jednego dnia to kuchenka gazowa na kartusze jak nie ma w domu gazu i lampa naftowa
    albo jej współczesny odpowiednik ledowy. Telefon daje się naładować z gniazda
    zapalniczki w samochodzie.