  • 1. Data: 2013-10-25 09:50:25
    Temat: Agrest - kiedy ciąć?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Mam 3 stare krzaki agrestu i należy im się cięcie.
    Czytam, że tnie się na przedwiośniu.
    Jak znam życie, to przegapię więc wolałbym przyciąc krzaki teraz.
    Mogę wprawdzie nastawić przypomnienie w kalendarzu, ale z tym różnie
    bywa ;-) Czekać do marca, czy ciąć teraz? Jak radzicie?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-10-25 10:26:33
    Temat: Re: Agrest - kiedy ciąć?
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mogę wprawdzie nastawić przypomnienie w kalendarzu, ale z tym różnie bywa
    > ;-) Czekać do marca, czy ciąć teraz? Jak radzicie?

    Hejka. Nie widzę przeciwskazań. :-) Skoro agrest posadzony przed zimą
    przycinamy po posadzeniu tuż nad ziemią i mu to nie szkodzi to tym bardziej
    nie zaszkodzi przyciąć o tej porze stare krzaki.
    Pozdrawiam pogodnie Ja...cki

  • 3. Data: 2013-10-25 13:53:33
    Temat: Odp: Agrest - kiedy ciąć?
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    > Hejka. Nie widzę przeciwskazań. :-) Skoro agrest posadzony przed zimą
    > przycinamy po posadzeniu tuż nad ziemią i mu to nie szkodzi to tym
    > bardziej nie zaszkodzi przyciąć o tej porze stare krzaki.

    Średniowiecze ;-) Jeśli korzenie są w miarę dobrze rozwinięte - nic nie
    przycinamy. Szkoda jednego roku owocowania.

    Pozdrawiam nowocześnie ;-)

  • 4. Data: 2013-10-25 19:38:30
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Średniowiecze ;-) Jeśli korzenie są w miarę dobrze rozwinięte - nic nie
    > przycinamy. Szkoda jednego roku owocowania.
    > Pozdrawiam nowocześnie ;-)

    Hejka. Może i nienowocześnie ale jak nie tnąc uzyskać formy stożkowe lub
    szpalerowe krzewów agrestu?
    Pozdrawiam dygresyjnie Ja...cki
    PS Johnny, poproszę o literaturę dotycząca zaniechania cięcia agrestu po
    posadzeniu.

  • 5. Data: 2013-10-25 19:45:50
    Od: johnny <j...@p...pl>

> [...]
    > lub szpalerowe krzewów agrestu?
    > Pozdrawiam dygresyjnie Ja...cki

    > PS Johnny, poproszę o literaturę dotycząca zaniechania cięcia agrestu po

    Doświadczenie Panie, doświadczenie... ;-)

    Pozdrawiam nie betonowo ;-)

  • 6. Data: 2013-10-25 22:04:16
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-25 19:45, johnny pisze:

> [...]
    Jak żyć Panowie, jak żyć?
    Jedni radzą ciąć inni nie ciąć, człek się gubi ;-)
    Moje krzaczory mają po kilkanaście, albo i po dwadzieścia pędów a
    wycinałem tylko te, które uschły albo się złamały.
    W tym roku urodzaj agrestu był raczej średni i stąd pomysł, że może za
    dużo pędów w stosunku do korzeni?
    Jacek

  • 7. Data: 2013-10-26 10:42:01
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Jedni radzą ciąć inni nie ciąć, człek się gubi ;-)

    Hejka. Jak człek nie rozumie co czyta to człek się gubi.
    Pozdrawiam nieostentacyjnie Ja...cki

  • 8. Data: 2013-10-26 11:06:01
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-26 10:42, Dirko pisze:
    > Hejka. Jak człek nie rozumie co czyta to człek się gubi.
    > Pozdrawiam nieostentacyjnie Ja...cki
    A zauważyłeś Waszmość znaczek ;-) ??
    z wyrazami nieustającego szacunku (jak mawia zaprzyjaźniony prawnik)
    Jacek

  • 9. Data: 2013-10-26 17:21:55
    Od: z...@w...pl

    W dniu piątek, 25 października 2013 09:50:25 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Mam 3 stare krzaki agrestu i należy im się cięcie.

    Należy się.

    > Czytam, że tnie się na przedwiośniu.

    Jeśli nie przyciąłeś tuż po zbiorze to teraz nie tnij. Wprawdzie nawet do połowy
    listopada maja dominować dodatnie temperatury, to nie ma pewności, ż e tnąc teraz nie
    pozostawisz w krzaczorach wrót mrozowych, które jak wieść gminna niesie mogą być
    brzemienne w skutkach. Czyli trag może szlafić krzaczory.

    > Jak znam życie, to przegapię więc wolałbym przyciąc krzaki teraz.

    Odradzam ze względów jak wyżej.

    > Mogę wprawdzie nastawić przypomnienie w kalendarzu, ale z tym różnie

    Nastaw i dopilnuj.

    > Czekać do marca, czy ciąć teraz? Jak radzicie?

    Radzę poczekać do prognozy na przedwiośniu, która jednoznacznie określi brak silnych
    mrozów do wiosny.

    Tak w tym roku postąpiłem i zbiory były więcej niż zadowalające.

    Pozdrawiam
    skryba

  • 10. Data: 2013-10-26 20:15:39
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > pewności, ż e tnąc teraz nie pozostawisz w krzaczorach wrót mrozowych,
    > które jak wieść gminna niesie mogą być brzemienne w skutkach. Czyli trag

    Hejka. Zyga, słyszałeś, żeby komuś wymarzł (przemarzł) krzak agrestu, bo
    ja nie. :-)
    Pozdrawiam empirycznie Ja...cki