  • 1. Data: 2010-10-13 09:43:50
    Temat: Akumulatorki AA i AAA z ladowarka - ktore
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    Muszę kupić zestaw akumulatorów wielkości AA oraz AAA.

    Które z dostępnych na rynku firm sa godne polecenia i zakupu?

    Czego używacie - czego się wystrzegać - co warto kupić?

    --
    Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

    Proszę o wsparcie
    mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

    Dziękuję za donację.

  • 2. Data: 2010-10-13 11:02:17
    Temat: Re: Akumulatorki AA i AAA z ladowarka - ktore
    Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl>

    Spróbuj akumulatorki AAA i AA Eneloop (Sanyo). Jesli chodzi o ładowarkę to
    BC-700 lub BC-900

  • 3. Data: 2010-10-13 11:04:56
    Od: "deepblue" <d...@w...pl>

    Czesuaw P. napisał/a
    > Muszę kupić zestaw akumulatorów wielkości AA oraz AAA.
    >
    > Które z dostępnych na rynku firm sa godne polecenia i zakupu?
    >
    > Czego używacie - czego się wystrzegać - co warto kupić?

    Polecam Sanyo Eneloop - niezbyt duża pojemność (np AA - 2000 mA/h) ale brak
    efektu samorozładowania. Naprawdę świetne.

    --
    deepblue

  • 4. Data: 2010-10-13 11:36:23
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-10-13 11:43, Czesuaw P. pisze:
    > Muszę kupić zestaw akumulatorów wielkości AA oraz AAA.
    >
    > Które z dostępnych na rynku firm sa godne polecenia i zakupu?
    >
    > Czego używacie - czego się wystrzegać - co warto kupić?

    polecam recyko - technologicznie i jakościowo równoiważne sanyo enelop

  • 5. Data: 2010-10-13 11:37:12
    Od: Michał Kowalczuk <m...@k...eu>

    Oon 2010-10-13, deepblue vrute-a, bork, bork, bork!

    > Polecam Sanyo Eneloop - niezbyt duża pojemność (np AA - 2000 mA/h) ale brak
    > efektu samorozładowania. Naprawdę świetne.

    Są jeszcze większe (2300 mAh) akumulatory Varta Ready2Use, nieco droższe niż
    Eneloop. Zdaje się że to ta sama technologia.

    --
    pozdrawiam,
    Michał Kowalczuk

  • 6. Data: 2010-10-13 14:37:51
    Od: marrgol <m...@g...com>

    On 2010-10-13 13:37, Michał Kowalczuk wrote:

    > Są jeszcze większe (2300 mAh) akumulatory Varta Ready2Use, nieco droższe niż
    > Eneloop. Zdaje się że to ta sama technologia.

    Od grudnia mają być dostępne w Europie Eneloopy o pujemności 2500 mAh.
    Pewnie będą jeszcze droższe... :-)

    --
    mrg

  • 7. Data: 2010-10-13 15:21:44
    Temat: Re: Akumulatorki AA - ktore
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Energizery 2650 mAh u mnie się sprawdzają.
    Z tym że część na pewno kupiłem we Francji (w jakimś markecie przy kasie cena jak w
    Polsce).

    Co do ładowarek mam mieszane uczucia.
    Mam wrażenie, że po paru latach każda ładowarka się "rozkalibrowuje" - jedne
    niedoładowują, inne przeładowują.
    Brałbym jakąś z mikroporcesorem i uniwersalną 230AC/12DC

  • 8. Data: 2010-10-13 15:48:01
    Od: marrgol <m...@g...com>

    On 2010-10-13 17:21, ąćęłńóśźż wrote:
    > Energizery 2650 mAh u mnie się sprawdzają.
    > Z tym że część na pewno kupiłem we Francji (w jakimś markecie przy kasie cena jak w
    Polsce).

    Ja z własnego doświadczenia mogę polecić akumulatorki Sanyo (Eneloop
    i "zwykłe" NiMH), za to zdecydowanie odradzam "zwykłe" GP (Recyko
    nie używałem) - padają jak muchy. U mnie mniej więcej co czwarta,
    a "przerobiłem" kilkadziesiąt sztuk. Technologię też mają jakąś
    dziwną - wszystkie (te, które nie padły), niezależnie od pojemności
    "fabrycznej" (miałem AA 2100, 2300, 2400 i 2500 oraz AAA 850 i 1000),
    po niedługim czasie mają realnie takie same pojemności - ok. 1800 mAh
    AA i 650 AAA. Co ciekawe NiCD GP robiło bardzo dobre, mam parę
    kilkunastoletnich, które wciąż świetnie się sprawują - utraciły
    mniej niż 10% pojemności.

    > Co do ładowarek mam mieszane uczucia.
    > Mam wrażenie, że po paru latach każda ładowarka się "rozkalibrowuje" - jedne
    niedoładowują, inne przeładowują.
    > Brałbym jakąś z mikroporcesorem i uniwersalną 230AC/12DC

    Z ładowarek mam BC-700 do zwykłego ładowania (3-4h), formowania
    nowych i testowania; GP PowerBank Smart 2 do szybkiego ładowania
    (1-1,5h) oraz Sanyo NC-MDU01 (4-6h) - wszystkie godne polecenia,
    i choć BC-700 po jakichś czterech latach eksploatacji faktycznie
    już chyba nie działa tak dobrze, jak na początku, to już dwóm
    sześcioletnim GP nic nie mogę zarzucić.

    --
    mrg

  • 9. Data: 2010-10-13 17:19:35
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Podejrzewam padanie jakichś kondensatorów odpowiedzialnych za stałą czasową.

    -----

  • 10. Data: 2010-10-13 18:58:37
    Od: "KM" <n...@o...pl>

    "Czesuaw P." <c...@o...pl> wrote in message
    > Muszę kupić zestaw akumulatorów wielkości AA oraz AAA.
    >
    > Które z dostępnych na rynku firm sa godne polecenia i zakupu?
    >
    > Czego używacie - czego się wystrzegać - co warto kupić?

    Od jakiegos czasu uzywam BC 900 i musze przyznac ze jest przyzwoita
    ladowarka. Sporo funkcji (tak jak 700 ale wiekszy prad ladowania). Co do
    akumulatorkow jezeli chodzi o firmowe to polecam Sanyo (bardzo popularne w
    modelarstwie). Obecnie uzywam zwyklych sanyo NiMh z oznaczeniem TwinCell.
    Mam tez kilka starych sanyo 1700mAh i jesli wierzyc ladowarce to trzymaja
    pojemnosc na poziomie 1600mAh. A jak by nie bylo maja one okolo 5 lat...
    Z nie firmowych mam pare kompletow AA i AAA NiMh z "lidla" - i tutaj tez
    mile zaskoczenie bo ladowarka pokazuje ok 2300-2400 mAh przy oznaczeniu na
    akku 2500mAh. Widac to tez po dlugosci czasu pracy, poniewaz uzywam ich do
    zasilania canona a470. I jestem bardzo zaskoczony jak dlugo wytrzymuja -
    gdzie w aparacie bardzo czesto uzywam lampy i podgladu zdjec. Co do
    lidlowych akku AAA 900mAh na 12 szt trafila mi sie jedna sztuka ktora pada
    po okolo 1.5 roku uzytkowania. Mysle ze wynik jest niezly patrzac na ich
    cene ok 14zl za 4 szt.
    Glownie uzywam ich do zasilania zabawek dla dziecka, gdzie przy bateriach
    nie wyrabialbym finansowo....

    Wczesniej mialem tez zwykla ladowarke GP - GPKB34P - NiCd/NiMh - ladowanie
    w 2 kanalach , prosta sygnalizacja ladowania i naladowania. Dosyc dlugi czas
    ladowania przy akku o wiekszej pojemnosci. Nigdy nie mialem z nia problemow
    ani tez z ladowanymi w niej akumulatorkami (moze to zasluga nieduzego pradu
    ladowania...)

    Pozdrawiam!