  • 1. Data: 2011-09-10 18:33:34
    Temat: Altanka około 20m2- ktoś ma wiedzą ile moze kosztować i jak to tanio zrobić?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Pomysł: postawienie altanki na działkę, powierzchnia około 20m2. Brak
    udogodnien, jedna izba, aneks, ubikacja (może prysznic). Dach w
    technologii dowolnej, byle tanio, poddasze bezuzyteczne. Piwniczka
    przynajmniej z 10m2, sam poziom "mieszkalny" podniesiony około 0.5-1m
    nad poziom gruntu. Brak ogrzewania, ewentualnie jakiś malutki kominek.
    Ważne żeby dało radę latem przekimac, jesienią używać a zimą olewać.

    Czym i jak to postawić żeby było najtaniej? Ktoś może stawiał i potrafi
    oszacować koszta? Stawianie odbywało by się w systemie "jak mamy wolne
    to coś podziobiemy", więc koszta robocizny odpadaja. Czas nie gra roli
    może być stawiane przez całe przyszłe lato. Nie wiem co nalezy wziąść za
    elementy składowe żeby wyszlo tanio, bo to w zasadzie jedyny parametr.
    Przy czym tektura odpada, jednak jakieś odstraszanie przed pijaczkami
    było by przydatne. Podobnie drewno - pijaczki przepadają za podpalaniem
    okradzionych altanek.

  • 2. Data: 2011-09-10 22:06:39
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 10, 8:33 pm, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Przy czym tektura odpada, jednak jakieś odstraszanie przed pijaczkami
    > było by przydatne. Podobnie drewno - pijaczki przepadają za podpalaniem

    Skoro nie drewno to moze ziemianka?
    Robi sie prosto ale troche trzeba sie nadzwigac (albo miec bobcat-a).
    Na lato w sam raz bo chlodna bedzie.
    Ale do tego dobrze miec miejsce suche...

    A moze po prostu kupic kontener socjalny? Koszt w okolicy 10kzl
    (troche powyzej).
    Nic tanszego bezpozwoleniowego i niepalnego chyba nie ma...

  • 3. Data: 2011-09-11 06:49:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-11 00:06, ptoki wrote:
    > Skoro nie drewno to moze ziemianka?

    Woda pojawia się na głąbokości 1.5 metra.

    > A moze po prostu kupic kontener socjalny?

    Jedna z opcji to była przyczepa turystyczna. Odpadła - brzydkie jak noc
    i mało funkcjonalne jako altanka. O kontenerze pomyśle ale mimo wszystko
    jednak chciałbym mieć coś murowanego.

    > Nic tanszego bezpozwoleniowego i niepalnego chyba nie ma...

    Może być pozwoleniowe ;) Interesuje mnie raczej ceramika.

  • 4. Data: 2011-09-11 10:24:49
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 10.09.2011 20:33, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > Ważne żeby dało radę latem przekimac, jesienią używać a zimą olewać.
    >
    > Czym i jak to postawić żeby było najtaniej? Ktoś może stawiał i potrafi
    ja próbowałem i wyszło mi ze to koszutje pierońsko drogo + Vat + cło +
    podatek
    Dokładniej to pomyślałem: szopka, parę desek, cokoklwiek na dach, a
    potem sie wykończy. pare tyś zł makisimum!. okazało sie ze parę tyś to
    będize kosztował dach. parę tyś deski, i parę tyś imitacja fundametów.
    tak wiec taniej by mnie wyszło sprzedać ogródek i kupić inny, ale z domkiem.

    ToMasz

  • 5. Data: 2011-09-14 19:42:20
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > Czym i jak to postawić żeby było najtaniej? Ktoś może stawiał i potrafi
    > oszacować koszta? Stawianie odbywało by się w systemie "jak mamy wolne to
    > coś podziobiemy", więc koszta robocizny odpadaja.

    Lepianka - glinianka. Wykonasz sobie szkielet jak do muru pruskiego i
    przestrzenie pomiędzy belkami wypełnisz gliną lub jakimś kamieniem lepionym
    na glinę.
    jeżeli masz na swoim terenie gline to możesz sobie ulepić cegły z gliny ze
    słomą i je wypalić lub wysuszyć na słońcu.
    Jeżeli masz torfowisko to możesz zrobić mur pruski całą gębą: szkielet
    drewniany wypełniony bloczkami torfu.
    Szkielet drewniany i przestrzenie wypłenione keramzytem spojonym jakąś
    zaprawą (ceramika !) - będzie lekkie i powinno izolować
    Szkielet drewniany lub metalowy, ściany zewn z blachy falistej, do środka
    styropian, od wewnątrz jakaś boazeria, panele
    No i hit sezonu - tak postawiło "domki" kilku znajomych: kupujesz gotowe
    elementy do ogrodzeń betonowych, tj słupy i płyty wypełniające i budujesz z
    nich nie płot tylko domek. Spajasz zaprawą, co niepotrzebne wycinasz na
    drzwi i okna, jakoś tam sobie zadaszysz i masz altanę. Jeżeli w pobliżu masz
    jakiś stary nieczynny postpeerelowski zakład przemysłowy to takie ogrodzenie
    można sobie zeń wyszabrować.
    Jeżeli gdzieś w pobliżu budują taką np autostradę to masz półdarmowy
    hipermarket budowlany. Wtedy warto zorganizować sobie jakieś szalunki, stal
    na zbrojenie kupisz za parę flaszek i domek stopniowo odlejesz sobie z C20
    ;)
    --
    Jackare