    From: "Dirko" <i...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Biała klęska ogrodowa
    Date: Wed, 14 Oct 2009 12:36:42 +0200

    W wiadomości news:hb3p5k$873$1@inews.gazeta.pl SJS <s...@w...pl>
    napisał(a):

    > Śnieg
    > Biało, wokoło biało, aż po horyzont biało
    > I w górze biało od śniegu co wirując spada
    > Siada na ziemi, na płatkach śniegu
    > Śnieg, śnieg ciągle pada.

    Hejka. Jałowce, tuje, cyprysiki, nawet sosny i świerki z porozginanymi
    do ziemi gałęziami. Śnieg goniony północnym wiatrem oblepia mokrymi kiściami
    nie tylko iglaki ale wszystko, co jeszcze nie zrzuciło liści. Wygięte do
    ziemi leszczyny, wajgelie, hortensje, pęcherzownice, lilaki, tawuły,
    berberysy ...
    Otrzepywanie daje ulgę roślinom na kilkadziesiat minut, bo śnieg ciągle
    pada
    i nie daje za wygraną. Przylepia się do czapki, kurtki, spodni i natychmiast
    się rozpuszcza a wsiąkająca woda szybko przemaka ubranie.
    U sąsiadki nagle z trzaskiem rozłamała się tuja i padła przegradzając
    jak szlaban alejkę. :-(
    Zacinający śnieg i kapiące z daszka czapki krople nie pozwalają się
    delektować pięknem zimowego krajobrazu.
    Jedynym zadowolonym z pogody był pies Kajtuś, który mi towarzyszyl na
    działeczce. Biegał jak szalony, skakał, próbował gryźć śnieg, bo chyba
    widział go po raz pierwszy. :-)
    Pozdrawiam dosychająco Ja...cki