  • 1. Data: 2013-11-26 19:27:42
    Temat: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: k...@g...com

    Pan Onanet wczoraj podał że w Krakowie uchwalili zakaz palenia węglem i drewnem w
    piecach. Biedni już się cieszą.

  • 2. Data: 2013-11-26 19:41:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 19:27:42 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Pan Onanet wczoraj podał że w Krakowie uchwalili zakaz palenia węglem i drewnem w
    piecach. Biedni już się cieszą.

    Jak byś do końc obejrzał/doczytał to cos tam było w stylu że nie "zakaz palenia" a
    "zakaz palenia kotłoach nieekologicznych" Naklejki z odpowiednim nadrukiem się na
    kotłach pojawią i będzie git.
    Tylko trochę drożej bo najklejka kosztuje.
    Aczkolwiek niekoniecznie bo z "certyfikatami enegetycznymi" się nie udało
    "Swoi" mieli kasować po 1.5tys za obowiązkowy certyfikat ale coś nie wyszło i teraz
    gdzieś koło 50zł taki kwit kosztuje

  • 3. Data: 2013-11-26 19:55:43
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 19:41:28 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    >
    > "Swoi" mieli kasować po 1.5tys za obowiązkowy certyfikat ale coś nie wyszło i teraz

    Nie dyskutuję o tym co Ci się śniło tylko o konkretnym artykule na Onanecie. Może
    będzie git jak naklejka będzie ba piecu na olej albo na gaz. A teraz przeczytaj
    oryginalny tekst http://wiadomosci.onet.pl/krakow/radni-zdecydowali-w
    s-zakazu-palenia-weglem/nhvrg i wybij mi oczy że kotły ekologiczne na drewno lub
    węgiel są tam wymienione jako dopuszczalne.

  • 4. Data: 2013-11-26 20:06:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 19:55:43 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    .>ws-zakazu-palenia-weglem/nhvrg i wybij mi oczy że kotły >ekologiczne na drewno lub
    węgiel są tam wymienione jako dopuszczalne.
    Ok masz racje. O Krakowie pisałeś. Wczoraj lub dzisiaj czytałem że ogólnopolski jakis
    pomysł jet żeby do 2018 roku węglem tylko w kotłach "ekologicznych".
    O Krakowie Twojego linku przeczytałem i myslę że po prostu kotły na wegiel się
    "kominki" będą nazywać. Póki co chyba nie ma zakazu poosiadania kominka o wyglądzie
    kotła na węgiel.
    Durni urzednicy ale w życiu jakieś rozwiązanie się znajdzie

  • 5. Data: 2013-11-26 20:40:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    napisał:
    > Pan Onanet wczoraj podał że w Krakowie uchwalili zakaz palenia węglem i drewnem w
    piecach. Biedni już się cieszą.

    Ja jestem jak najbardziej za calkowitym i w skali calego kraju zakazem
    ogrzewania kotlami na brudne paliwa stale (wegiel, koks etc) ale prawo
    nie moze dzialac wstecz - czyli powinni np. przestac wydawac pozwolenia na
    budowe od 2018 budynkom ktore maja w projekcie ogrzewanie takim paliwem.

    Nie moze byc tak ze wczoraj ktos dostal pozwolenie na palenie weglem, a
    jutro mu sie tego zakaze...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-11-26 20:51:17
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 20:06:58 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    kotła na węgiel.

    > Durni urzednicy ale w życiu jakieś rozwiązanie się znajdzie

    Zapomniałeś ze w UE mieszkamy. W UE jest definicja drabiny, banana, owocowego dżemu z
    marchwi. Jest i definicja kominka.

  • 7. Data: 2013-11-26 20:52:52
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 20:40:09 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > budowe od 2018 budynkom ktore maja w projekcie ogrzewanie takim paliwem.
    >

    > Nie moze byc tak ze wczoraj ktos dostal pozwolenie na palenie weglem, a

    Masz 120% racji. Jeśli zakaz to dla nowych inwestycji. Też mi się nie podoba palenie
    węglem.

  • 8. Data: 2013-11-26 21:00:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 20:51:17 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Zapomniałeś ze w UE mieszkamy. W UE jest definicja drabiny, banana, owocowego
    >dżemu z marchwi. Jest i definicja kominka.
    Betoniarkę chyba mają tez zdefiniowane że vat 23%
    Ale mieszadło rolncze czy jakoś tak to juz nie betoniarka vat niższy. Wyglada
    podobnie ale ja się nie znam.;)

  • 9. Data: 2013-11-26 21:00:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 20:52:52 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Masz 120% racji. Jeśli zakaz to dla nowych inwestycji. Też mi się nie podoba
    palenie węglem.

    No i dodatkowo wieksza prewencja jezeli chodzi o kontrole co sie faktycznie
    w tych kotlach spala. Bo dam sobie glowe obciac ze wiecej niz polowa tego
    syfu w powietrzu bierze sie ze spalania smieci. Przychodzi wieczor i w kotlach
    laduja butelki i inny syf ktory mozna spalic, a ktory daje troche ciepla.

    Nie wiem na ile ustawa smieciowa cos tutaj poprawila ale biedny na pewno dalej
    spala smieci. Paradoksem jest to ze tego biednego zmusza sie teraz do
    przejscia na 2-3 x drozsze opalanie gazem, skoro jego nawet na wegiel nie
    stac... Trudna sprawa :)

    Z drugiej strony gdyby zakazali tylko w nowych inwestycjach palenia weglem
    to bylby to martwy przepis - bo straznik przechodzac sie ulica nie bedzie
    sprawdzal daty oddania do uzytku kazdego domu z ktorego komina leci dym ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2013-11-26 22:15:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 26 Nov 2013 12:00:00 -0800 osobnik zwany Kris napisał:

    > Betoniarkę chyba mają tez zdefiniowane że vat 23% Ale mieszadło rolncze
    > czy jakoś tak to juz nie betoniarka vat niższy. Wyglada podobnie ale ja
    > się nie znam.;)

    no jak podobnie? no jak?
    Betoniarka jest pomarańczowa a mieszalnik zielony :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?