  • 31. Data: 2016-11-23 16:01:21
    Temat: Re: Bieda-GWC z baniaka CWU
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Nov 2016 15:07:39 +0100, Pete

    > MAsz rację, bajpas w airpacku jest na nawiewie tylko

    W jakich modelach są podwójne? Nawet nie bardzo
    widzę zastosowanie dla bypasu na wywiewie...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2016-11-23 16:19:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 15:59:06 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Ale to są wyjątki od reguły i działa
    > to i tak pewnie na programie letnim.

    No taa, ale skoro to tylko kilka linijek kodu to dodali i do zimowego.
    W każdym razie tak to wygląda na sterowniku.

    > Na bogato. :P Ja nie zamierzam zapłacić za rekuperator
    > więcej jak 5 tys. zł. Ciekawe czy się uda. ;P

    Może być słabo. Ja się patrzyłem na inne ale jakoś tak
    do góry poszło to wszystko, np. Brink swego czasu kosztował
    poniżej 5 tysi a teraz wołają za niego 7...

    > Jak coś, to mogę Ci pożyczyć. Palców. ;)

    Będę wołał jak mi braknie ;)

    L.

  • 33. Data: 2016-11-23 16:33:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-23 o 16:01, Myjk pisze:
    > Wed, 23 Nov 2016 15:07:39 +0100, Pete

    > W jakich modelach są podwójne? Nawet nie bardzo
    > widzę zastosowanie dla bypasu na wywiewie...

    Mniejsze opory + brak nagrzewania wnętrza rekuperatora

    --
    Pete

  • 34. Data: 2016-11-23 16:35:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Nov 2016 07:19:36 -0800 (PST), Lisciasty

    > No taa, ale skoro to tylko kilka linijek kodu to dodali i do zimowego.
    > W każdym razie tak to wygląda na sterowniku.

    Czyli przezwali tylko... ;)

    > Może być słabo. Ja się patrzyłem na inne ale jakoś tak
    > do góry poszło to wszystko, np. Brink swego czasu kosztował
    > poniżej 5 tysi a teraz wołają za niego 7...

    Ja wstępnie myślę o Alnorze:
    https://went24.pl/pl/p/Rekuperator-ALNOR-HRU-MinistA
    IR-W-450/1383

    > Będę wołał jak mi braknie ;)

    Tylko nie wysyłam listem, bo mogą zginąć. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2016-11-23 17:05:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 16:34:49 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Ja wstępnie myślę o Alnorze:
    > https://went24.pl/pl/p/Rekuperator-ALNOR-HRU-MinistA
    IR-W-450/1383

    Wygląda nieźle, ale:

    - niby nazwa modelu to 450, a przy 100Pa ma 350m3/h; to pewnie kwestia nazwy,
    ale trochę wygląda na ściemę marketingową ;)
    - masz tam też grzałkę elektryczną :>
    - coś lekki ten klamot, mój jest chyba ze 30kg cięższy
    - presostat na filtrze jako opcja, dowiedz się ile sobie krzykną za to

    A tak to cholewa wie, dopóki nie zamontujesz i nie uruchomisz to i tak loteria ;)

    L.

  • 36. Data: 2016-11-23 17:24:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-23 o 17:05, Lisciasty pisze:
> [...]
    >
    > A tak to cholewa wie, dopóki nie zamontujesz i nie uruchomisz to i tak loteria ;)

    Z plusów dodatnich Airpack ma dodatkowe funkcje
    - 'okap' - możliwość podłączenia okapu kuchennego
    - 'otwarte okna' - wyłącza nawiew
    - 'rozpalanie kominka' - nadciśnienie w pomieszczeniu
    - 'pusty dom' - minimalny poziom wentylacji sterowany np przez alarm

    --
    Pete

  • 37. Data: 2016-11-23 17:39:25
    Od: janusz <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-23 o 08:18, scruffty pisze:

> [...]
    >
    > Walec do trawy (zalewany wodą i piaskiem dla ciężaru). Wykonany z blachy
    > (trudno powiedzieć jakiej bo na zewnątrz pomalowany, a od środka jak znam
    > chińczyka to pewnie nie), lepiej przechowywać pełny czy pusty?
    >
    > Z jednej strony pełny, zalany samą wodą i zamknięty byłby oki, gdyby nie
    > piasek i sole w nim występujące, pusty znowu trudno tak opróżnić, aby był
    > rzeczywiście pusty i suchy wewnątrz (zwłaszcza, że używałem jesienią i już
    > takiego słońca nie ma).
    >
    > Z góry dziękuję za pochylenie się nad problemem [_]D

    Mimo wszystko lepiej jak jest pełny, dobrze jest dolać trochę oleju
    trzeba zadbać aby nie zamarzł, co do soli to trzeba piasek wypłukać z
    soli. Dla stali najgorsze okresy to kiedy jest mokra i wystawiona na
    tlen z powietrza wtedy najszybciej koroduje, więc dlatego najlepiej jest
    zostawiać wodę która już się trochę pozbyła powietrza. Więc opróżniamy w
    ostateczności. Można też dodać środek antykorozyjny jak do instalacji CO.
    --
    Pozdr

    Janusz

  • 38. Data: 2016-11-23 17:45:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 17:24:37 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
    > Z plusów dodatnich Airpack ma dodatkowe funkcje

    Rozchodzi się jednak o to, żeby te plusy nie przesłoniły nam minusów.
    Nie doczytałem, że funkcja pomiaru przepływu powietrza nie jest w standardzie
    i trza osobno zabecalować. Nieuwaga kosztuje ;)

    L.

  • 39. Data: 2016-11-23 18:08:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 23 Nov 2016 17:24:35 +0100, Pete napisał(a):

    > Z plusów dodatnich Airpack ma dodatkowe funkcje

    Bo ja wiem, czy to takie plusy...

    > - 'okap' - możliwość podłączenia okapu kuchennego

    Bałbym się zasyfienia wymiennika tym co leci z kuchni.

    > - 'otwarte okna' - wyłącza nawiew
    > - 'rozpalanie kominka' - nadciśnienie w pomieszczeniu

    Opcje dla tych, co sobie zrobili WM kompletnie bez zastanowienia :)

    > - 'pusty dom' - minimalny poziom wentylacji sterowany np przez alarm

    A to jest sensowne

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 40. Data: 2016-11-23 18:10:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Nov 2016 08:05:26 -0800 (PST), Lisciasty

    > - niby nazwa modelu to 450, a przy 100Pa ma 350m3/h; to pewnie kwestia nazwy,
    > ale trochę wygląda na ściemę marketingową ;)

    Pewnie tak, ale ja i tak zawsze filtruję nazwy na rzecz parametrów. ;)

    > - masz tam też grzałkę elektryczną :>

    Jeszcze nie mam, za to mam nadzieję, że będzie
    ją można skonfigurować jak zostanie użyta.

    > - coś lekki ten klamot, mój jest chyba ze 30kg cięższy

    Możę kwestia obudowy -- AP ma chyba stalową obudowę,
    a tutaj jest tworzywo.

    > - presostat na filtrze jako opcja, dowiedz się ile sobie krzykną za to

    To konieczne?

    Widzę jeszcze, że jest trochę głośniejszy (niby 1dB).
    Na ciszy najbardziej mi zależy.

    --
    Pozdor
    Myjk