  • 21. Data: 2009-06-03 16:57:30
    Temat: Re: Blat kuchenny z granitu
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Jun 2009 04:34:44 +0000 (UTC), ab napisał(a):

    > Napisane przez "Bbjk", dnia 02 cze 2009:

    > Oby tylko nie dać się wpuścić w marmur, który jest
    > znacznie miększy od stali i krojenie będzie go rysować.

    Wpuścić? Przeciez na pierwszy rzut oka widać różnicę (specyficzna
    ziarnistość granitu jest zawsze widoczna - marmur ma inną strukturę) a i
    kamieniarz raczej się zna - nie wiem, gdzie widzisz niebezpieczeństwo.

  • 22. Data: 2009-06-03 16:58:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 03 Jun 2009 14:51:47 +0200, doslaw napisał(a):

    > super sprawa
    > moi rodzice maja u siebie i jest to lepsze niz genialne
    > poza tym, ze latwo sie sprzata, nie brudzi nie rysuje itp to nie ma
    > problemu z odstawieniam goracych garnkow bezposrednio na blat

    Tyz prowda, fakt :-)

  • 23. Data: 2009-06-03 17:00:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Jun 2009 18:57:22 +0200, Wlodzimierz Macewicz napisał(a):

    > U byłego pracodawcy były parapety z granitu i kilka razy rozlana została na
    > nich kawa, która pozostawiła trwałe ślady (plamy).
    >
    > ???
    >
    > moze byl z marmuru?

    Na pewno. Kawa ma odczyn kwaśny i w dodatku barwi. Na marmurowym parapecie
    w kuchni kiedyś mi się jedno jabłko w koszyku "rozpłynęło" - sok spłynął
    pod spód, był więc niewidoczny pod koszykiem. Wyżarł dosłownie dziurę w
    marmurze :-(

  • 24. Data: 2009-06-03 17:01:24
    Od: Ra <a...@a...com>

    Rentier pisze:
    > Witam!
    > Czy ktoś użytkuje takie coś?
    > Rozmawiałem z kamieniarzem, powiedział,że co do ceny napewno się dogadamy.
    tylko dogadajcie się przed zamówieniem ;)

  • 25. Data: 2009-06-03 17:03:14
    Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl>

    > Hmm, jak zobaczyłem płyty u kamieniarza, to naprawdę jest z czego wybrać.A jak nie
    ma to sprowadzą.
    > Jak wam rozwiązali problem dziury pod zlew?

    mam blat -- co prawda nie kuchni, ale w lazience -- zrobilem szablon z kartonu i
    wycieli z dokladnoscia CO DO 0.5 MILIMETRA.

    polecam, jak bym teraz robil blat w kuchni to zamawialbym u kamieniarza, bez
    zastanowienia!

    pozdr WM

  • 26. Data: 2009-06-03 17:17:31
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > tylko dogadajcie się przed zamówieniem ;)
    No właśnie powiedzcie coś o rozmiarach/wymiarach i cenach?

    Może macie zastosowane jakieś sztuczki i kruczki na blatach, np spadki w kierunku
    zlewu, jakieś
    sprytne metody łączenia 2 kawałków ( potrzebuje blat typu L)
    Inne sprytne nacięcia i wycięcia?
    R.

  • 27. Data: 2009-06-03 20:04:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 03 Jun 2009 19:17:31 +0200, Rentier napisał(a):

> [...]
    zlewu, jakieś
    > sprytne metody łączenia 2 kawałków ( potrzebuje blat typu L)

    Mam właśnie blat w kształcie L. Nie ma innego sposobu, niż po prostu
    połączenie dwóch prostokątów w L i tyle. Tylko przed odebraniem trzeba
    sprawdzić u kamieniarza, jak się stykają ich krawędzie kiedy blaty są
    ułożone w jednej płaszczyźnie, tzn czy górne krawędzie styku układają się
    zgodnie na jednym poziomie na całej długości. U mnie się zdarzyło źle, bo
    nie sprawdziłam wcześniej i mam maleńką niezgodność krawędzi w poziomie na
    krótkim odcinku, takie jakby wybrzuszenie jednej z nich na odc. 15 cm i się
    to nie zgadza z przyległą krawędzią. Nic wielkiego, ale denerwuje - a
    wyszło dopiero po montażu. Odliczyłam od ceny...
    Spoinę na styku się silikonuje (silikon szklarski, taki przezroczysty) dla
    szczelności.

    Jeśli chodzi o zlew, to akurat mam go w innej części kuchni, osadzony
    wprost na szafce, bez blatów wokół, a gdyby nawet były, to nie byłoby
    potrzeby skomplikowanego docinania granitu, bo jest to duży prostokątny
    zlew z ociekaczem, więc ew. w przyszłosci tylko z jego obu stron dołoży sie
    prostokątne blaty granitowe o tej samej szerokości. Namawiam na takie
    rozwiązanie, bo jeśli kiedyś będziesz chciał wymienić zlew, to wycięta
    dziura wg kształtu starego niekoniecznie będzie pasowała kształtem i
    rozmieszczeniem do nowego.

  • 28. Data: 2009-06-03 20:11:25
    Od: Rentier <f...@g...com>

    bo jeśli kiedyś będziesz chciał wymienić zlew, to wycięta
    > dziura wg kształtu starego niekoniecznie będzie pasowała kształtem i
    > rozmieszczeniem do nowego.
    No, cenna uwaga..

  • 29. Data: 2009-06-03 20:46:52
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Nie jest to najlepsze połączenie, lepsze jest takie: w miejscu połączenia
    wycina się w części dłuższej zatokę o szerokosci blatu i głębokości ~5cm, z
    tym, że w miejscu kąta wewnętrznego wykonuje się łuk o promieniu głębokości
    zatoki czyli te ~5cm. Całość skleja się na gładkiej powierzchni górną
    powierzchnią do dołu wtedy, gdy podłoże jest równe nie ma problemu
    "wyjących" krawędzi, zwłaszcza, że szlifuje się ostatecznie całość.
    Transport odbywa się po umocowaniu blatu w specjalnych ramach. Gdy nie ma
    możliwości przeniesienia całości klejenie musi odbywać się na miejscu -
    poziomowanie na szafkach przy pomocy lasera i klinów. W tym przypadku obie
    części muszą być oszlifowane przed sklejeniem, chyba, że warunki pozwalają
    na szlifowanie (mokre) na szafkach.

  • 30. Data: 2009-06-03 20:55:35
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > części muszą być oszlifowane przed sklejeniem, chyba, że warunki pozwalają

    Oczywiście dane są orientacyjne, zatoka może być głębsza. Łuk trzyma "linię"
    krótszego blatu z dłuższym, co trudno jest uzyskać mając połączenie obu
    krawędzi "na styk".