  • 1. Data: 2015-09-24 14:51:21
    Temat: Bramka antydzieciowa na shcody
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Doradźcie proszę.
    Moja mała co raz śmielej już zaczęła w ostatnich dniach wstawać, a
    generalnie już teraz zaczyna być trudną ją czasem upilnować, jak
    raczkuje. Koniecznie w trybie dość szybkim muszę założyć bramkę
    zabezpieczającą schody. Mam tylko problem bo:
    - nie chcę nic wiercić w schodach - szkoda mi niszczyć słupków od
    poręczy itp.
    - nie bardzo w grę wchodzi bramka rozporowa, bo po drugiej stronie
    poręczy mam ściankę z nidagipsu :/

    Układ mam mniej więcej taki:

    ||-----|
    ||-----|
    ||-----|_______

    Gdzie:
    ----- schody
    | barierka schodów
    _____ balustrada przy schodach połączona z poręczą

    Jak na razie wykombinowałem dwie opcje.
    1) bramka przysuwna, z całą konstrukcją montowaną do balustrady za
    pomocą obejm
    2) zwykła bramka zamykana, w jakiś nieszkodliwy sposób przymocowany do
    barierki lub balustrady

    W opcji nr 1, konstrukcja robi się dosyć skomplikowana. Musiałbym z
    czegoś zrobić jakieś szyny, jakieś rurki czy coś tak, że jak bramka
    będzie zamknięta, to będą one nadal w stanie wytrzymać dziecko, które
    się o taką bramkę oprze. Problemy jakie widzę, to poza samymi
    mocowaniami, szynami itp., to jeszcze balustrada nie jest aż tak długa,
    żeby zmieścić w pozycji otwartej całą bramkę i wystającą część szyn,
    która po zamknięciu powoduje odpowiednie zaparcie się bramki (nie wiem
    czy rozumiecie o co mi chodzi :/). Trzeba by więc kombinować albo jakieś
    teleskopowe coś albo nie wiem.

    Opcja nr 2 jest najprostsza i najmniej kłopotliwa do wykonania. Tylko
    mam cały czas wątpliwości czy "zaparcie" z zamykaczem bramki od strony
    ścianki z nidy da się do niej przykręcić na tyle mocno i pewnie, żeby mi
    tego dzieciak nie wyrwał ze ściany (albo wraz z kawałkiem ściany), jak
    się oprze o bramkę? Nie mam opcji wstawiania tam teraz jakiegoś
    dodatkowego profilu, bo bym musiał ścianę rozwalać, a to nie wchodzi w
    grę na tym etapie.

    A może macie jeszcze jakiś pomysł?

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 2. Data: 2015-09-24 15:47:21
    Temat: Re: Bramka antydzieciowa na shcody
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > itp.
    > - nie bardzo w grę wchodzi bramka rozporowa, bo po drugiej stronie poręczy

    Ja na schodach też po jednej stornie mam ścianę płyt tyle że płyty zgodnie
    ze sztuką dwie warstwy na mijankę. Też nie chciałem nic wiercić ani niszczyć
    więc kupiłem na próbę bramkę z Ikei z myślą że najwyżej ją jakoś przerobię.
    Nie musiałem nic zmieniać trzyma się mocno (na tyle że jak żona się potknęła
    i złapała by nie upaść to jedyne co się stało to bramka się przesunęła o 2cm

> [...]
    > oprze o bramkę? Nie mam opcji wstawiania tam teraz jakiegoś dodatkowego
    > profilu, bo bym musiał ścianę rozwalać, a to nie wchodzi w grę na tym

    Jak ściana słaba (jedna warstwa płyt) i się ugina pod naporem oparcia bramki
    rozporowej to daj tam po prostu drugą płytę - może być nawet na taśmę
    klejąca dwustronną - chodzi tylko by rozłożyć nacisk na większą
    powierzchnię.

    U mnie przy zamykaniu ścianka mimo dwóch płyt ugina się o jakieś 2-3mm
    (widać gołym okiem) ale nic to jej nie szkodzi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2015-09-24 15:49:02
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-09-24 o 14:51, Kżyho pisze:
> [...]
    > zabezpieczającą schody. Mam tylko problem bo:
    > - nie chcę nic wiercić w schodach - szkoda mi niszczyć słupków od
    A z czego te słupki? Ja mam drewniane i odżałowałem dla dziecięcia te 2
    otwory i założyłem zawiasy. Jak dziecię wyrosło, to je zakołkowałem i
    nie nic nie widać (no prawie nic).
    Jacek
    PS
    ważna jest też zasuwka, bo ja miałem taką "bezpieczną" do 4 lat, a nasz
    w wieku 1,5 roku nauczył się ją otwierać.

  • 4. Data: 2015-09-24 16:12:41
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 września 2015 15:49:01 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]

    Pamietaj o jednym dzieci NISZCZĄ wszystko.
    A przynajmniej moi :)

    ps
    może trochę przesadzam ale po pieciu latach mam już
    pewien dystans do rzeczy martwych :)

  • 5. Data: 2015-09-24 16:57:26
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-09-24 o 15:47, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > U mnie przy zamykaniu ścianka mimo dwóch płyt ugina się o jakieś 2-3mm
    > (widać gołym okiem) ale nic to jej nie szkodzi.

    Chłe chłe chłe... ściana z podwójnej nidy - chciałbym takie luksusy ;)
    Poprzedni właściciel oszczędzał na wszystkim co się dało, więc nawet nie
    mam co liczyć. W ogóle swego czasu się zdziwiłem, że ta ścianka właśnie
    z nidy jest, a nie normalna. Ale tak zapewne było taniej...

    Co do meritum, nie mam nic przeciwko wierceniu w tej ścianie, więc od
    strony ściany możemy coś tam przymocować. Możecie co najwyżej doradzić
    mi jakieś sensowne kołki pod to, bo z nidą mam małe doświadczenia i
    dopiero się na tym domu uczę.
    Jedynie oszczędzić chcę drewnianym schodom, bo mi trochę szkoda je
    nawiercać.
    Może masz rację z tą bramką i spróbuję najpierw jakąś rozporową zwykłą z
    podkładką od strony ściany?

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2015-09-24 16:58:22
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-09-24 o 15:49, Jacek pisze:
    > A z czego te słupki? Ja mam drewniane i odżałowałem dla dziecięcia te 2
    > otwory i założyłem zawiasy. Jak dziecię wyrosło, to je zakołkowałem i
    > nie nic nie widać (no prawie nic).

    Drewniane, ale właśnie nie chciałbym ich niszczyć.

    > PS
    > ważna jest też zasuwka, bo ja miałem taką "bezpieczną" do 4 lat, a nasz
    > w wieku 1,5 roku nauczył się ją otwierać.

    Dlatego też myślałem, czy nie zrobić bramki ze zwykłej deski, a zasuwka
    nawet zwykła od strony, gdzie mała nie sięgnie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /

  • 7. Data: 2015-09-25 18:13:50
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Kżyho" <k...@c...pl> wrote in message
> [...]
    > sensowne kołki pod to, bo z nidą mam małe doświadczenia i dopiero się na tym

    kolki molly

    --
    http://db.org.pl/