  • 11. Data: 2016-09-13 09:34:16
    Temat: Re: Budowa Liściastego
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 13 września 2016 09:00:13 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > https://goo.gl/photos/eAtfYCai2mX1DPwQ6
    > A tu jak widze ta platanine desek to mnie naszło:
    > Czy nie można było tego zrobić jakoś inaczej- konstrukcja jak w dachach z poddaszem
    użytkowym i cała praktycznie przestrzeń nad parterem byłaby do wykorzystania. Nie
    mówię o celach mieszkalnych ale graciarnia itp.
    > Koszt w drewnie pewnie podobnie by wyszedł przeliczając na m3 a chociaż byłoby
    gdzie przysłowiowe pranie wieszać.

    Też mnie to przeraziło.
    Makabra jakaś...

  • 12. Data: 2016-09-13 09:44:46
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 13.09.2016 06:46, Lisciasty wrote:

    > Na razie jest wełna między pasami dolnymi konstrukcji dachu, chcę na to
    > położyć jeszcze sporo materiału, tylko muszę wpierw poprawić to co
    > spartaczyli układacze i uszczelnić dziury. Czekam na chłodniejszy dzień
    > bo na razie nie da się tam pracować :>
    >
    > L.

    No więc te pasy wełny wywal. Pasy wełny nie działają. Zrób jak
    powiedziałem. Zbuduj koryto zamknięte płytami OSB od dołu i wsyp tam
    siekany materiał. I już nie brnij w tą głupotę.

  • 13. Data: 2016-09-13 09:58:28
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 13.09.2016 06:44, Lisciasty wrote:

    > Porobię dzisiaj, wiem że to trzeba uszczelnić i jestem pewny na 90%
    > że styropianowcy tego nie zrobili bo nikt nie był na strychu.
    > Chyba że (stąd te 10% niepewności ;) jakoś automagicznie z zewnątrz
    > zrobili.

    Jak będziesz pstrykał to wejdź na drabinę i wsadź ręce z aparatem żeby
    zronnić zdjęcie punktu styku styropianu elewacji tam na górze. Zobaczymy
    co tam zastanemy.

    > Niestety nie wiem jak kleili :/ Ale przynajmniej pianowali połączenia
    > i robili dość powoli, wyglądało to nawet porządnie.

    Czyli nie zrobili.

    > Nie wiem po co cegły, w każdym razie są poniżej ocieplenia podłogi,
    > podłoga wewnątrz jest z 15cm powyżej cegieł.

    To że są poniżej to nie ma znaczenia. Przewodzenie ciepła w ciele stałym
    jest we wszystkie strony. Szkoda było tej roboty w ogóle, a zamiast niej
    trzeba było dać izolujące bloczki.

    > To był pierwszy etap okien, potem tam domurowali gazobeton i zrobili
    > dość szczelnie, bo macałem.

    Nie odpowiedziałeś mi na pytanie czy są tam listwy przyparapetowe? Po
    drugie murowanie od dołu gdy okna wywierają już nacisk swoim ciężarem
    nie ma sensu.
    Stawia się okno na wyburowany otwór, a nie uzupełnia szczelinę od dołu.

    > Akurat dekarzy miałem solidnych (wrzucę później jakieś fotki),
    > ponoć dekarze z dziada pradziada, jedna z niewielu ekip do której
    > nie mam zastrzeżeń ;)

    To nie ma znaczenia ile lat to robią. Zdjęcia i będziemy widzieć.

    > Grzany nie będzie, ale jest ocieplony tak samo jak dom, bramy też są
    > solidne, a od mieszkania jest buforowany kotłownią, pralnią
    > i korytarzami, więc przypuszczam że będzie ok.

    Masz ocieplić ściany garaźu od wewnątrz, czy rozumiesz ?

  • 14. Data: 2016-09-13 11:43:41
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 09:00:13 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > https://goo.gl/photos/eAtfYCai2mX1DPwQ6
    > A tu jak widze ta platanine desek to mnie naszło:
    > Czy nie można było tego zrobić jakoś inaczej-

    np tak:
    http://pics.tinypic.pl/i/00645/bhvicb397ewg.jpg

    i miejsce na graciarnie idealne :-)

    uciu

  • 15. Data: 2016-09-13 11:52:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 Sep 2016 21:53:02 -0700 (PDT), Lisciasty

    > https://goo.gl/photos/eAtfYCai2mX1DPwQ6

    O rukwa. 8|

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2016-09-13 11:56:47
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 13 września 2016 09:58:29 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Masz ocieplić ściany garaźu od wewnątrz, czy rozumiesz ?

    Tłumaczę na ludzkie:
    W garażu będzie zimno, należy zadbać aby sciana między garażem a domem była ocieplona
    od strony garażu.

  • 17. Data: 2016-09-13 12:04:34
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 13.09.2016 11:56, s...@g...com wrote:

    > Tłumaczę na ludzkie:
    > W garażu będzie zimno, należy zadbać aby sciana między garażem a domem była
    ocieplona od strony garażu.

    Właśnie. Wewnętrzna ściana w garażu nieobrzewanym ma być traktowana
    jakby była zewnętrzną. I otynkuj ją przed ociepleniem.

  • 18. Data: 2016-09-13 12:06:49
    Od: quent <x...@x...com>

    On 13.09.2016 11:43, uciu wrote:
    > np tak:
    > http://pics.tinypic.pl/i/00645/bhvicb397ewg.jpg

    Jakbym oglądał fotkę ze swojej budowy ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2016-09-13 12:11:50
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 13.09.2016 11:43, uciu wrote:

    > np tak:
    > http://pics.tinypic.pl/i/00645/bhvicb397ewg.jpg
    >
    > i miejsce na graciarnie idealne :-)

    Ten dach to masakra u Liściastego.

    1. Trzeba deski kilka razy opryskać preparatem przecim robalom w drewnie.

    2. Tego sufitu nie da się inaczej ocieplić niż budując wannę i zasypując
    granulatem lub wezwać firmę z pianą z agregatu. Tam jest tyle
    zakamarków, że żadna wełna z rolki nie zadziała. Zresztą wełna z rolki w
    ogóle nie działa. Granulat lub siekana wełna wyjdzie pewnie trochę
    taniej niż firma z pianą PUR.

    No więc musisz już zrobić sufity na gotowo. Albo podwójny karton-gips +
    3 razy tyle zawieszek żeby utrzymało ciężar zasypu albo płyta OSB i na
    to jedna warstwa karton gipsu.

    3. Trzeba zamknąć i naprawić co się da przy wieńcach.

    4. A w ogóle nadproża za mało zachodzą nad otwory. Punkt podparcia jest
    5% poza otworem. Ciężar dachu ze śniegiem może je uginać i okna sezonowo
    nie będą działały jak należy, szczególnie, że okna są źle obsadzine od dołu.

    Było się konsultować wiosną, a nie teraz.

  • 20. Data: 2016-09-13 12:17:05
    Od: quent <x...@x...com>

    On 13.09.2016 12:11, KIKI wrote:
> [...]
    > zakamarków, że żadna wełna z rolki nie zadziała. Zresztą wełna z rolki w
    > ogóle nie działa. Granulat lub siekana wełna wyjdzie pewnie trochę

    Sufit z regipsów a na niego od góry ekofiber :-)
    Normalny stelarz tylko co jakiś czas dla bezpieczeństwa pręty na sztywno
    no i poziome profile trzeba kręcić pchełkami do boków zawiesi.
    Nic więcej nie trzeba, żadnych podwójnych regipsów.

    > okna są źle obsadzine od dołu.

    To tam jeszcze pół biedy.
    Gorzej że rolety nadstawne z tego co widzę.
    To są takie dziury....

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info