  • 31. Data: 2021-01-26 23:18:37
    Temat: Re: Budowanie domu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Jan 2021 10:21:14 +0100, adam

    > Jest jeszcze tzw inwestor zastępczy, dla mnie to najlepsze rozwiązanie.

    Właśnie zostałem inwestorem zastępczym dla budowy kolegi. Budujemy więc
    bliźniaka, w połówce zamieszka on, druga połówka idzie pod młotek.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2021-01-26 23:31:23
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 25.01.2021 o 16:11, Sir_Robak pisze:
    > -my (gdzieś mi się ucięło i nie zauważyłem)
    >
    > Zbudował własnoręcznie z drobną pomocą w robotach typu fundament,
    > wylewka, reszta sam! Cena dosłownie same materiały po rabatach i domek
    > parterówka 140 m2 ~ 200 tys. - stan powiedzmy dev. z dużym plusem ;)

    Tylko na to trzeba jednak mieć przede wszystkim duuuuużo wolnego czasu,
    jeszcze więcej zacięcia i jednak sporo trzeba się nauczyć co i jak ogarnąć.
    A i tak niejednokrotnie odbijasz się potem od braku jakichś narzędzi
    chociażby, które niekoniecznie jest sens za grubą kasę kupować do jednej
    budowy...

    Kolega twardo się tak budował. Z sąsiadem równo zaczęli tyle, że sąsiad
    miał ekipę. Kolega czasu miał ile miał, więc po 5 latach "już" miał mury
    parteru i piętra i parę jakichś tam rzeczy większych czy mniejszych
    ogarniętych. Chyba jakieś instalacje też po części. Sąsiad... od prawie
    4 lat po prostu mieszkał w nowym domu, a kolega miał już serdecznie
    dosyć tematu budowy.
    Skończyło się... wzięciem ekipy, która w pół roku ogarnęła mu dachy,
    instalacje i wszystko co w chacie było do skończenia.
    Więc nie zawsze warto aż tak oszczędzać jednak. Czasem lepiej poświęcić
    nasz czas na to, w czym jesteśmy dobrzy i tam zarobić na to, żeby móc
    zatrudnić speców od budowania akurat. Acz owszem... jak widzę niektóre
    ceny za pewne usługi, to też trudno mi się z nimi pogodzić i jak mogę
    robię sam.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 33. Data: 2021-01-27 04:43:59
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 26 stycznia 2021 o 15:34:54 UTC-6 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    to łazienki, najtańsza oferta> jaką miałem to ponad 14 tys za robociznę za 47m2>
    płytek.> Tych gamoni nie obchodził metraż tylko cena płytki jaka kładą.> Zrobiłem
    sam, płytki do cięcia woziłem na "waterjet'a" a klejenie> z systemem poziomowania
    jest naprawdę banalne.Mam w rodzinie 2 bardzo dobrych płytkarzy i wiem od nich, że
    jedne płytki kładzie się tanio, bo są łatwe do położenia, a inne są kurewsko trudne
    także i w cięciu i jeszcze jak dochodzi szlifowanie krawędzi oraz fugi epoksydowe to
    nie można liczyć tanio, bo płytkarz poszedłby z torbami.Można zapytać czym się kolega
    zajmuje zawodowo?

    > A jak wyceniasz tę Twoją pracę przed komputerem?
    >
    > Czy tak marnie zarabiasz przed tym komputerem, że nie stać Cię było na
    > usługę tego płytkarza?

    Mnie jest stac. Ale jak ma byc zjebane to wole za darmo. A w praktyce to ja (nie
    jestem osoba ktorej odpowiadasz) i tak zrobie lepiej niz fachowiec jakich mialem
    okazje zapraszac do roboty.

    > Może fakt, że jestem zboczony, bo każdą robotę porównuję do tych
    > płytkarzy z rodziny, ale uwierz mi, że to co oni potrafią i jak to
    > zrobią to naprawdę nie zrobisz tego choćbyś nawet układał te płytki
    > przez 2 lata, a nie 5 tygodni.

    Tak, ty nie jestes reprezentatywny. Moge to sledzic od paru lat tutaj.

    > Co do przegięcia - no cóż? Uważałeś, że za drogo to robiłeś sam.

    Na herbate tez chodzisz zawsze do kawiarni?

> [...]
    > wprost ile to będzie kosztować. On wyznaje zasadę, że klientowi nie
    > wolno mówić konkretnej ceny za robotę tylko ceny jednostkowe za ułożenie
    > płytek od m2 + za dodatkowe usługi oddzielnie tzn. skuwanie starych,
    > wykonywanie izolacji przeciwwilgociowej, szlifowanie płytek od mb itd.,
    > bo klienci to debile, którzy nie potrafią liczyć. Jak się im poda
    > końcową kwotę to uważają, że drogo, a jak się zgodzą na takie wyliczanie
    > jednostkowe to później mogą mieć żal tylko do siebie, że nie potrafili
    > tego policzyć, a on i tak wychodzi na swoje, albo i lepiej.

    Twoj znajomy jest tyle wart co jego klienci.
    Jak on do piekarni chodzi to tez za bulki placi wiecej bo piekarz wie ze klienci
    lubie byc robieni w huja?

    Zadajesz sie z apatologia i masz patologiczny oglad swiata.

  • 34. Data: 2021-01-27 04:52:42
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 26 stycznia 2021 o 16:31:25 UTC-6 Kżyho napisał(a):

> [...]
    > miał ekipę. Kolega czasu miał ile miał, więc po 5 latach "już" miał mury
    > parteru i piętra i parę jakichś tam rzeczy większych czy mniejszych

    Seka, seka. on sam budowal? W sensie ze nie mial nawet pomocnika do noszenia cegiel?
    No to z grubsza budowal na 1/4 gwizdka. Bo majac pomocnika nie pracuje sie 2x
    szybciej tylko raczej 4x szybciej.

> [...]
    > Skończyło się... wzięciem ekipy, która w pół roku ogarnęła mu dachy,
    > instalacje i wszystko co w chacie było do skończenia.

    Sam chcial robic dachy? No to niezly marzyciel.

> [...]
    > zatrudnić speców od budowania akurat. Acz owszem... jak widzę niektóre
    > ceny za pewne usługi, to też trudno mi się z nimi pogodzić i jak mogę

    Zle wnioski wysnules.
    Jak sie wie co sie ma robic i sie to robi to nie wazne czy sie zrobilo juz wczesniej
    100 razy to samo czy robi sie pierwszy raz. Zrobi sie dobrze i relatywnie szybko.
    Jak sie nie wie to chocbys robil to juz 20-ty raz to i tak spaprasz.

    Twoj kolega po prostu nie wiedzial co robi. I tyle. To nie ma zupelnie nic wspolnego
    z tym czy robic samemu czy nie.

    No i druga sprawa: Robisz sam ale maszyny kupujesz. I maszynami sobie pomagasz. Potem
    je sprzedajesz i i tak jestes na plus w porownaniu do sytuacji kiedy robisz recznie.

    Sam robilem remonty i wole tak jak jest a nie tak jak mi obcy zrobia, szczegolnie jak
    beda pokroju niektorych majstrow tu na grupie co to wiedza lepiej czego clowiekowi
    trzeba.

    I stety/niestety mam podobne doswiadczenia rowniez spoza budowlanki. Jak chcialem
    auto doprowadzic do porzadku to sie przejechalem na mechanikach i tani nie byli bo
    oplacani w dolarach. Musialem zrobic se sam.

    Tak ze ten tego. Ten problem jest uniwersalny i jak nie znajdziesz dobrej ekipy to
    poplyniesz. A rekomendacje znajomych to czesto w buty se wsadzic mozna. Wiec pomoc
    zadna...

  • 35. Data: 2021-01-27 07:49:12
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.01.2021 o 17:24, Uzytkownik pisze:

    > A jakiej kary można oczekiwać za poruszanie się po drodze publicznej
    > niezarejestrowanym pojazdem bez przeglądu i bez opłaconego OC?

    trzeba poprosić o przysługę kolegę z autem zarejestrowanym w UK,
    przyczepi tam tablicę ze swojego auta i legalnie przewiezie

    Lukasz

  • 36. Data: 2021-01-27 08:42:25
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.01.2021 o 07:49, ddddddddddddd pisze:

    > trzeba poprosić o przysługę kolegę z autem zarejestrowanym w UK,
    > przyczepi tam tablicę ze swojego auta i legalnie przewiezie

    Pytam bo nie wiem.
    W UK, przyczepka nie musi spełniać żadnych norm, nie ma u nich wymagań
    co do stanu technicznego?

  • 37. Data: 2021-01-27 09:07:28
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-27 o 08:42 +0100, Baczek napisał:

    > Pytam bo nie wiem.
    > W UK, przyczepka nie musi spełniać żadnych norm, nie ma u nich
    > wymagań co do stanu technicznego?

    Mała przyczepka nie musi. Wystarczy dostawić tablicę rejestracyjną
    od ciągnącego samochodu. Ale w wątku mowa o "barakowozie cyrkowym", a
    to jednak zupełnie inna para kaloszy.

    Mateusz

  • 38. Data: 2021-01-27 09:23:02
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 26 stycznia 2021 o 23:31:25 UTC+1 Kżyho napisał(a):

> [...]
    > ogarniętych. Chyba jakieś instalacje też po części. Sąsiad... od prawie
    > 4 lat po prostu mieszkał w nowym domu, a kolega miał już serdecznie

    ja tez budowałem sam, zeszło z 10 lat, ale raczej dlatego że nie było potrzeby
    użytkowania szybciej, były takie lata że właściwie nic nie robiłem. A jak potrzeba
    przyszła
    bo dziecko założyło rodzinę tośmy skończyli tak w jakiś rok. W zaletach mam
    że w ogóle było mnie stać aby nowy budynek postawić. Nie spłacam kredytu
    i mogę myśleć o budowaniu następnego zasadniczo tą samą metodą z tym że
    teraz to już chyba szybciej :)

    b.

  • 39. Data: 2021-01-27 09:27:46
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 27 stycznia 2021 o 04:52:43 UTC+1 ptoki napisał(a):

    > Sam chcial robic dachy? No to niezly marzyciel.

    sam to zapewne znaczy - jakąś rodzinną ekipą. Jak się na projekcie nie nawydziwia
    i wcześniej poczyta to każda rzecz do zrobienia.
    Mnie na etapie dachu zaskoczyło, że nigdzie nie mogłem znaleźć informacji
    jak równy ma być dach, tzn jakie krzywizny na łatach są technicznie akceptowalne,
    ot tego typu problemy.

    b.

  • 40. Data: 2021-01-27 10:15:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Koniecznie wynajmuj fachowców do zapłodnienia żony, inaczej jakiś Zenek będzie nosił
    Twoje przezwisko.

    Rozumiem też, że byle taksówkarska menda co to dopiero 35 lat za kółkiem lepiej
    jeździ od Ciebie?

    -----