    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowanie domu
    Date: Tue, 26 Jan 2021 23:31:23 +0100

    W dniu 25.01.2021 o 16:11, Sir_Robak pisze:
    > -my (gdzieś mi się ucięło i nie zauważyłem)
    >
    > Zbudował własnoręcznie z drobną pomocą w robotach typu fundament,
    > wylewka, reszta sam! Cena dosłownie same materiały po rabatach i domek
    > parterówka 140 m2 ~ 200 tys. - stan powiedzmy dev. z dużym plusem ;)

    Tylko na to trzeba jednak mieć przede wszystkim duuuuużo wolnego czasu,
    jeszcze więcej zacięcia i jednak sporo trzeba się nauczyć co i jak ogarnąć.
    A i tak niejednokrotnie odbijasz się potem od braku jakichś narzędzi
    chociażby, które niekoniecznie jest sens za grubą kasę kupować do jednej
    budowy...

    Kolega twardo się tak budował. Z sąsiadem równo zaczęli tyle, że sąsiad
    miał ekipę. Kolega czasu miał ile miał, więc po 5 latach "już" miał mury
    parteru i piętra i parę jakichś tam rzeczy większych czy mniejszych
    ogarniętych. Chyba jakieś instalacje też po części. Sąsiad... od prawie
    4 lat po prostu mieszkał w nowym domu, a kolega miał już serdecznie
    dosyć tematu budowy.
    Skończyło się... wzięciem ekipy, która w pół roku ogarnęła mu dachy,
    instalacje i wszystko co w chacie było do skończenia.
    Więc nie zawsze warto aż tak oszczędzać jednak. Czasem lepiej poświęcić
    nasz czas na to, w czym jesteśmy dobrzy i tam zarobić na to, żeby móc
    zatrudnić speców od budowania akurat. Acz owszem... jak widzę niektóre
    ceny za pewne usługi, to też trudno mi się z nimi pogodzić i jak mogę
    robię sam.

    Pzdr

    --
    /__/_* /