  • 161. Data: 2015-05-25 15:01:39
    Temat: Re: Budujemy Polskę
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-25 14:56, Budyń wrote:
    > sie zobaczy, kukiza planów tez jestem ciekaw.

    Nie Ty jeden.

    Przypuszczam, że nawet sam Kukiz jest ciekaw swoich planów ;-)

    Piotrek

  • 162. Data: 2015-05-25 15:48:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > znow mowimy o dwoch roznych sprawach -nie twierdzilem ze tusk go
    > wspieral - ale przeciez platforma w 100%. Ile razy pbk sie postawil
    > platformie? Zdaje sie ze mało albo wcale. A kwasniewski > to potrafil.

    Ale o co pytasz o wetowanie dla samego wetowania?

    Kwaśniewski miał co wetować bo lewicy delikatnie mówiąc "odwaliło" to i
    wetował.

    Tu masz zwięzłe podsumowanie Komorowskiego weta, inicjatywa ustawodawcza i
    co skierował do TK:

    http://wyborcza.pl/1,91446,17362959,Prezydentura_Kom
    orowskiego__23_projekty_ustaw__4_weta_.html

    Co do inicjatywy to oczywiście zawsze można mu zarzucić ze wykazywał się za
    małą, ale co do wetowania to czego więcej oczekiwałeś? Która ustawa Ci się
    nie podobała?

    > jakies jezykowe lamance wyprawiasz. Jesli ja, hipotetycznie, mialbym takie
    > same poglady jak pis to jestem marionetką prezesa? Brednie niegodne
    > ciebie.

    Jeśli miałbyś takie same to nie, ale co jeśli nie miałbyś żadnych?

    Może się mylę, może przyjdzie mi go przeprosić (a jeśli tak to zrobię to bez
    żalu), ale słuchałem i czytałem wiele jego wypowiedzi i ani razu nie
    dostrzegłem jakiejkolwiek inicjatywy, jakiejkolwiek wizji, nic co
    pozwoliłoby mi sądzić że ten facet ma jakieś własne zdanie.

    > kaczor juz powiedzial ze bedzie premierem jesli wygraja, nie widac unikow.
    > Co tez moze miec znaczenie. Ci ktorzy go nienawidza i tak nie zaglosuja na
    > pis niezaleznie czy bedzie schowany czy
    > nie.

    Żelazny elektorat to i tak na niego zagłosuje to prawda, ale walka się toczy
    IMO o dwie grupy:
    1. Młodzi którzy 0 lat temu nie głosowali - im Kaczyński nie przeszkadza.
    2. Spadkobiercy lewicy - oni są w stanie zaakceptować PiS ale niekoniecznie
    Kaczyńskiego.

    > sie zobaczy, kukiza planów tez jestem ciekaw.

    Będzie ciekawie, ja go nie przekreślam, ale czekam na program. Na razie ma
    mały minus za tchórzostwo - osobiście wolę jak kandydat wprost powie na kogo
    zagłosuje w drugiej turze, nawet jeśli doda do tego formułkę że nikogo do
    tego samego nie namawia.

    Tak czy inaczej będzie ciekawie. W zasadzie już jest: Np. popatrzyłem na
    poparcie i frekwencję w poszczególnych województwach i wbrew pierwszym
    pozorom Duda nie wygrał dlatego że zachód nie poszedł głosować na
    Komorowskiego, ale dlatego że zmobilizował dodatkowe głosy tam gdzie już był
    silny - a to bardzo trudne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 163. Data: 2015-05-25 17:16:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-25 o 13:36, Maniek4 pisze:

    > Dziedziczenie mozna wprowadzic na kazdym etapie.

    Nieprawda, po nabyciu praw emerytalnych, składka po śmierci przepada i
    nie podlega dziedziczeniu.

    > I dalej nic sie nie zmienia.

    Czyli w OFE odkładamy mniej niż w ZUS.

    > Nie no jasne. Pomysl a napewno znajdziesz jeszcze wiecej skrajnych
    > przypadkow. I napewno dla nich warto rozwalac poprzedni stan.

    Dlatego trzeba go rozwalić, bo nie wszystkich traktuje równo. Gdyby
    *każdy* odkładał na swoją emeryturę, to system miałby sens.

    > Raczej Ty wyjasniles sobie. Masz miec dopisywane i tyle Cie interesuje.

    I co Ci z tego dopisywania przyjdzie?
    Jeśli w wieku 67lat będziesz miał na koncie emerytalnym 100mln PLN.
    Co możesz z tymi cyferkami zrobić?
    To samo co z kasą w ZUS. Czyli podział kapitału na ok 13 lat i wypłata w
    ratach. Jak odwalisz kitę wcześniej, to Wygra system, a jak później -
    nie wiadomoo :)

    > Kosztem wyzszych podatkow w przyszlosci?

    *Ja* wolę mieć wyższą emeryturę.

    > A jak Ci dopisza i za razem wprowadza wyzsze podatki, albo wzrosnie
    > inflacja to tez bedziesz uwazal, ze nie zmalalo? Niby skad wezma w
    > przyszlosci, jak utrzymywany stan rzeczy opiera sie pracujacych
    > przyszlych pokoleniach? Rzecz w tym, ze ruch rzadu zabetonowal
    > istniejacy stan zamiast go naprawic. Problem deficytu wroci za jakis
    > czas. Co do tego nie ma watpliwosci. Mozemy na dzis cieszyc sie z
    > mydlenia oczu jak to rzad dopisuje na kontach ZUS. Tylko zobaczymy jakim
    > kosztem.

    To jest wróżenie z fusów. NA razie mamy marne wyniki OFE i jedynymi
    którzy na tym zarobili, to właściciele OFE.
    Dlatego gdybym mógł, to całkowicie wypisałbym się z tego chorego systemu.

    --
    Pete

  • 164. Data: 2015-05-25 17:18:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pete wrote:

    > Dlatego trzeba go rozwalić, bo nie wszystkich traktuje równo. Gdyby
    > *każdy* odkładał na swoją emeryturę, to system miałby sens.

    tylko zapominasz, że system emerytalny musi być ciągły chyba, ze chcesz
    z dnia na dzień pozbawić emerytów dochodów a ludzi w wieku
    przedemerytalnym potencjalnej emeytury. Więc jeśli dziś wprowadzisz
    zbieranie indywidualne dla nowowchodzących do systemu to proces
    przejściowy skończy się za 50 lat

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 165. Data: 2015-05-25 17:19:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pete wrote:

    > Od tego jest prezydent, żeby stał na straży a nie przyklepywał kolesiom
    > z PO.

    a ktoś mu zabrania mieć poglądy zbieżne z rządem?

  • 166. Data: 2015-05-25 17:20:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-25 o 13:35, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > Czy to jest "wszystko"? Nie, a więc kłamiesz!

    hola hola.
    To nie były moje słowa. Ja tylko rzuciłem przykładami.

    > ???
    >
    > A nie widzisz różnicy?
    > Można najpierw podpisać i później skierować lub najpierw skierować a z
    > podpisem poczekać, ale skutki obu decyzji są _inne_. Prezydent ma prawo
    > wyboru i z niego korzysta widocznie jakiś powód miał, co więcej
    > publicznie się nim podzielił więc poszukaj to znajdziesz dlaczego wybrał
    > tę a nie inna drogę postępowania.

    No właśnie nie podzielił się wiedzą, bo raport o OFE utajnił AFAIR.

    > Wyżej jest Twoja nieznajomość procedur i kłamstwo, o które "jak wyżej"
    > ci chodzi?

    Jeszcze raz powtórzę - że ja podałem tylko przykłady podpisywania 'jak
    leci' ustaw które jaśnie nam panujący rząd spłodził.

  • 167. Data: 2015-05-25 17:31:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-25 o 17:19, masti pisze:

    > a ktoś mu zabrania mieć poglądy zbieżne z rządem?

    Nikt, dlatego też dostał wynik jaki dostał.

    --
    Pete

  • 168. Data: 2015-05-25 17:44:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pete wrote:

    > Nikt, dlatego też dostał wynik jaki dostał.

    zakładasz, że wyborcy takie rzeczy analizują. A niestety to błedne
    założenie. Wyborcy nie znają nawet kompetencji Prezydenta co widać po
    tym jak łykają obietnice dotyczące rzeczy, które nie leżą w owych
    kompetenecjach.

  • 169. Data: 2015-05-25 18:00:08
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Kris wrote:

    > Wybraliśmy nowego budowniczego;)

    Który odbuduje nam Polskę ze zgliszcz. ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 170. Data: 2015-05-25 21:19:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2015 15:49:32 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Ale o co pytasz o wetowanie dla samego wetowania?

    Ciekawi mnie co sadzisz o ksiazce Sumlinskiego "Niebezpieczne zwiazki
    Bronislawa Komorowskiego"?

    Wlasnie pochlonalem 200 stron i jestem w lekkim szoku czym naprawde jest
    nasze panstwo - za to wiem juz czemu ten czlowiek jeszcze chodzi wolny,
    choc powinien gnic w kamieniolomach :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.