    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budujemy Polskę
    Date: Mon, 25 May 2015 17:16:32 +0200

    W dniu 2015-05-25 o 13:36, Maniek4 pisze:

    > Dziedziczenie mozna wprowadzic na kazdym etapie.

    Nieprawda, po nabyciu praw emerytalnych, składka po śmierci przepada i
    nie podlega dziedziczeniu.

    > I dalej nic sie nie zmienia.

    Czyli w OFE odkładamy mniej niż w ZUS.

    > Nie no jasne. Pomysl a napewno znajdziesz jeszcze wiecej skrajnych
    > przypadkow. I napewno dla nich warto rozwalac poprzedni stan.

    Dlatego trzeba go rozwalić, bo nie wszystkich traktuje równo. Gdyby
    *każdy* odkładał na swoją emeryturę, to system miałby sens.

    > Raczej Ty wyjasniles sobie. Masz miec dopisywane i tyle Cie interesuje.

    I co Ci z tego dopisywania przyjdzie?
    Jeśli w wieku 67lat będziesz miał na koncie emerytalnym 100mln PLN.
    Co możesz z tymi cyferkami zrobić?
    To samo co z kasą w ZUS. Czyli podział kapitału na ok 13 lat i wypłata w
    ratach. Jak odwalisz kitę wcześniej, to Wygra system, a jak później -
    nie wiadomoo :)

    > Kosztem wyzszych podatkow w przyszlosci?

    *Ja* wolę mieć wyższą emeryturę.

    > A jak Ci dopisza i za razem wprowadza wyzsze podatki, albo wzrosnie
    > inflacja to tez bedziesz uwazal, ze nie zmalalo? Niby skad wezma w
    > przyszlosci, jak utrzymywany stan rzeczy opiera sie pracujacych
    > przyszlych pokoleniach? Rzecz w tym, ze ruch rzadu zabetonowal
    > istniejacy stan zamiast go naprawic. Problem deficytu wroci za jakis
    > czas. Co do tego nie ma watpliwosci. Mozemy na dzis cieszyc sie z
    > mydlenia oczu jak to rzad dopisuje na kontach ZUS. Tylko zobaczymy jakim
    > kosztem.

    To jest wróżenie z fusów. NA razie mamy marne wyniki OFE i jedynymi
    którzy na tym zarobili, to właściciele OFE.
    Dlatego gdybym mógł, to całkowicie wypisałbym się z tego chorego systemu.

    --
    Pete