  • 61. Data: 2015-05-20 09:27:02
    Temat: Re: Budujemy Polskę
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 19 maja 2015 22:46:42 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > sorry. ale to ty chcesz nimi wytłumaczyć fałszerstwa tylko nie umiesz.
    > Twój problem.

    wytłumaczenie jest proste - członkowie komisji wyborczych z ramienia PSL w niektórych
    okręgach dopisywali drugi krzyżyk na kartach w których ktos głosował na PO - ciekawe
    ze nie na pis, zapewne lepiej miec mocniejsza pozycje w koalicji.
    Szczególnie intensywna ta akcja miała miejsce na terenie woj. mazowieckiego a tam
    wierchuszka to struzik, piechocinski i pawlak.
    Jako leming i zapewne wyborca PO powinienes byc zainteresowany.

    > coś poza Twoimi wyobrażeniami? Bo na razie to obrazasz członków komisji
    > wyssanymi z palca kaczyńskiego pomówieniami

    mam wykresy, mam mapke ktorych nie mozna wytłumaczyc inaczej niz fałszerstwem. Wiem
    ze problem podwójnych krzyzyków dostrzegła PKW i rozwiazała zgodnie z logika systemu:
    zabroniła takie informacje zbierac, co potwierdza ze to sa niewygodne dla wladzy
    dane.

    > to jak? rząd jest sprawny czy nie?

    Celem mafii przy władzy jest strzyżenie tych baranów którzy na nich głosują. I to
    odbywa sie w miare sprawnie. Natomiast to czym normalnie zajmuje sie rzad wygląda jak
    po wojnie.
    Dotacje unijna - w duzej czesci zmarnowane
    http://www.pafere.org/artykuly,n1996,unijne_dotacje_
    _droga_do__upadku.html
    http://niezalezna.pl/30445-zmarnowane-fundusze-ue

    autostrady - owszem ale w cenie wyżej niz w europie zachodniej, a wykonawcy ogłaszali
    upadłosc. Niepotrzebne nam takie sukcesy.

    słuzba zdrowia -lezy i kwiczy, a minister wykonuje pozorne ruchy dla odwrócenia uwagi
    np wymysla pakiet onkologiczny

    samorządy
    http://serwisy.gazetaprawna.pl/samorzad/artykuly/869
    479,nik-alarmuje-samorzady-ukrywaja-swoje-dlugi.html
    http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/321807,nik-samo
    rzady-manipuluja-naborami-urzednikow,id,t.html?cooki
    e=1

    biurokracja
    http://lgeringer.natemat.pl/14033,te-economist-o-pol
    skiej-biurokracji
    z tego:Rola grup interesów w procesie stanowienia prawa w Polsce", w którym grupa
    ekspertów przeanalizowała 1366 ustaw uchwalonych w latach 1989-2011. Recenzentem
    naukowym był prof. dr hab. Jerzy Hausner. Wnioski są następujące:
    - Jedna trzecia ustaw uchwalonych w Polsce realizuje interesy zorganizowanych grup
    nacisku
    - Ponad 40% ustaw ogranicza wolność gospodarczą
    - Dwie trzecie ustaw tworzy koszty dla finansów publicznych, a tylko jedna trzecia
    przynosi oszczędności
    - Najbardziej wpływową i skuteczną grupą interesów są pracownicy sektora publicznego,
    po nich kolejno lekarze, pracownicy akademiccy i nauczyciele.

    inicjatywy obywatelskie - wszystkie co do jednej w smietniku

    kolej -nawet nie potrafiła kasy unijej przygarnac, cycki opadają. Ale drogie
    pendolino kupiła - jakby nie mozna było kupic pociagów w polsce.
    Ale i wyrównywanie polski a i b im wyszło:
    3452,Kolej_w_PRL_i_dzisiaj___te_mapy_staly_sie_hitem
    _sieci_.html

    armia - całosc naszej armii mozna na jednym stadionie zgromadzic.
    http://www.fronda.pl/a/gen-roman-polko-robia-z-polsk
    iego-wojska-przedszkole,41652.html
    a gdzie zakupy dla armii tam wałki finansowe lub polityczne.

    dalej mi sie nie chce, w dwudziestoleciu miedzywojennym potrafilismy wybudowac port w
    gdyni, kolej, przemysł itd mimo ogromnych problemow wewnetrznych. W 25lat teraz
    zniszczono kolej, duze zaklady przemyslowe, stocznie i teraz czas na kopalnie. A
    reszte wyprzedano.

    A wskaznki? Rosną - owszem, bo rzad moze zmarnowac tylko troche bogactwa panstwa
    -reszta zarzadzaja normali polacy i tu moze isc w gore.
    A po 200latach obcej okupacji polak potrafi przezyc i lawirowac miedzy durnymi
    przepisami. Ale nie o to chodzi

    b.

  • 62. Data: 2015-05-20 09:28:48
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Dokładnie tak! Pogląd Kukiza to "antysystemowość" - jestem nowy i
    > "autentyczny" i się jeszcze nie skompromitowałem.

    Pamietasz takich panów Tymiński, Lepper, Giertych to też byli antysystemowcy.
    czy Kukiz jest taki nowy ???

    http://tiny.pl/ghd4h

    > A ty znowu widzisz świat czarno - biały i zamykasz oczy na to że wylano
    > dziecko z kąpielą. Zamiast wywalić tych rzeczywiście skompromitowanych to
    > rozwalono całe służby by je obsadzić swoimi ludźmi wywalając przy tym wielu
    > _naszych_ agentów którzy nie mieli nic wspólnego z PRL, i wywiadem
    > rosyjskim.

    Wiesz u mnie na wsi w urzędzie gminy pracują ciotki i wujki.
    Jedna WIELKA rodzina. Tam nikt nie jest z przypadku.

    > Propagandowe kłamstwo. Najbardziej przedsiębiorczy założyli dwoje firmy lub
    > działalność i pracują na swój rachunek. Oczywiście generalizowanie jest
    > krzywdzące bo wyjeżdżali różni ludzie i z różnych powodów,

    Rozumiem że do założenia wystarczy magiczne słowa "przedsiębiorczość"
    Sam teraz jestem w trakcie zakładania i powoli ...
    Same chęci nie wystarczą.
    Byłem w USA na emigracji ponad 2 lata i wiem jak to jest fajnie.
    Zresztą:
    https://youtu.be/tuiNOIqNgms

    > Młody jesteś to mało pamiętasz. Ja się cieszę że żyję w kraju w którym każdy
    > kto chce może kiedy chce z niego wyjechać. Między innymi o taki kraj
    > walczyliśmy!

    Kraj starych ludzi ????
    Mam na wsi działki budowlane. Jak otworzyła się Unia to
    co chwila ktoś przychodził pytać się o działkę.
    Teraz nikt nie przychodzi. Bo po co mają wracać do Polski?
    Pytanie kto będzie robił na Ciebie za 25 lat.

    I na koniec :
    Pewnie widziałeś :
    https://youtu.be/tuiNOIqNgms

  • 63. Data: 2015-05-20 10:07:46
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-05-20 o 09:02, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup

    > Oczywiście że mamy skomplikowane przepisy podatkowe. Tyle że w każdym
    > kraju są one skomplikowane :-)
    >
    > Jak prowadzisz działalność czy to u nas czy w DE czy w UK (innych nie
    > znam) to w każdym z tych krajów obejdziesz się bez księgowej bo jesteś
    > albo na PIT albo na liniowym. A jak masz dużą firmę to niezależnie od
    > tego gdzie ja prowadzisz to potrzebujesz bandy księgowych i radców by
    > być na bieżąco z przepisami. I nie chodzi tu tylko o podatki ale prawo
    > pracy, sanepid, normy ochrony środowiska itd.

    działalność prowadzę tylko w PL, ale w jednoosobowej firmie bez
    księgowej obyć się nie mogłem. Bo wystarczy że w złą kolumnę wpiszę
    cyferki (mimo że efekt podatkowy będzie ten sam) i leżę..

    > W praktyce różnica jest jedna (i o niej wspomniałem) u nas domyślnie
    > jesteś winny tam nie.

    w takim razie to ogromna różnica

    Łukasz

  • 64. Data: 2015-05-20 10:41:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Pamietasz takich panów Tymiński, Lepper, Giertych to też byli
    > antysystemowcy.

    Ja bym ich do jednego wora nie wrzucał. Tymiński był silny słabością Wałęsy.
    Lepper nie był antysystemowy - on się bratał z każdym od Millera po
    Kaczyńskiego byle tylko coś dla siebie urwać - ot zwykły karierowicz. A
    Giertych to zupełnie inna "bajka". Facet miał wizję stworzenia czegoś na
    wzór ND i pod tym względem jest najbliższy Kukizowi - te same hasła ten sam
    elektorat. Ale Giertych nie budował swojej pozycji na byciu anty-coś ale na
    byciu pro-coś. Kukiz nie przedstawił _żadnego_ programu więc ciężko go
    porównywać do kogokolwiek, ale myślę że to celowa strategia - młodzież nie
    kieruje się rozumem a uczuciami.

    > czy Kukiz jest taki nowy ???
    > http://tiny.pl/ghd4h

    Nowy w sensie bezpośredniego zaangażowania. Gdzieś na obrzeżach polityki
    dryfował od lat, ale dotąd nic nie robił więc się nie skompromitował.

    > Wiesz u mnie na wsi w urzędzie gminy pracują ciotki i wujki.
    > Jedna WIELKA rodzina. Tam nikt nie jest z przypadku.

    No i? Wójta czy prezydenta wybieracie w wyborach bezpośrednich więc macie co
    chcecie - co chce Wasza lokalna większość - widocznie im to odpowiada. U nas
    od lat wszelkie konkursy są jawne i nie ma szans na zatrudnienie po
    znajomości wręcz przeciwnie bywa że są wakaty w urzędzie bo brak jest
    kandydatów spełniających kryteria - a kryteria to wykształcenie,
    doświadczenie itd, a nie nazwisko.

    > Rozumiem że do założenia wystarczy magiczne słowa "przedsiębiorczość"
    > Sam teraz jestem w trakcie zakładania i powoli ...
    > Same chęci nie wystarczą.

    A czego Ci brakuje?

    > Kraj starych ludzi ????

    ???
    A te przepełnione przedszkola i żłobki to co emeryci okupują?

    > Mam na wsi działki budowlane. Jak otworzyła się Unia to
    > co chwila ktoś przychodził pytać się o działkę.
    > Teraz nikt nie przychodzi. Bo po co mają wracać do Polski?
    > Pytanie kto będzie robił na Ciebie za 25 lat.

    Nikt. Moje dzieci będą robiły na siebie a ja sam robię na siebie - na tym
    polegała reforma emerytalna - ile odłożysz tyle dostaniesz.

    > I na koniec :
    > Pewnie widziałeś :
    > https://youtu.be/tuiNOIqNgms

    Nie, nie widziałem - ale trafia w sedno.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 65. Data: 2015-05-20 10:45:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    > działalność prowadzę tylko w PL, ale w jednoosobowej firmie bez księgowej
    > obyć się nie mogłem. Bo wystarczy że w złą kolumnę wpiszę cyferki (mimo że
    > efekt podatkowy będzie ten sam) i leżę..

    I co kolumna zmienia się co tydzień że nie wystarczy raz zapłacić księgowej
    i się dowiedzieć?

    > w takim razie to ogromna różnica

    Oczywiście i dlatego dobrze że to wypłynęło w trakcie kampanii bo dzięki
    temu sprawa stała się medialna.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 66. Data: 2015-05-20 11:12:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 20 maja 2015 10:46:07 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > I co kolumna zmienia się co tydzień że nie wystarczy raz zapłacić księgowej
    > i się dowiedzieć?

    ty jednak zyjesz w innym swiecie :-) Prowadzisz sam ksążke?
    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source
    =web&cd=5&ved=0CDgQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.ecddp.p
    l%2Fdownload%2FRelacja_z_konferencji_ECDDP.pdf&ei=rU
    xcVa-VIuKBywOyjID4Ag&usg=AFQjCNH7b2OlqH6Gzr3IQkuPrUC
    HSaiNcA&sig2=0Y9p_oi4owS3aAAKKALVMA&bvm=bv.93756505,
    d.bGQ&cad=rja

    Jesli prowadzisz książke sam to musisz sledzic zmiany w prawie podatkowym
    "w pierwszych dwóch kwartałach 2011 roku ustawodawca wprowadził ponad 40 zmian w
    przepisach o podatku VAT." i tak dalej

    ale prawo podatkowe to nie wszystko bo gdy inna ustawa zmieni klasyfikace w twojej
    branzy to tez moze zmienic twoje wpisy w ksiegi.

    Albo tracisz czas na sledzenie tego (nie zarabiasz czyli ukryte koszty) albo zlecasz
    to firmie zewnetrzej - czysty zywy ukryty podatek "na koszty debilnej legislacji".
    czyli do pitu, citu, zusu, opłat obowiazkowych doliczasz koszty biura rachunkowego -
    moze ty uwazasz ze to jest w porzadku i sprzyja gospodarce. Ja nie.

    > Oczywiście i dlatego dobrze że to wypłynęło w trakcie kampanii bo dzięki
    > temu sprawa stała się medialna.

    zwykły PR jak z komisja przyjazne panstwo - bedzie duzo w mediach och ach a skonczy
    sie jak zwykle.

    b.

  • 67. Data: 2015-05-20 11:59:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > ty jednak zyjesz w innym swiecie :-) Prowadzisz sam ksążke?

    Nie, ale mam w rodzinie zarówno osoby prowadzące działalność jak i
    posiadające małe kilkuosobowe "firmy"/ Nikt nie ma z tym problemu.

    > Jesli prowadzisz książke sam to musisz sledzic zmiany w prawie podatkowym
    > "w pierwszych dwóch kwartałach 2011 roku ustawodawca wprowadził ponad 40
    > zmian w przepisach o podatku VAT." i tak dalej

    ROTFL. Czyli średnio dwie "zmiany"* na tydzień. Naprawdę łyknąłeś propagandę
    że to największy problem przedsiębiorców? Przecież to kolejny temat
    zastępczy.

    * - piszę "zmiany" bo w praktyce jest tak że większość tych zmian nie
    dotyczy osób prowadzących działalność czy małych kilkuosobowych spółek.

> [...]
    > czyli do pitu, citu, zusu, opłat obowiazkowych doliczasz koszty biura
    > rachunkowego - moze ty uwazasz ze to jest w porzadku i sprzyja gospodarce.

    Nie nie uważam że częste zmiany są dobre, wręcz przeciwnie - ale nie z tym
    polemizuję ale z teza jakoby u nas prawo było skomplikowane a gdzie indziej
    proste i to było największą barierą dla naszych przedsiębiorców.

    > zwykły PR jak z komisja przyjazne panstwo - bedzie duzo w mediach och ach
    > a skonczy sie jak zwykle.

    Znaczy się co? Duda zawetuje? Tak po prostu w imię zwykłej złośliwości jak
    wcześniej Kaczyński blokował prace sejmu?

    Aż tak to bym go nie demonizował owszem jest marionetką ale chyba nie aż
    taką.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 68. Data: 2015-05-20 12:51:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 20 maja 2015 12:00:02 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > * - piszę "zmiany" bo w praktyce jest tak że większość tych zmian nie
    > dotyczy osób prowadzących działalność czy małych kilkuosobowych spółek.

    albo zmiany sledzisz albo nie. 99% moze ciebie nie dotyczyc wiec nic nie zmienisz w
    ksiegowosci - tym bardziej czas na grzaebanie w tych papierach to strata czasu. Mozna
    na czuja załozyc ze nic istotnego sie nie zmieni - ale tu ryzyk fizyk i w razie
    kontroli - bec. Zatem zwykle zdajemy sie na zewnetrzne firmy.

    > Nie nie uważam że częste zmiany są dobre, wręcz przeciwnie - ale nie z tym
    > polemizuję ale z teza jakoby u nas prawo było skomplikowane a gdzie indziej
    > proste

    ja niespecjalnie porównuje polske z innymi krajami. Na kim sie wzorowac - na
    socjalistycznej europie? Nie -po prostu mówie co jest zle u nas - i staram sie
    dociekac przyczyn.

    > Znaczy się co? Duda zawetuje? Tak po prostu w imię zwykłej złośliwości jak
    > wcześniej Kaczyński blokował prace sejmu?

    Obawiam sie ze nie bedzie miał czego wetowac - wszystkie "jesienne ofensywy
    legislacyjne" tej władzy to tylko para w PRowy gwizdek.
    Jak wspominałem niezbyt licze na naprawde radykalne a niezbedne posuniecia pisu. Ale
    mafie trzeba pogonic.
    Własciwa byłaby jakas opcja zerowa - systemu nie da sie zmienic poprzez korekte
    poszczególnych akapitów rozporzadzen. To wszystko trzeba do kosza - i napisac od nowa
    jedna krótką ustawe o gospodarce, cos blizej ustawy wilczka z 1989 niz tych
    aktualnych tomisk z 2015.

    b.

  • 69. Data: 2015-05-20 14:05:29
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-05-20 o 11:59, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie, ale mam w rodzinie zarówno osoby prowadzące działalność jak i
    > posiadające małe kilkuosobowe "firmy"/ Nikt nie ma z tym problemu.

    i ile te kilkuosobowe firmy generują papierów miesięcznie? bo mnie przy
    dwuosobowej firmie to przerastało - nie jest to zwykłe "podlicz koszty,
    oblicz zysk, odprowadź podatek" - faktur miałem kilkadziesiąt (nie wiem,
    może 200) miesięcznie, mógłbym to robić sam, tak samo jak sam kładę
    kafelki w swoim domu - tyle że jak je źle położę, to nie będzie to miało
    skutków do końca życia i przed każdym "kładzeniem" kafli nie muszę się
    wczytywać w normy czy coś się nie zmieniło w sposobie układania, albo
    czy teraz co trzeciej kafelki nie muszę dodatkowo pryskać gruntem...
    napisz ile to takiej przykładowej małej firmie zajmuje czasu

    ot choćby przykład - jeszcze do niedawna mimo że auto miało wbite w
    dowodzie vat-1 po jego zakupie trzeba było zrobić badanie techniczne że
    spełnia wymogi vat-1 - taka przynajmniej była interpretacja mojego US
    (czyli to że spełniało wymogi vat1 u poprzedniego właściciela nie znaczy
    że spełnia u nowego...) - żeby samemu na to wpaść musiałbym zmarnować
    czas na wczytanie się w jakąś ustawę - a pewnie i tak bym tego nie znalazł

    Łukasz

  • 70. Data: 2015-05-20 14:40:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maciek wrote:

    > Skoro jest tak dobrze, to może chociaż przepisy podatkowe mamy
    > skomplikowane i niejasne? Też nie? K*! No to jednak jest zajebiście :->

    a w stosunku do czego?
    do Utopii czy jakiegokolwiek działającego rozwiniętego państwa?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?