  • 11. Data: 2013-10-14 22:19:10
    Temat: Re: Budynek gospodarczy - pozwolenie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.10.2013 20:28, MarekPasek pisze:
> [...]
    [ciach pokaz kopiuj-i-wklej]

    A przeczytałeś chociaż, co sam zacytowałeś?

    Gdzie tam jest coś o tym, że "5cm wystarczy" (z warunków na zacienianie
    5cm to za mało... dochodzą jeszcze haczyki z przepisów p-poż), że
    rolnicy podlegają innym przepisom i gdzie jest urzędnicza pisemna
    interpretacja poświadczająca to, co rzekomo usłyszałeś, hmm?

  • 12. Data: 2013-10-15 00:21:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    > Gdzie tam jest coś o tym, że "5cm wystarczy" (z warunków na zacienianie
    > 5cm to za mało... dochodzą jeszcze haczyki z przepisów p-poż), że

    głosisz jakies dziwnosci tutaj - sam przytocz linke ze 5cm to za mało. Jasne
    ze muszą być zachowane inne przepisy. Tylko wskaz te które zabraniają tak
    budować.

    b.

  • 13. Data: 2013-10-15 07:20:18
    Od: "MarekPasek" <m...@w...pl>

    Budyń <b...@r...pl> pisze:
> [...]
    >

    > głosisz jakies dziwnosci tutaj - sam przytocz linke ze 5cm to za mało.
    > Jasne ze muszą być zachowane inne przepisy. Tylko wskaz te które

    Jak tu w naszym kraju cos budować?
    Wczoraj wydzwoniłem do 4-ch Starostw Wydz. Architektury (w dwoch woj.) z
    pytaniem jakie warunki ma spełaniać budynek gospodarczy (na zgłoszenie)
    jeśli chodzi o odległośc posadowienia od istniejących budynków.
    Za każdym razem otzrymywałem inna odpowiedź, a to mozna przyblizyc budynek
    na min, odl. np. 5cm, aż do innych wypowiedzi do max 80 cm. odsuniecia od
    budynku. Nikt nie umiał mi podac konkretnych przepisów. Były odpowiedzi w
    formie, prosze usytuowac obiekt tak aby miał przerwe pomiędzy budynkami.
    Państwo w Państwie.

  • 14. Data: 2013-10-15 08:17:11
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "MarekPasek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > formie, prosze usytuowac obiekt tak aby miał przerwe pomiędzy budynkami.

    nie masz racji
    Panstwo jest w kazdym urzedzie, amlo tego przy roznych biurkach moga byc
    rozne zasady
    dzwonisz do tego starostwa, na ktorego terenie bedziesz stawiac budynek
    i juz znasz przepisy ;-)
    a na wszelki wypadek pytaj urzednika, ktory sie zajmuje konkretnym rejonem
    gdzie ma stac budynek
    bo u nas prawo stanowi urzednik podpisujacy decyzje a nie zadne przepisy.

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 15. Data: 2013-10-15 08:51:25
    Od: <m...@g...com>

    wiadomości news:l3gtnl$972$1@node1.news.atman.pl...

    > Masz to na piśmie?

    Składa zawiadomienie o zamiarze wybudowania budynku gospodarczego. Załącza
    obowiązkowy rysunek czy mapkę - choćby odręczną - z naniesionym budynkiem
    mieszkalnym, oraz planowanym budynkiem gospodarczym. Nanieść musi także
    odległości oraz wszelkie wymiary.
    Oryginał wniosku i mapki zostaje w urzędzie a kopia oklepana datą do szafy.
    Jeżeli do miesiąca czasu nic z urzędu nie przyjdzie, to znaczy że otrzymuje
    tzw. zgodę milczącą, może stawiać budynek i ma na to kwity które leżą w
    szafie.

  • 16. Data: 2013-10-15 09:06:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.10.2013 08:51, m...@g...com pisze:
> [...]
    > szafy. Jeżeli do miesiąca czasu nic z urzędu nie przyjdzie, to znaczy
    > że otrzymuje tzw. zgodę milczącą, może stawiać budynek i ma na to kwity

    Ale na razie nie ma. CBDO

  • 17. Data: 2013-10-15 10:34:45
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"

    > Ale na razie nie ma. CBDO

    Przecież pisał że dostał taką a nie inną odpowiedź ustną, przez co w 99,9%
    należy się spodziewać że jego wniosek na piśmie w takiej formie przejdzie.

  • 18. Data: 2013-10-15 10:48:43
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "HANA" <h...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gdzie ma stac budynek
    > bo u nas prawo stanowi urzednik podpisujacy decyzje a nie zadne przepisy.

    Tak i nie. Owszem, co urzędnik to inna interpretacja ale w tym przypadku
    uważam że dzwonienie do różnych starostw mija się zupełnie z celem z innego
    powodu.
    Mianowicie, co starostwo, to inny plan zagospodarowania więc inne
    obwarowania dotyczące zabudowy. Ba, co biurko to inny urzędnik
    odpowiedzialny za inny rejon a co rejon to też może być inny plan
    zagospodarowania. Więc w jednej dzielnicy miasta może być wymagane tak a w
    innej siak. Najgorzej jest wtedy, gdy w danym obrębie nie ma aktualnego
    planu zagospodarowania przestrzennego, wtedy tylko na wczesniejszy wniosek o
    wydanie warunków zabudowy, który rozpatrzony będzie w trybie
    administracyjnym.

    Podsumowując:
    Każdy chuj ma swój strój, co kraj to obyczaj a co wieś to inna pieśń.
    Niech wypełni wniosek który najczęściej jest dostępny na stronach
    internetowych urzędu, wrysuje co trzeba i idzie do urzędu.
    Ja tak zrobiłem właśnie. Wieczorem obmyśłiłem co i jak, narysowałem, rano
    zawiozłem do WA. Urzędnik odpowiedzialny za mój teren wpierw sprawdził czy
    czegoś nie brakuje i czy wogóle wniosek ma szansę zostać pozytywnie
    rozpatrzony w takiej postaci. Kazał mi dopisać odległości na mapce, mimo że
    były wszelkie wymiary i odległości w opisie wykonania budynku we wniosku,
    ale jak mawiał, mapka ma być mapką kompletną. Nastęnie kazał zanieść papiery
    na dziennik podawczy z informacją że on to sprawdził.
    Mineło 30 dni i mogę stawiać budynek.
    A tu na grupie widzę co? Zapewne upłynie więcej niż 30 dni, zainteresowany
    nadal będzie błądził po obcych starostwach a temat będzie wałkowany na
    grupie aż znów pójdzie na noże o zupełnie inne sprawy niż ta z wątku.

  • 19. Data: 2013-10-15 13:54:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.10.2013 10:34, m...@g...com pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa"

    > Przecież pisał że dostał taką a nie inną odpowiedź ustną, przez co w

    (parafrazując) Odpowiedź ustna nie jest warta papieru na którym byłaby
    spisana.

    > 99,9% należy się spodziewać że jego wniosek na piśmie w takiej formie
    > przejdzie.

    Mhm. Parę osób popełniło podobny błąd przy jakichś sprawach podatkowych.
    Ale się potem zdziwili.

  • 20. Data: 2013-10-15 13:59:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.10.2013 07:20, MarekPasek pisze:

    > Jak tu w naszym kraju cos budować?

    Jak i w innych krajach - zgodnie z przepisami.

    Tutaj przynajmniej nikt ci nie narzuca gatunku i wysokości trawy na
    trawniku ;)

    > Wczoraj wydzwoniłem do 4-ch Starostw Wydz. Architektury (w dwoch woj.) z
    > pytaniem jakie warunki ma spełaniać budynek gospodarczy (na zgłoszenie)
    > jeśli chodzi o odległośc posadowienia od istniejących budynków.

    Błąd - ciebie interesuje właściwe miejscowo starostwo.

    > Za każdym razem otzrymywałem inna odpowiedź, a to mozna przyblizyc
    > budynek na min, odl. np. 5cm, aż do innych wypowiedzi do max 80 cm.
    > odsuniecia od budynku. Nikt nie umiał mi podac konkretnych przepisów.

    Bo to też (jak pisałem) zależy od budynków (wysokość, materiały,
    przeznaczenie itepe). Uwagę trzeba zwrócić na zacienienie (tam jest dość
    prosta zasada geometryczna, ale - szczerze - nie chce mi się w nią
    obecnie wczytywać) oraz przepisy p-poż.

    > Były odpowiedzi w formie, prosze usytuowac obiekt tak aby miał przerwe
    > pomiędzy budynkami.
    > Państwo w Państwie.

    Pewnie nie wiedzieli dokładnie i nie chciało im się szukać.

    Masz trzy wyjścia - (1) wczytać się samodzielnie we wskazane przepisy,
    zgłosić i czekać na ustawowy termin, (2) zlecić to komuś lub (3) zrobić
    jak uważasz, dać papiery do urzędu i liczyć, że oleją ;)