  • 1. Data: 2009-05-17 19:16:20
    Temat: Bumati - więcej info
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam,

    No więc mój znajomek zrobił rozpoznanie propos tego:
    http://www.buma.com.pl/bumati/

    zalety:
    - domki są mega designerskie (kto konserwa, nie doceni)
    - w środku typowy, nowoczesny układ mieszkania typu loft
    - wysokiej jakości sprzet AGD, biały montarz itd (np. mielle)
    - oczywiście można zamówić i bez mebli, sprzętu itd.
    - wykonanie budzi respekt, czuć solidność

    I na tym koniec zalet, bo:
    - 140 m2 okazuje się być 100m2 bo 40m2 to taras
    - wentylacja okazuje się być mechaniczna ale bez odzysku ciepła
    - brak solarów w standardzie
    - niezbyt wysoka energooszczędność
    - bardzo niewielkie AGD (zmywarka to chyba dla singla)
    - cena: opcja "full wypas ze wszystkim" ten 140m domek to skromne 900
    000 zł brutto !!!

    I teraz pomijając już motywacje marketingowców, wystarczyłoby:
    - lepiej ocieplić
    - dać okna zwykłe ale za to bardzo mało przepuszczające ciepło (tutaj
    są jakieś supermega wypasione antywłamy)
    - dać w standardzie rolety antywłamaniowe (duużo tańsze niż te okna)
    - dać solidną rekuperacje
    - zrobić ogrzewanie podłogowe (a nie wentylacja przez kratkę w podłodze:
    kurz i inne dziadostwo)
    - zabudować w standardzie porządne filtrowanie wody na wejściu
    - zrobić faktycznie opcję pt. 140m2 plus taras 50m
    - obniżyć zysk i sprzedawać opcję full wypas w cenie 450 tyś zł brutto

    Czyli iść w kierunku gotowego, solidnego, 1,5 litrowego domu dla rodziny.

    Nie wiem jak Wy, ale ja wtedy pomyślałbym o tym jako o suma summarum
    luksusowej alternatywie pierwszego domu.

    *Teraz to mogę podsumować tylko jako*: trzeci luksusowy, szpanerski dom,
    nadzianego singla.

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 2. Data: 2009-05-17 19:25:21
    Temat: Re: Bumati - więcej info
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Grzegorz Brycki pisze:

    > *Teraz to mogę podsumować tylko jako*: trzeci luksusowy, szpanerski dom,
    > nadzianego singla.

    A szkoda że tak powiem bo sądzę, że współczesny rynek byłby pełen
    klientów, którzy za kwotę ok 450 tys. brutto, chętnie wzieliby gotowy
    dom, który dostarcza im bardzo wysokich standardów mieszkania, super
    niskie opłaty za ogrzewanie, pewność wykonania i gotowy dom w 3
    miesiące, bez bujania się z Panami Józkami, Frankami albo firmami
    budowlanymi z pod ciemnej gwiazdy.

    Myślę że ta cena jest podyktowana albo ambicjami szefostwa albo słabym
    marketingiem.

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 3. Data: 2009-05-17 19:35:01
    Od: usrobo <u...@o...pl>

    Grzegorz Brycki pisze:

> [...]
    > budowlanymi z pod ciemnej gwiazdy.
    >
    > Myślę że ta cena jest podyktowana albo ambicjami szefostwa albo słabym

    A NIE CENA EURO?

  • 4. Data: 2009-05-17 19:54:36
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    usrobo pisze:

    > A NIE CENA EURO?

    Inaczej: sądzę że zysk na tych domach przekracza 50%. Jeżeli się mylę i
    nie przekracza np. 20% to po prostu mają baaardzo luksusowy (cenowo)
    towar do sprzedawania.

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 5. Data: 2009-05-17 20:05:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Inaczej: sądzę że zysk na tych domach przekracza 50%. Jeżeli się mylę i
    > nie przekracza np. 20% to po prostu mają baaardzo luksusowy (cenowo) towar
    > do sprzedawania.

    Zysk na domach oscyluje w granicach 100%

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-05-17 20:09:29
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zysk na domach oscyluje w granicach 100%

    Oscyluje w standardowych technologiach, tutaj to może się mocno różnić.

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 7. Data: 2009-05-17 20:16:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Oscyluje w standardowych technologiach, tutaj to może się mocno różnić.

    Wyglada jak kontener, wiec zysk moze byc znacnie wiekszy. :-)
    Sorry, 900 000 za przenosny sklep warzywny wydaje sie byc mocno przesadzona.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-05-17 20:21:29
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oscyluje w standardowych technologiach, tutaj to może się mocno różnić.

    Yhmmm... rozni sie
    stosuja prosty schemat (przynajmniej stosowali kolo 2004 roku)
    suma kosztow razy dwa i mamy cene
    majac 450K pln wybor domow kolo 100 m2 na tip top i w 3-4 miesiace jest
    wielki
    i jeszcze jedno
    jest bardzo malo miejsc w Polsce gdzie przejdzie taka architektura
    WZ lub MPZP zazwyczaj nie pozwola na taka fanaberie

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 9. Data: 2009-05-17 20:24:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Grzegorz Brycki <g...@o...pl> writes:

    > - 140 m2 okazuje się być 100m2 bo 40m2 to taras

    To jest pierwsza rzecz, która się rzuca w oczy na ich www, więc nie
    zaskoczyłeś mnie.

    > - dać okna zwykłe ale za to bardzo mało przepuszczające ciepło (tutaj
    > są jakieś supermega wypasione antywłamy)

    A to nie jest tak, że do takiego domu włamywaczowi łatwiej wejść przez
    ścianę niż przez okno/drzwi? 8-)

    MJ

  • 10. Data: 2009-05-18 00:14:06
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > - oczywiście można zamówić i bez mebli, sprzętu itd.
    > - wykonanie budzi respekt, czuć solidność

    Ale bełkot marketingowy.
    Cen nie podają na stronie, bo im głupio :-) Zostaliby wyśmiani :-)