  • 1. Data: 2009-05-17 13:51:45
    Temat: panele i motyw na panelach
    Od: "Pablo Puertorican" <p...@o...pl>

    Witam

    układam po raz 1 panele

    słoje i faktura drewnopodobna (czyli motyw panela) nie pasuje - chodzi o to,
    że jak przykłądam jeden panel do drugiego, to nie pasuje w sensie
    wizualnym - czyli np. fragment słoju jest cięty a drugi panel który przylega
    jest gładki. Czy tak zawsze jest czy może powinienem dopasować panele jak
    puzzle po rozpakowaniu i dopiero kłaść?
    Maciek

  • 2. Data: 2009-05-17 13:55:15
    Temat: Re: panele i motyw na panelach
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 17 May 2009 15:51:45 +0200, Pablo Puertorican napisał(a):

> [...]
    > jest gładki. Czy tak zawsze jest czy może powinienem dopasować panele jak

    Zawsze tak jest. Przy podłodze drewnianej zreszta jest tak samo. Przy
    terakocie czy gresie w wiekszosci przypadkow tez.

    Pamietaj zeby nie ukladac paneli tylko z jednej paczki. Rozpakuj sobie 3-4
    paczki i wybieraj kolejne sztuki losowo z całej kupki.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-05-17 14:02:50
    Od: "Pablo Puertorican" <p...@o...pl>

    > Zawsze tak jest. Przy podłodze drewnianej zreszta jest tak samo. Przy
    > terakocie czy gresie w wiekszosci przypadkow tez.

    Tzn że jest tak że są jak puzle i mam je układać czy jest tak że mam ich nie
    układać ?
    :)

  • 4. Data: 2009-05-17 14:15:18
    Od: rjka <r...@o...pl>

    nie są jak puzzle. masz ich nie układać tylko losowo z różnych paczek
    brać żebyś nie miał połowy pokoju w jeden wzór a drugą połowę w inny w
    razie jak by paczki się znacząco różniły

  • 5. Data: 2009-05-17 20:19:37
    Od: "Pablo Puertorican" <p...@o...pl>

    Dzięki za info. Pomogło nam bo nie byliśmy pewni. W sumie szkoda bo by mogło
    być ładniej :)

    Ogólnie zrobiłem mały odstęp od ściany - tak 0,5 cm do 1 cm. Czy to nie za
    mało? Przyznam sie że jest też z 1-2 panele które dotykają do ściany :) mam
    nadzieje że nie będzie później zonka że mi to spuchnie czy coś w tym
    rodzaju. Czy to rozszerzenie paneli wiąże się z tym że po otwarciu z paczki
    dostają powietrza? Moje paczki nie były szczelne (wiele dziur w folii).

    Na koniec polecam każdemu samodzielne kładzenie paneli. Ja robie taką małą
    piłą do cięcia paneli z casto za 150 zeta. Dla mnie ta inwestycja oraz
    decyzja że robie to sam a nie "boska ekipa" to jedna z lepszych decyzji w
    tym roku, okazuje się, że nie jest to wszystko takie trudne jak się wydaje i
    teraz będę sam robił docieplenia, kładł płytk itd no i co najważniejsze -
    kobieta jest zadowolona bo kasa zostaje w domku :)

    pozdrawiam

    Maciek

  • 6. Data: 2009-05-17 20:48:22
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Pablo Puertorican <p...@o...pl> wrote:

    > Ogólnie zrobiłem mały odstęp od ściany - tak 0,5 cm do 1 cm. Czy
    > nie za mało?

    Trochę za mało, 1-2 typowo się robi, ale jeśli nie są to wielkie
    połacie podłogi, to może i wystarczy.

    > Przyznam sie że jest też z 1-2 panele które dotykają do
    > ściany :)

    A to już jest ryzykowne i radzę to poprawić.

    > mam nadzieje że nie będzie później zonka że mi to spuchnie
    > czy coś w tym rodzaju.

    Daj w intencji tego zonka na mszę. Albo popraw zawczasu ;-)

    > Czy to rozszerzenie paneli wiąże się z tym że
    > po otwarciu z paczki dostają powietrza?

    Też, ale głównie chodzi o zmiany wilgotności powietrza zima (sezon
    grzewczy)/lato

    > Na koniec polecam każdemu samodzielne kładzenie paneli. Ja robie
    > taką
    > małą piłą do cięcia paneli z casto za 150 zeta.

    Jest jakaś specjalna piła "do paneli"??? Jak toto wygląda?

    J.

  • 7. Data: 2009-05-18 19:53:47
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > rodzaju. Czy to rozszerzenie paneli wiąże się z tym że po otwarciu z
    > paczki dostają powietrza? Moje paczki nie były szczelne (wiele dziur w

    W mieszkaniu robilismy wszystkie odstępy ładnie poza jednym miejscem. Panele
    weszły we wnękę drzwi balkonowych, i okazało się, że szpara pomiędzy ścianą
    prostopadłą do wnęki drzwi balkonowych (ale nie ściana na której owe drzwi
    są) a panelami jest większa niż szpara "boczna" przy drzwiach balkonowych i
    co się stało? Podłoga sobie popłynęła w stronę owej ściany (też nie całkiem
    przypadkowo bo ustawienie wypoczynku sprzyjało odsunięciu podłogi), panel
    oparł się o krawędź wneki i powstała szczelinka długości ok 1,5-2m. Dlatego
    teraz wiem jak bardzo ważne jest _precyzyjne_ wykonanie dostępów od ścian i
    wzięcie pod uwage ew. wnęk, rogów, rur itp. Bo podłoga faktycznie chodzi
    sobie tu i tam po pokoju.

    --
    Mariusz