  • 51. Data: 2011-08-04 03:44:33
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j1cdpp$j0i$1@news.onet.pl...

    > No wlasnie. A tu ludziom tyle wychodzi. :-)

    przestać sie myć jak oni albo przestać czytać bzdury które wypisują...

    no jeszcze jest możliwość że mają taryfę dla pracowników energetyki :) albo
    lewe podłaczenie.

  • 52. Data: 2011-08-04 06:24:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j1cdaf$gu9$1@news.onet.pl...

    > Tez.
    > Mozesz kupic same kolektory z 10 letnia gwarancja bez szemrania, a reszte
    > budowac samemu.

    Załóż że jednak nie możesz samemu.
    Zwłaszcza że wtedy nie ma mowy o dotacji.
    Ile kosztuje serwis?

    Bo coś mi chodzi po głowie kilkaset zł rocznie.

  • 53. Data: 2011-08-04 06:27:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > można też sie kąpać w jednej wannie po kolei wg stopnia zabrudzenia

    Nie stosuję i nie mam takich problemów.
    2*120 l (w sensie dwa razy nagrzane do 75 stopni) dziennie, to daje pewnie z
    400 l wody o temp takiej jak pisaliście przy okazji solara, czyli 40 stopni.
    Naprawdę uważasz, że to nie wystarcza żeby się wykąpać bezstresowo?

    Dodatkowych 7000 to za chińskiego boga nie jest warte.

  • 54. Data: 2011-08-04 06:44:45
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2011-08-03 10:52, Andrzej pisze:
> [...]
    > ciepła woda-powietrze, np. zestaw firmy Chigo, moc 3,5 kW, zbiornik
    > 100 l razem z pompą za ok. 4300. W tej konfiguracji jest troche mały
    > zbiornik, ale może by sie dało wymienic go na większy.
    > Mam dylemat przy wyborze rozwiązania, bo trzeba uwględnić różne
    > czynniki a nie mam pełnej wiedzy an ten temat żeby to ocenić, np.
    > trzeba by wiąc pod uwagę trwałość rozwiązania, solary podobno
    > wytrzymują do 20 lat, nie wiem jak jest z pompa ciepła. Dochodzą do
    > tego koszty eksploatacyjne, prąd, wymiana płynu w solarach.
    > Bardzo proszę o wypowiedzi, za i przeciw. z góry dziękuje za
    Grzanie pompą wiosną - jesienią to koszt 12-16pln/miesiąc (tyle mi
    wychodzi z ostatnich rachunków), zimą prawdopodobnie 20-25pln/miesiąc
    (nie mam jak sprawdzić, bo pompa grzeje mi wówczas głównie domek)

    Co do solarów - nie mam i nie wypowiem się.

    Yarecky.

  • 55. Data: 2011-08-04 06:50:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Grzanie pompą wiosną - jesienią to koszt 12-16pln/miesiąc (tyle mi
    > wychodzi z ostatnich rachunków), zimą prawdopodobnie 20-25pln/miesiąc (nie
    > mam jak sprawdzić, bo pompa grzeje mi wówczas głównie domek)

    Rozumiem że chodzi o grzanie wody.
    Czyli niech będzie że z 10 razy taniej niż prądem.
    A koszt pompy jaki miałeś?

  • 56. Data: 2011-08-04 10:14:09
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Rozumiem że chodzi o grzanie wody.
    > Czyli niech będzie że z 10 razy taniej niż prądem.
    > A koszt pompy jaki miałeś?

    Nie może być 10 razy taniej. Pompa jest na prąd i realnie może być w porywach
    2,5 raza mniej. jak mieszka sam to jest to realne. Jak w więcej osób to albo
    nawija makaron na uszy albo gruntowne mycie uskuteczniają w soboty w tej samej
    wodzie. W LM pompa ciepła ze zbiornikiem, kompletny bojler, kosztuje ponad
    6000 ale mniej niż 7000. Jak ktoś ma dwie prawe ręce i trochę pomyślunku to
    zrobi pompę ciepła z silnikiem w okolicach kilowata i zbiornikiem 100l za
    2000. Też sporo bo przy dziesięcio letniej żywotności 200 złotych rocznie to
    sama amortyzacja.

  • 57. Data: 2011-08-04 10:18:32
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > zapominasz jednak o kosztach wstepnych przyłacza i instalacji gazowej

    Nie.
    Nie zapominam. Myślę, że na kwestie grzania/ogrzewania - trzeba patrzeć
    raczej całościowo, a nie uwzględniając tylko jeden aspekt inwestycji.

    Jak budujesz nowy dom, to decyzja o solarach/pompach ciepła i takich tam
    dyrdymałach, powinna zapaść na etapie projektowania i ustalania budżetu
    na budowę :-).

    Wtedy jest szansa, że całość instalacji się w jakimś tam stopinu będzie
    opłacała - np jak rezygnujesz z ogrzewania stałopalnego, to zakładasz
    sobie instalację gazową i wtedy masz koszty przyłącza i instalacji - o
    ile te koszty będą wysokie, to wątpliwa zaczyna być instalacja solarna
    pod względem ekonomicznym, ale... jak zastosujesz coś taniego, co nie
    wymaga inwestycji w przyłącze, to już całościowy koszt inwestycji może
    nie być powalający, ale tu znowu - kocioł stałopalny - dyskusyjna staje
    się sprawa zwrotu inwestycji w instalacje solarne ze względu na
    relatywnie niskie koszty pozyskania energii.

    Jak grzejesz prądem - drogie źródło - albo gazem z butli/olejem opałowym
    - też drogie źródło - to może opłacać się wydanie dodatkowych 8 tys na
    solary i jest cień szansy, że po 10 latach będziesz do przodu.

    W przypadku jednak, kiedy już masz działające i stosunkowo niedrogie
    źródło ogrzewania CWU, trzeba sobie to bardzo dokładnie przeliczyć i tu
    jak wspomniałem, punktem wyjściowym dla rozważań są dotychczasowo
    ponoszone koszty na grzanie CWU.

    Może okazać się - i się często okaże - że kwotą, za którą chcemy sobie
    strzelić solarki, obskoczymy 20 lat grzania CWU dotychczasowymi metodami
    - mówię o tanich źródłach energii - a wtedy taka zabawka kompletnie nie
    ma sensu ekonomicznego. No... jest wygoda, bo palić nie trza..., ale czy
    komfort z tym związany jest wart tej kasy??? Niech każdy odpowie sobie
    sam na to pytanie.

    pozdr
    Robert G.

  • 58. Data: 2011-08-04 17:18:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:j1de3i$rgp$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Naprawdę uważasz, że to nie wystarcza żeby się wykąpać bezstresowo?
    >
    > Dodatkowych 7000 to za chińskiego boga nie jest warte.

    2*120 litrow do 75C to ~15kWh*0,6zl (u mnie)=9zl/dzien*30dni=270zl.
    7000/270=26 miesiecy.
    Przyjmujac pesymistycznie, ze solary grzeja tylko przez 6 miesiecy, to
    inwestycja powinna zwrocic sie po 4,333 roku.
    Czy naprawde warto w to mieszac chinskiego boga?

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2011-08-04 17:44:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    wiadomości

    > Załóż że jednak nie możesz samemu.

    Nie ma co zakladac. Napisz maila do producenta i po sprawie. Ja wiem, ze
    moge samemu, czy ze wszystkimi kolektorami tego nie wiem.

    > Zwłaszcza że wtedy nie ma mowy o dotacji.

    Tego tematu nigdy nie rozwazalem.

    > Ile kosztuje serwis?
    >
    > Bo coś mi chodzi po głowie kilkaset zł rocznie.

    Nie znam nikogo kogo kosztuje.

    Pozdro.. TK

  • 60. Data: 2011-08-04 19:28:22
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciep?a
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-08-2011 o 05:44:33 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > przestać sie myć jak oni albo przestać czytać bzdury które wypisują...
    >
    > no jeszcze jest możliwość że mają taryfę dla pracowników energetyki :)
    > albo lewe podłaczenie.
    No Mnie dzisiaj przyszedł rachunek za gaz, gotowanie i CWU wychodzi mi
    130zł/mies.
    2+ 2 maluchy.

    --
    Pozdr