  • 111. Data: 2015-10-16 13:29:44
    Temat: Re: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 października 2015 12:44:51 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Zawyzone koszty instalacyjne dla gazu.

    To jest mocno indywidualna sprawa :) Ja mam do gazu z kilometr chyba i u mnie
    koszt pociagniecia gazu to bylyby grube tysiaki :-)

    PS. Bede "robil" (mam wrazenie ze juz o tym pisalem wczesniej ale nie wiem
    czy tu) byc moze jeszcze w tym roku instalacje oparta na PC mojej sasiadce.
    Byla u mnie ostatnio i pokazala wyliczenia (CO i wylewki) jakiejs firmy
    na prawie 80k pln oparte o polecana przeze mnie pompe za 15k pln :-)

    Paaaaaanie - kolektor spiralny rury w sumie 1,5km, przez co 3 x wiecej glikolu
    (zamiast 1500 u niegoi - 6000). Przez mega opory zaproponowal tam pompe
    32/100 za 2300 netto (!) - czujecie to? Moje 550m glikolu napedza pompka
    WILO STAR 25/6 za 350 pln z wysylka z allegro i od kilkulat radzi sobie
    doskonale :-) Do tego zaproponowal silowniki i termostaty w kazdym pokoju
    za (w sumie) prawie 10k! Potem wychodza takie kwiatki :-)

    Bede jej kupowal wszystkie materialy, nadzorowal budowe i sam podlaczal
    pozniej sama kotlownie do kupy to bede Wam na biezaco pisal ile to NAPRAWDE
    kosztuje obcego czlowieka :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 112. Data: 2015-10-16 13:32:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-13 o 21:44, Adam Sz. pisze:

    > Wybor jest prosty. Pompa ecopol-system 6kW kosztuje z przesylka, faktura
    > i gwarancja 12k pln, oparta na sprezarce spiralnej o zywotnosci 30 lat.

    To ile Ci placa?

    Pozdro.. TK

  • 113. Data: 2015-10-16 13:39:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 października 2015 13:32:29 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > To ile Ci placa?

    Null, zero. Zalatwilem juz kilka pomp dla znajomych i nie mam z tego ani
    grosza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 114. Data: 2015-10-16 13:41:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-16 o 13:29, Adam Sz. pisze:

    > To jest mocno indywidualna sprawa :) Ja mam do gazu z kilometr chyba i u mnie
    > koszt pociagniecia gazu to bylyby grube tysiaki :-)

    To jest prawda, ale nie chodzi o koszt rury tylko komina (w wiekszosci
    przez sciane), kotla i podlaczenia. Dla trzydziestu lat moze nie zmienia
    wiele, ale w porownaniu do wegla inwestycyjnie wyjdzie taniej.

    Pozdro.. TK

  • 115. Data: 2015-10-16 17:15:45
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 16 Oct 2015 12:44:51 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Zawyzone koszty instalacyjne dla gazu.

    Według mnie wręcz niedoszacowane. Koszty przyłącza to też mapa, geodeta,
    projekt budowlany, próby, kominiarz, a nawet wstępne ustalenia z gazownią
    (za to tez trzeba u niektórych dostawców płacić!). To tego te "oczywiste"
    koszty jak rury w ziemi, szafka z zaworem na zewnątrz i instalacja
    wewnątrz.

    Trochę taniej będzie w trakcie budowy, bo pewnie zrobisz wszystko na jednej
    mapce, geodeta mniej policzy za naniesienie hurtem kilku przyłączy, a jakaś
    koparka będzie na miejscu, ale nie będzie to jakaś kosmiczna oszczędność.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 116. Data: 2015-10-17 11:21:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-16 o 17:15, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > koparka będzie na miejscu, ale nie będzie to jakaś kosmiczna oszczędność.

    Przylacze to sprawa bardzo indywidualna. Sa skrzynki przy ogrodzeniu, a
    u innych setki metrow od domu najblizszy gazociag. Dlatego ja nie o tym.
    Do zalozen przyjeto spory koszt instalacji w kotlowni.

    Pozdro.. TK

  • 117. Data: 2015-10-17 11:48:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-17 o 11:21, Maniek4 pisze:
    > Przylacze to sprawa bardzo indywidualna. Sa skrzynki przy ogrodzeniu, a
    > u innych setki metrow od domu najblizszy gazociag. Dlatego ja nie o tym.
    > Do zalozen przyjeto spory koszt instalacji w kotlowni.

    Nie wiem, czy taki spory.
    Wydaje mi się, że w kotłowni gazowej nie policzono w ogóle zbiornika na
    wodę. A taki jest wg mnie konieczny. Podgrzewacze przepływowe
    przyprawiają mnie o irytację. Zbiornik powinien mieć co najmniej 120-160
    litrów.

    --
    MN

  • 118. Data: 2015-10-17 13:58:33
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-17 o 11:48, Marcin N pisze:

> [...]
    > wodę. A taki jest wg mnie konieczny. Podgrzewacze przepływowe
    > przyprawiają mnie o irytację. Zbiornik powinien mieć co najmniej 120-160

    Gdyby zrobic to racjonalniej o ile sa mozliwosci to na samym kominie
    mozna urwac co najmniej polowe. A baniak przyjmijmy chyba, ze musi byc w
    kazdym przypadku, wiec i liczyc go nie ma po co.

    Pozdro.. TK

  • 119. Data: 2015-10-17 19:17:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-17 o 13:58, Maniek4 pisze:

    > Gdyby zrobic to racjonalniej o ile sa mozliwosci to na samym kominie
    > mozna urwac co najmniej polowe. A baniak przyjmijmy chyba, ze musi byc w
    > kazdym przypadku, wiec i liczyc go nie ma po co.

    Baniak baniakowi nierówny.
    Baniak do pompy ciepła to 300 litrów. Cena 3 tys to minimum. Potrafią
    kosztować i 3x tyle.

    Baniak do gazu to 120-200 litrów. No i nie potrzebuje grzałki
    elektrycznej więc tańszy. Cen nie znam.

    --
    MN

  • 120. Data: 2015-10-17 22:35:39
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-17 o 19:17, Marcin N pisze:

> [...]
    > kosztować i 3x tyle.
    >
    > Baniak do gazu to 120-200 litrów. No i nie potrzebuje grzałki

    To prawda, ale dla np. wegla baniak bedzie taki sam. W zwiazku z tym
    zwrot pompy sie relatywnie wydluzy. :-)

    Pozdro.. TK