  • 81. Data: 2015-10-14 17:55:01
    Temat: Re: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 października 2015 17:31:32 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > No ale skoro pompa ciepła wytrzymuje 30 lat, to dlaczego gwarancję dają
    > jedynie na 2/5 lat?

    Producentow pytaj.

    > Można spokojnie do wyliczeń przyjąć, że pompę też trzeba będzie w ciągu
    > 30-tu lat wymienić tak jak kocioł na węgiel. No bo dlaczego nie? To nie
    > jest tak, że kotły robią teraz z papieru a pompy ciepła z kobaltu.

    Wiesz na jakiej zasadzie dziala kociol, a na jakiej pompa ciepla?
    Chyba nie bardzo. Tu poczytasz co sie psuje w kotlach i ile wytrzymuja:

    http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/4083-zywotnosc
    -kotla/

    Za 30 lat to juz bedziesz uzywal 4-go kotla jak dobrze pojdzie.
    Pompa zacznie wydawac oznaki zuzycia sprezarki, ktora da sie wymienic za
    3k pln, reszta elementow jest wieczna (miedz, nierdzewka).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 82. Data: 2015-10-14 18:35:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 października 2015 17:55:02 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Za 30 lat to juz bedziesz uzywal 4-go kotla jak dobrze pojdzie.
    > Pompa zacznie wydawac oznaki zuzycia sprezarki, ktora da sie wymienic za
    > 3k pln, reszta elementow jest wieczna (miedz, nierdzewka).

    Dwa lata temu kupiona lodowka popsuła się pompół roku- na szczęście wymienili na
    gwarancji. Ale w życiu nie spodziewam się że ta kolejna pożyje więcej jak 10lat.
    To i pc podobnie. Aczkolwiek racja żebkotły co kilkanaście lat trzeba wymieniać. U
    moich rodzicow tak średnio co 15 lat wychodziło. Ostatni żyje dłużej ale dlatego że
    samorobka- z ojcem go robiłem bodajże w 1995 roku i żyje do dzisiaj.

  • 83. Data: 2015-10-14 18:45:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 października 2015 18:35:28 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Dwa lata temu kupiona lodowka popsuła się pompół roku- na szczęście wymienili na
    gwarancji.

    Co sie popsulo? W lodowce masz sprezarke tlokowa, 10 x bardziej awaryjna
    od spiralnej :) W sprezarce tlokowej scieraja sie o siebie elementy, ktore
    sa smarowane olejem. W spiralnej nie ma w komorze oleju, a elementy
    mechaniczne nie dotykaja sie. Nie ma co porownywac :-) Choc i tak mysle,
    ze zepsulo sie w niej cos innego?

    > Ale w życiu nie spodziewam się że ta kolejna pożyje więcej jak 10lat.

    Moja mama ma zamrazarke ze 30 lat (jak nie wiecej - musze spojrzec na
    date produkcji nastepnym razem :-) Dziala do dzisiaj bez problemu.
    We wspolczesnych sprzetach pierwsze co pada to elektronika - dlatego mam
    pompe z minimalna iloscia elektryki :)

> [...]
    samorobka- z ojcem go robiłem bodajże w 1995 roku i żyje do dzisiaj.

    Samorobki generalnie zyja dluzej bo blachy dajesz porzadne, w markecie jak
    kupisz kociol za 5-6k to tam blachy na wymienniku sa grubosci blachy w
    puszce piwa ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 84. Data: 2015-10-14 19:28:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale tak jak w tlokowej są łożyska. I o ile w tlokowej jak łożyska zuzyja się o dwie
    setne milimetra to sprężarką pracuje jak by się nic nie stało. To w spiralnej dwie
    setki wyrobienia będzie się równało jej zniszczeniem. To ze nic się nie styka w
    sprężarce nie znaczy ze nic z niczym się w agregację nie styka. Gdyby producenci byli
    pewni długowieczności to by dawali gwarancje na dziesiątki lat do momentu aż wskutek
    zużycia pogorsza się parametry. Przykłady długowiecznych lodówek są bez sensu. Niby
    pracuje 30 lat ale po trzydziestu latach agregat jest tak zmęczony życiem ze zużywa
    trzy razy tyle prądu co nowy. Wymienilismy niedawno super oszczędnego kiedyś Boscha
    na nowa lodówkę. Stara po trzydziestu latach zużywała prądu za ok czterdzieści
    zlotych na miesiąc. Nowa za ok piec złotych zużywa. Fakt ze mniejsza od tamtej, ale i
    potrzeby przechowywania jak dzieci się wyprowadziły tez mniejsze.

  • 85. Data: 2015-10-14 19:37:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-10-14 o 17:55, Adam Sz. pisze:

    > Producentow pytaj.
    Pytam Ciebie na jakiej zasadzie Ty zakładasz, że pompa wytrzymuje 30 lat?

    > Wiesz na jakiej zasadzie dziala kociol, a na jakiej pompa ciepla?
    Na razie wystarczy mi wiedzieć, że jedyną ruchomą częścią w kotle są
    drzwiczki i szyber, a w pompie nic tam się nie rusza/obraca? Nie ma bata
    urządzenia mechaniczne się zużywają.

    > Chyba nie bardzo. Tu poczytasz co sie psuje w kotlach i ile wytrzymuja:
    >
    > http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/4083-zywotnosc
    -kotla/
    Co mam czytać jak na moim osiedlu co drugi domek ma kocioł i każdy ma
    już po 20 lat. Może te nowe kotły z wodotryskami są faktycznie robione
    tak jak wszystko teraz - masowo klepane jednorazówki, żeby producent
    zarobił na serwisach lub częstych wymianach urządzenia. Tylko dlaczego
    zakładasz, że pomp ciepła nie dotyczą obecne realia optymalizacji zużycia?

    > Za 30 lat to juz bedziesz uzywal 4-go kotla jak dobrze pojdzie.
    Ja mam gaz, kotły gazowe też się zużywają ale nie tak często jak
    piszesz. Kotły niektórych znajomych i rodziny mają po 15 lat, mój ojciec
    ma Torusa, firma już chyba nie istnieje, który ma 19 lat.

    > Pompa zacznie wydawac oznaki zuzycia sprezarki, ktora da sie wymienic za
    > 3k pln, reszta elementow jest wieczna (miedz, nierdzewka).
    Pewien mój znajomy zajmuje się serwisem dużych urządzeń chłodniczych na
    statkach, tirach czy kolei, na brak roboty nie narzeka, a to nie są
    pierdółki za 3kpln, tylko tak 10-100xwięcej.

  • 86. Data: 2015-10-14 19:47:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Oct 2015 09:45:53 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Samorobki generalnie zyja dluzej bo blachy dajesz porzadne, w markecie jak
    > kupisz kociol za 5-6k to tam blachy na wymienniku sa grubosci blachy w
    > puszce piwa ;-)

    Gruba przesada. Mam znajomych z kotlami zasypowymi i kotlami z retorta -
    NIKT nie wymienial kotla po kilku latach. Najbardziej prymitywny z tych
    kotlow pracuje juz 15 lat.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 87. Data: 2015-10-14 20:26:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 października 2015 18:45:55 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > sa smarowane olejem. W spiralnej nie ma w komorze oleju, a elementy
    > mechaniczne nie dotykaja sie. Nie ma co porownywac :-) Choc i tak mysle,

    Myślisz że producent to idiota i tak sobie wymienił lodówkę zamiast naprawić jakąś
    pierdółke.Widocznie napeawa była nieopłacalna to wymienił

  • 88. Data: 2015-10-14 21:34:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 października 2015 19:38:21 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Pytam Ciebie na jakiej zasadzie Ty zakładasz, że pompa wytrzymuje 30 lat?

    Ano na takiej, ze czas zycia sprezarki w warunkach uzytkowania pompy ciepla
    jest szacowany wlasnie na 30 lat. Ja zakladam bezpieczniej - 20, 25.

    > Na razie wystarczy mi wiedzieć, że jedyną ruchomą częścią w kotle są
    > drzwiczki i szyber, a w pompie nic tam się nie rusza/obraca? Nie ma bata
    > urządzenia mechaniczne się zużywają.

    W kotle masz stalowy wymiennik, ktory koroduje i dziurawi sie. Przy zlym
    paleniu (zbyt zimny powrot, ogolnie za niska temperatura pieca, wilgotne
    paliwo) - potrafi sie przepalic w 3-4 sezony. Jak bedziesz dobrze grzal
    i jakims cudem zawsze kupisz suche paliwo - to wytrzyma moze 8, moze 10,
    12 lat to juz bedzie cud. Jak wymiennik skoroduje (czyli potocznie mowiac
    "piec sie rozcieknie") to piec masz na zlom i trzeba kupic nowy.

    Blache wymiennika wyzeraja kwasy tworzace sie z gazow spalinowych i tego
    nie przeskoczysz.

    W pompie ciepla nie ma tego typu atrakcji - nie porownuj pieca ktory jest
    zbudowany z korodujacych materialow i ktory pracuje w skrajnie
    nieprzyjaznych warunkach do pompy ciepla, w ktorej *jedynym* mechanicznym
    elementem jest sprezarka spiralna, o ktorej pisalem wczesniej. Taka
    sprezarka wedlug producenta dziala bezawaryjnie ok 100 tys h (przy 50 tys
    "start-stopach"). To mniej wiecej daje 30 lat pracy przeliczajac na to jak
    dlugo sprezarka dziala w takiej pompie. To, ze mega precyzyjnie wykonana
    sprezarka podziala 30 lat potwierdzaja chocby stare zamrazarki, ktore dzialaja
    po 40 lat, a w nich siedzi znacznie gorsza sprezarka tlokowa.

> [...]
    > zarobił na serwisach lub częstych wymianach urządzenia. Tylko dlaczego
    > zakładasz, że pomp ciepła nie dotyczą obecne realia optymalizacji zużycia?

    j/w

    Ja mam paru znajomych i rodzine z kotlami na wegiel - rozciekaja sie po 10
    latach maksimum. Moja ciotka ktora zamieszkala w polowie lat 90 ma juz
    trzeci kociol (25 lat = 3 kotly!).

    > Ja mam gaz, kotły gazowe też się zużywają ale nie tak często jak
    > piszesz. Kotły niektórych znajomych i rodziny mają po 15 lat, mój ojciec
    > ma Torusa, firma już chyba nie istnieje, który ma 19 lat.

    Pisalem o kotlach weglowych. Gazowe to zupelnie inna para kaloszy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 89. Data: 2015-10-14 21:35:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 października 2015 19:47:36 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Gruba przesada. Mam znajomych z kotlami zasypowymi i kotlami z retorta -
    > NIKT nie wymienial kotla po kilku latach. Najbardziej prymitywny z tych
    > kotlow pracuje juz 15 lat.

    Czyli wszyscy ci z forum, ktore zacytowalem to szpiedzy od pompiarzy? ;)
    Bo tam jednemu to nawet po 7 latach kociol padl :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 90. Data: 2015-10-14 21:37:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 października 2015 20:26:41 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Myślisz że producent to idiota i tak sobie wymienił lodówkę zamiast naprawić jakąś
    pierdółke.Widocznie napeawa była nieopłacalna to wymienił

    W dobie produkcji seryjnej - tak, wlasnie tak mysle :)
    Jeszcze napisz ile ta lodowka kosztowala? Przypuszczam, ze to jakis
    niewielki / tani model?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.