  • 1. Data: 2010-08-27 17:35:58
    Temat: Cięcie wiśni - kiedy?
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Moje wiśnie zrzucają resztki liści. Chyba wyjątkowo wcześnie w tym roku.
    Ponieważ zdecydowanie mają za dużo gałęzi, zwłaszcza w dolnych poziomach
    chciałbym trochę je poprzycinać.
    Jaki termin cięcia jest optymalny? Czy można np. połowę gałęzi wyciąć, żeby
    prześwietlić koronę?
    Jacek

  • 2. Data: 2010-08-27 18:22:52
    Temat: Re: Cięcie wiśni - kiedy?
    Od: "Marek Migurski" <m...@i...eu>

    Na wiosnę przed kwitnięciem, dosyć radykalnie przerzedzić

    Nie którzy robią to w ten sposób, że jednego roku prześwietlają (bo tak się
    ta czynność nazywa) połowę korony, a następnego drugą połowę... Tak to robił
    mój ojciec. Natomiast kolega bał się radyklalnie prześwietlać i miał marne
    wyniki.

  • 3. Data: 2010-08-27 19:08:03
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > chciałbym trochę je poprzycinać.
    > Jaki termin cięcia jest optymalny? Czy można np. połowę gałęzi wyciąć,

    Po zakończeniu zbiorów owoców, wykonujemy cięcie wiśni i czereśni, czereśnie
    tniemy umiarkowanie (skracamy wierzchołek i prześwietlamy konary), wiśnie
    nieco intensywniej (usuwamy gałązki stare, zwisające, rosnące do środka
    korony i pokładające się na sobie),
    skryba