  • 1. Data: 2010-08-24 10:13:20
    Temat: cytryna skierniewicka i lepkie liście
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Już drugi raz miałem owoca z tej małej roślinki ale cały czas coś jej
    dolega. Liście sa lepkie, pokryte jakby jakimś sokiem. Co jej jest?

  • 2. Data: 2010-08-24 10:54:56
    Temat: Re: cytryna skierniewicka i lepkie liście
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > Już drugi raz miałem owoca z tej małej roślinki ale cały czas coś jej
    > dolega. Liście sa lepkie, pokryte jakby jakimś sokiem. Co jej jest?
    Może bytuje na niej Misecznik cytrusowy.
    http://www.swiatkwiatow.pl/choroby/misecznik-cytruso
    wiec-misecznik-cytrusowy_116.html

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 3. Data: 2010-08-26 17:06:10
    Od: "Wanda Ch." <w...@t...pl>

    wiadomościnews:i505u6$7sf$1@inews.gazeta.pl...> Już drugi raz miałem owoca z tej
    małej roślinki ale cały czas coś jej

> [...]

    jak miałeś" owoca" to trzeba było sobie zrobić "soka"

  • 4. Data: 2010-08-26 19:19:00
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Wanda Ch." <w...@t...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Pozdrawiam pogodnie
    > skryba

    jak miałeś" owoca" to trzeba było sobie zrobić "soka"

    Przecież pisze że ma sok - na liściach.
    skryba

  • 5. Data: 2010-08-28 13:37:08
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    są na łodygach i na liściach takie brozowe płaskie do 2mm narośle jakby, da
    się to urwać :)
    ale powraca, da sie jakoś domowymi środkami temu zapobiec czy musi być ta
    chemia? i gdzie to kupić?

  • 6. Data: 2010-08-28 15:51:25
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > są na łodygach i na liściach takie brozowe płaskie do 2mm narośle jakby,
    > da się to urwać :)
    > ale powraca, da sie jakoś domowymi środkami temu zapobiec

    Miseczniki niszczymy przemywając liście roztworem denaturatu (tak samo jak
    przy zwalczaniu przędziorków) usuwając brązowe miseczki zaostrzonym
    patyczkiem. Można też zastosować Actellic 50 EC. Niekiedy na spodzie liści
    pojawiają się białe kłaczki, świadczące o obecności wełnowców. Skutki ich
    żerowania są takie jak w wypadku miseczników, tak samo się je także zwalcza.
    Środki chemiczne należy stosować na zewnątrz mieszkania, np. na balkonie.
    Rośliny możemy wnieść z powrotem po dwóch dniach.

    > czy musi być ta chemia? i gdzie to kupić?

    Jeśli porażenie silne to raczej domowe sposoby nie wystarczą. Środki ochrony
    roślin kupić można w GS-ach, sklepach ogrodniczych a nawet w marketach z
    działem ogrodniczym.

    Pozdrawiam pogodnie
    skeyba