  • 61. Data: 2013-12-07 12:41:40
    Temat: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-07 12:00, Maniek4 pisze:

    > Smiala teza.
    > Po pierwsze cena ropy to gra popytu i podazy, bo poki co nie ma
    > ograniczen w jej wydobyciu, co zdaje sie sugerowac Twoja wypowiedz, jako
    > uzasadnienie pozniejszego kryzysu.

    Śmiała teza. O peak oil słyszałeś? No to jeśli twierdzisz, że nie ma
    ograniczeń, to dlaczego ropa nie kosztuje 20$ za baryłkę, jak kosztowała
    jeszcze 20 lat temu? Przecież mamy mnóstwo ropy z łupków (nowa technologia).

    I owszem ropy zawsze będzie dużo - tylko ta ropa będzie odpowiednio
    kosztowała: np. 200$ za baryłkę. A takiej ropy po 500$ za baryłkę jest
    jeszcze więcej.

    Tylko co zrobisz, jak będziemy musieli rocznie Rosji płacić zamiast
    70mld zł 350mld zł za paliwa (ropa, gaz)?

    > Po drugie - ten pozniejszy kryzys to psychologiczna wiara, ze wzrost nie
    > wiadomo dlaczego ma cechy trwale, jednak jego koniec nie byl zwiazany z
    > ograniczeniami nosnikow energii.

    Widzę, że już chwytasz. Nie ma czegoś takiego jak trwały wzrost, dlatego
    musi się załamać. Dotyczy to każdego wzrostu: zużycia energii,
    produkcji, itp.

    > Tak samo bujamy sie z cenami dobr konsumpcyjnych w okresie
    > przedswiatecznym i poswiatecznym. To jednak nie ma nic wspolnego z
    > deficytew playstation na polkach.
    > Cykle koniunkturalne to znane zjawisko w ekonomii od lat. Byly i
    > prawdopodobnie beda zawsze. Zmieniaja sie tylko interwaly.

    To, co się zmieniło to że dochodzimy do granic stałego wzrostu. Po
    prostu taniej ropy JUŻ NIE MA. Podaż jest stała i nie zwiększy się, a
    popyt rośnie w tempie wykładniczym. To takie nieustające święta (jeśli
    chcesz się trzymać analogii).

    > O Gazie z lupkow te 20 lat temu pewnie malo kto slyszal.

    Gaz z łupków to stara technologia. Zupełnie nieopłacalna przy cenie za
    baryłkę niższej niż ok. 90-100$. 20 lat temu ropa kosztowała 20-30$ za
    baryłkę.

    M.

  • 62. Data: 2013-12-07 12:49:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Myślenie, że skończone zasoby da się nieskończenie długo eksploatować to
    > właśnie myślenie życzeniowe.

    Globalnie - masz całkowitą rację. Lokalnie (jako europa) upierając sie przy
    energiach odnawialnych powodujemy przenoszenie produkcji do azji. Nie ma
    produkcji - nie ma zanieczyszczeń - ideał, ale niestety tylko
    europejski.Globalnie zasoby nadal są zużywane, tyle ze mniej efektywnie i z
    większymi zanieczyszczeniami bo żółte sobie tym glowy nie zawracają.
    Zatem co zrobic :
    produkowac prąd tanio i czysto np z węgla. Pozakładac w elektrowniach filtry
    itp. Na bazie taniej energii produkowac w europie. Produkcja = siła, a to
    pozwala preferowac w handlu swiatowym tych, którzy u siebie nie trują i
    rozsądnie korzystają z zasobów.

    b.

  • 63. Data: 2013-12-07 12:52:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
    > Twoj kierynek myslenia jest sluszny, ale bez bogactwa spoleczenstwa sprawi
    > tylko, ze jedno pokolenie zarznie sie w imie teoretycznie lepszej sytuacji
    > przyszlego.

    Biedne społeczenstwo i dodatkowo przygniecione ekologicznym terrorem nie
    wyprodukuje następnego pokolenia....

    b.

  • 64. Data: 2013-12-07 12:55:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Ale właśnie to jest napisane w artykule. Sposób użytkowania wentylacji
    > grawitacyjnej jest taki, że ludzie zabijają na głucho okna i drzwi.

    A co w tym złego? Wobec znacznego przewymiarowania wentylacji grawitacyjnej
    te szpary które pozostają wystarczą do normatywnego wentylowania.
    A jak ktos nie zakryje wywietrzników to płaci. To konsekwencje braku
    znajomosci fizyki :-)

    b.

  • 65. Data: 2013-12-07 13:11:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Odwrotnie. Jesteśmy 50 lat za murzynami i nie stać nas na dotychczasowe
    > (drogie w przyszłości ale także już tu i teraz) rozwiązania.

    noszz tuskowa ekonomia

    niemiec produkuje i ma z tego powodu pieniadze to moze je sobie przeznaczyc
    na drogie zródła energii.
    Jak pieniedzy nie masz to ich na to nie przeznaczysz.

    To było dosc proste az nastał chyży rój - nie mamy pieniedzy a i tak je
    wydamy na jakies absurdy typu pendolino. A jak sie kupilo pendolino to na
    wiatraki nie starczy...

    b.

  • 66. Data: 2013-12-07 13:16:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 07 Dec 2013 09:00:10 +0100 osobnik zwany M. napisał:

    > To nie chodzi o żadną ekologię. To chodzi o nasze uzależnienie od Rosji.
    > OZE to jak budowanie czołgów - opłaci się wszystkim, mimo, że chwilowo
    > wszyscy muszą do tego dopłacić.

    najprostszą metodą jest zbudowanie elektrowni atomowej. Całe te OZE to
    jest pic na wodę służący wyciąganiu dotacji. Drogie i nieefektywne.
    podobnie jak biopaliwa, które wdrożone na masową skalę spowodowałyby
    kilkukrotny wzrost cen żywności.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 67. Data: 2013-12-07 13:17:27
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-07 12:49, Budyń pisze:
> [...]
    > siła, a to pozwala preferowac w handlu swiatowym tych, którzy u siebie
    > nie trują i rozsądnie korzystają z zasobów.

    O jakim zanieczyszczeniu piszesz? Ja piszę o bezpieczeństwie
    energetycznym. Chyba pomylił ci się dyskutant.

    Jakbyś nie wiedział, to węgla nie za dużo mamy i jest drogi.

    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2542/nasz-ssskarb
    -czyli-%E2%80%98wegiel-jest-tani-%E2%80%93-to-przysz
    losc-polskiej-energetyki%E2%80%99

    Ale nasz rząd ma pomysł, aby kopalnie dać firmom energetycznym. Wtedy
    będziemy dopłacać do naszego "taniego" węgla w cenie prądu.

    M.

  • 68. Data: 2013-12-07 13:21:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-07 13:11, Budyń pisze:

    > To było dosc proste az nastał chyży rój - nie mamy pieniedzy a i tak je
    > wydamy na jakies absurdy typu pendolino. A jak sie kupilo pendolino to
    > na wiatraki nie starczy...

    Tak sie zachwycaja tym pierdziolino, ale nie slychac nic o cenach
    biletow. Jak znam przyklady z autostrad to moze byc tak, ze pociagi beda
    puste jezdzily.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2013-12-07 13:31:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > O jakim zanieczyszczeniu piszesz? Ja piszę o bezpieczeństwie
    > energetycznym. Chyba pomylił ci się dyskutant.

    rozważ sobie bezpieczenstwo w kontekscie wpływów gazpromu w ekoenergetyce.

    b.

  • 70. Data: 2013-12-07 13:33:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-07 12:41, M. pisze:

    > Śmiała teza. O peak oil słyszałeś? No to jeśli twierdzisz, że nie ma
    > ograniczeń, to dlaczego ropa nie kosztuje 20$ za baryłkę, jak kosztowała
    > jeszcze 20 lat temu?

    Pewnie dlatego, ze nie jest powszechna i wydobywaja ja tylko nieliczne
    kraje, ktore tez chca zarobic. Jest w tym tez sporo polityki, ale
    pierwsze slysze zeby cena ropy byla wysoka, bo jest jej mniej niz
    zapotrzebowanie.

    > I owszem ropy zawsze będzie dużo - tylko ta ropa będzie odpowiednio
    > kosztowała: np. 200$ za baryłkę. A takiej ropy po 500$ za baryłkę jest
    > jeszcze więcej.

    Zastanow sie nad tym co piszesz.
    Gdyby wydobycie ropy bardzo wzroslo to koszty jej wydobycia nia
    spadalyby w czasach depresji koniunktury. Niby dlaczego ma teraz byc
    tansza niz piec lat temu skoro jak twierdzisz wydobycie radykalnie
    podrozalo?

    > Tylko co zrobisz, jak będziemy musieli rocznie Rosji płacić zamiast
    > 70mld zł 350mld zł za paliwa (ropa, gaz)?

    I uwazasz, ze ocieplenie domu cos zmieni? Nie ma gornej granicy ceny.
    Nawet jak ocieplisz to i przy malym zapotrzebowaniu na energie mozesz
    placic kupe kasy za ogrzewanie. Co z tego, ze mniej metrow zuzyjesz?

    > Widzę, że już chwytasz. Nie ma czegoś takiego jak trwały wzrost, dlatego
    > musi się załamać. Dotyczy to każdego wzrostu: zużycia energii,
    > produkcji, itp.

    To czemu zakladasz, ze ropa bedzie tylko drozsza? :-)

    > Gaz z łupków to stara technologia.
    > Zupełnie nieopłacalna przy cenie za
    > baryłkę niższej niż ok. 90-100$. 20 lat temu ropa kosztowała 20-30$ za
    > baryłkę.

    Jest jeszcze cos takiego jak sila nabywcza pieniadza. Nie mozesz
    porownywac dolara sprzed piecdziesieciu lat do dolara dzisiaj. Ale mimo
    to widac, ze potencjal ciagle jest. Jak nie ropa to lupki. Ja nie wiem
    co bedzie za pare lat, wiec nie popadajmy w paranoje. Urzadzenia kiedys
    pradozerne dzis zuzywaja duzo mniej.

    Pozdro.. TK