  • 31. Data: 2010-12-18 20:30:25
    Temat: Re: Ciekawy watek o ociepleniu z cyklu jak nie robic ocieplenia.
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-18 21:25, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ależ nad wełną masz przecież tą papę lub membranę paroprzepuszczalną
    > więc skąd ten śnieg na wełnie?

    Jeżeli nad wełną masz papę to i tak dobrze jest dać membranę pod
    szczeliną wentylacyjną (przykrywającą papę).

    A śnieg (właściwie szron) może się wziąć z raptownego obniżenia
    temperatury. W dzień +3C i wilgotno, w nocy -5C i wilgoć wykrapla się od
    wewnętrznej strony. Niektórzy tutaj pisali o zamieciach, które wwiewały
    śnieg okapami.

    M.

  • 32. Data: 2010-12-18 21:19:57
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Jeżeli nad wełną masz papę to i tak dobrze jest dać membranę pod szczeliną
    > wentylacyjną (przykrywającą papę).

    Bez sensu. Wywalona tylko kasa i ryzyko że w mniejszym stopniu z wełny będzie
    usuwana ewentualna wilgoć.

    > A śnieg (właściwie szron) może się wziąć z raptownego obniżenia temperatury.

    Wykrapla się pod warunkiem że powietrze ma odpowiednią wilgotność. Nie mniej ta
    ilość jest bardzo znikoma i przy wentylowanej wełnie wilgoć zostanie usunięta.

    >Niektórzy tutaj pisali o zamieciach, które wwiewały
    > śnieg okapami.

    Mam dachówkę Roben i nie zauważam żeby coś wwiewało mimo sporych rzeczywiście
    wiatrów. Nieraz zaglądałem z ciekawości w przestrzeń między dachówką a membraną.
    Jeżeli jednak coś wwieje to nie przejmuję się gdyż jest przecież membrana która
    śnieg zatrzyma.

    Marek

  • 33. Data: 2010-12-18 21:26:00
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-18 22:19, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bez sensu. Wywalona tylko kasa i ryzyko że w mniejszym stopniu z wełny
    > będzie usuwana ewentualna wilgoć.

    Mistrzu, wreszcie dotarłeś do sedna. :-) Jeśli jednak ktoś już tę kasę
    wywalił, to teraz musi zrobić dobrą wentylację pod papą - a jeśli tak,
    to musi przykryć wełnę membraną.

    M.

  • 34. Data: 2010-12-18 21:29:33
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Mistrzu, wreszcie dotarłeś do sedna. :-) Jeśli jednak ktoś już tę kasę
    > wywalił, to teraz musi zrobić dobrą wentylację pod papą - a jeśli tak, to musi
    > przykryć wełnę membraną.

    Dziwny jesteś...

    Marek

  • 35. Data: 2010-12-18 21:32:13
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    > wywalił, to teraz musi zrobić dobrą wentylację pod papą - a jeśli tak, to musi

    A jednak nie zrozumiałeś o czym pisałem.

    Marek

  • 36. Data: 2010-12-18 23:58:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jednak nie zrozumiałeś o czym pisałem.

    Chyba zrozumial. Miedzy deskami a welna robisz przestrzen wentylacyjna
    (sorry wiem ze to oczywiste), ta szczelina zeby miala sens musi byc otwarta
    od golu pod okapem do kalenicy. Teraz pod okapem do tej szczeliny moze byc
    nawiewany snieg i zamiast bezposrednio na welne trafi na membrane po ktorej
    sobie splynie po roztopieniu zamiast wsiakac w welne. Ty piszesz o swojej
    membranie na ktorej nie ma, albo jest snieg. Tu jest sytuacja analogiczna.
    Snieg moze byc na papie i na welnie lub lepiej membranie. Ta membrana pelni
    w sumie wg. mnie wazniejsza funkcje, zapobiega przewiewaniu welny i
    wysysaniu z niej ciepla. Czy to wazne? Kiki nam juz to obiasnial nie jeden
    raz a ja sam sprawdzilem organoleptycznie.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2010-12-19 01:24:43
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@o...pl> wrote in message

    > (vide Kiki, który ma takie problemy). Owszem - można dać parę cm wełny
    > więcej lub membranę :-)

    Mam takie problemy i wielu innych ma. od architekta począwszy wszyscy to
    byli imbecyle. Żaden się nie znał.

  • 38. Data: 2010-12-19 01:29:21
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@o...pl> wrote in message

    > Jeżeli nad wełną masz papę to i tak dobrze jest dać membranę pod szczeliną
    > wentylacyjną (przykrywającą papę).

    Tylko membrana, w sumie nie musi być wodoszczelna jak dobre dachowe.
    Wystarczy wiatrozizolacja > 3000/m2. Bez tego złapiesz za narożnik i zimny.

  • 39. Data: 2010-12-19 08:56:58
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > snieg i zamiast bezposrednio na welne trafi na membrane po ktorej sobie
    > splynie po roztopieniu zamiast wsiakac w welne.

    I właśnie o to chodzi że ta membrana to zbędny wydatek.
    Nie wiem jakiej klasy huragan musiałby być aby wwiać jakieś znaczne ilości tego
    sniegu.

    Marek

  • 40. Data: 2010-12-19 20:22:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > I właśnie o to chodzi że ta membrana to zbędny wydatek.
    > Nie wiem jakiej klasy huragan musiałby być aby wwiać jakieś znaczne ilości
    > tego sniegu.

    Pierwszej zimy po wykonczeniu pokrycia dachowego razem z oknami dachowymi,
    wiatr nawiewal mi snieg na strop szczelina pod oknem dachowym miedzy blacha
    a deskami obitymi papa. Okno zamontowane jakies 2 - 3m od krawedzi okapu.
    Nie mieszkam nad morzem, wiec tu huraganow nie ma. Co rok jak pada snieg i
    wieje to wylazem na strychu spod gasiora nawiewa mi niezla kupke sniegu na
    posadzke. Pod gasiorem nie ma niestety tasmy kalenicowej a uszczelki
    dedykowane jak widac nie spelniaja swojej funkcji. To jest do poprawienia,
    ale snieg tam sie pojawia wcale nie w malych ilosciach. Ale glownie i tak
    chodzi o nieprzewiewanie.

    Pozdro.. TK