  • 31. Data: 2012-01-25 08:57:00
    Temat: Re: Ciepła chałupa, pompa, płyta... i temperatura
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 25 Sty, 09:26, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
    > mam zrobic porządek na budowie? :/ bo tego na bieżąco sie nie da utrzymać....

    Zdurniał? Oboje to budowlańcy, do burdelu na budowie przywykli, a ja
    też nie jestem jakiś delikatny ;)

    Pzdr.
    L.

  • 32. Data: 2012-01-25 09:21:33
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
    On 25 Sty, 06:35, Robert G <r...@g...pl> wrote:
    [...]
    >Mi się właśnie cholernie podoba prostota pompy i podłogówki, prosto z
    >pompy na rozdzielacz i wio,
    [...]
    Podłogówka to nie jest prosta instalacja,

    Adams
    .

  • 33. Data: 2012-01-25 09:55:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Sty, 10:21, "Adams" <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    >
    > [...]
    > Podłogówka to nie jest prosta instalacja,

    To JEST prosta instalacja. Do jej montazu potrzeba tylko jednego
    narzedzia - klucza typu "zaba" i nic wiecej - w dwie osoby 200m2
    objezdzasz w 3 dni :) To jest wlasnie mit - ze podlogowka to jakis
    luksus. To zwykla rura rozwinieta na styropianie ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 34. Data: 2012-01-25 12:09:47
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-25 10:55, Adam pisze:
> [...]
    > objezdzasz w 3 dni :) To jest wlasnie mit - ze podlogowka to jakis
    > luksus. To zwykla rura rozwinieta na styropianie ;)

    Racja.
    Jak mi ekipa weszła robic podlogowkę (folia +styro + rury) to mocno się
    zdziwilem jak zrobili to w 2 i pol dnia.
    Dom parterowy 133m2 - wszedzie podlogowka.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 35. Data: 2012-01-25 13:38:43
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    >W dniu 2012-01-25 10:55, Adam pisze:
    Witam.

    > Racja.
    > Jak mi ekipa weszła robic podlogowkę (folia +styro + rury) to mocno się
    > zdziwilem jak zrobili to w 2 i pol dnia.
    > Dom parterowy 133m2 - wszedzie podlogowka.

    Nie da sie ukryc, ze skoro do kalafiorow ida dwie rury
    to rozwiazenie z kaloryferami bedzie prostsze ;-)

    To zupelnie dwa rozne rozwiazania/systemy ogrzewania,
    nie mozna tego porownywac co jest prostsze/tansze.
    Nie nagrzejesz podlogowka pomieszczenia
    po dwoch tygodniach nieobecnosci tak szybko jak kalafior.
    Pogrzewanie szafki z telewizorem hmmmmmmmmmmmmmm madre
    tez nie jest

    Podlogowka to nie jest jeden rodzielacz, jedna pompa i 200m alupexa.
    Trzeba zwrocic wieksza uwage na material uzyty na wykonczenia
    podlog, odpowiednio wygrzewac podloge itp itd, jest pare
    rzeczy ktore mozna spieprzyc ;)
    Jest to jednak idealne rozwiazanie dla uzytkownikow PC.

    Jestem za podlogowka ale nie bede mowil ze jest to ideal.

    pozdrawiam
    Adams

  • 36. Data: 2012-01-25 13:48:39
    Temat: Re: Ciep?a cha?upa, pompa, p?yta... i temperatura
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-25 14:38, Adams pisze:
    > Nie nagrzejesz podlogowka pomieszczenia
    > po dwoch tygodniach nieobecnosci tak szybko jak kalafior.

    Zgoda, podlogowka jest powolna.

    > Pogrzewanie szafki z telewizorem hmmmmmmmmmmmmmm madre
    > tez nie jest

    Zgoda. Lepiej nie klasc podlogowki pod meblami.

> [...]
    > Trzeba zwrocic wieksza uwage na material uzyty na wykonczenia
    > podlog, odpowiednio wygrzewac podloge itp itd, jest pare

    No ale na material na podloge zwracasz uwage raz tylko ;-)
    Wygrzewasz tez raz.

    > Jest to jednak idealne rozwiazanie dla uzytkownikow PC.

    Albo dla posiadaczy kondensatow gazowych. Sam mam wlasnie taką instalację.

    > Jestem za podlogowka ale nie bede mowil ze jest to ideal.

    10 lat mieszkalem z kalafiorami ogrzewanymi kotlem gaz atmosferycznym.
    Teraz mam tylko podlogowke, ktora wg mnie bije na glowe kalafiory.
    W zasadzie nie wiem skad mam cieplo w domu. Nie widze grzejnikow, nie
    czuję grzejnikow (ani ciepla bijacego od nich ani kurzu unoszacego sie)
    a jest cieplo :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 37. Data: 2012-01-25 14:00:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup

    >Nie da sie ukryc, ze skoro do kalafiorow ida dwie rury
    >to rozwiazenie z kaloryferami bedzie prostsze ;-)

    Podłogówka to jedna rura najczęściej;)

    >To zupelnie dwa rozne rozwiazania/systemy ogrzewania,
    >nie mozna tego porownywac co jest prostsze/tansze.

    Czemu? I to i to służy do ogrzewania. Podłogówka ma sporo zalet, tańsza w
    wykonaniu i prostsza w montażu.

    >Nie nagrzejesz podlogowka pomieszczenia
    >po dwoch tygodniach nieobecnosci tak szybko jak kalafior.

    Jeśli komuś takie dwutygodniowe nieobecności zdarzają się często i zależy mu
    na szybkim nagrzewaniu pomieszczeń(domek weekendowy np) to fakt niech robi
    szkieletora+ kalafiory

    >Pogrzewanie szafki z telewizorem hmmmmmmmmmmmmmm madre
    >tez nie jest

    A co za problem? szafka z reguły na nóżkach jest a zresztą raz stoi tu innym
    razem tam. 2 metry rurki pod szafką? Nie widzę problemu. Przetrzesz mopem
    podłogę pod szafką-szybciej wyschnie;)

    >Podlogowka to nie jest jeden rodzielacz, jedna pompa i 200m alupexa.
    >Trzeba zwrocic wieksza uwage na material uzyty na wykonczenia
    >podlog,

    No może grube dechy i wykładziny grube odpadają. Ja np w domu nie mam
    żadnego dywanu/wykładziny bo nie lubimy. Nie mam też podłogówki w
    sypialniach i to jedyna rzecz jakiej żałuje że nie zrobiłem budując dom.

    > odpowiednio wygrzewac podloge

    To drobiazg
    > itp itd, jest pare rzeczy ktore mozna spieprzyc ;)
    Z grzejnikami też można s[poro spieprzyć. No i ich późniejsze zdejmowanie
    jak malujesz ściany itp. Upierdliwe

    >Jest to jednak idealne rozwiazanie dla uzytkownikow PC.

    >Jestem za podlogowka ale nie bede mowil ze jest to ideal.

    A to fakt każdy patrzy pod swoje wymagania. Jednak podłogówka ma sporo
    zalet, niewiele wad.

  • 38. Data: 2012-01-25 14:08:18
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam.

> [...]
    > W zasadzie nie wiem skad mam cieplo w domu. Nie widze grzejnikow, nie
    > czuję grzejnikow (ani ciepla bijacego od nich ani kurzu unoszacego sie) a

    Sa to plusy, zdecydowanie wiecej miejsca w mieszkaniu,
    widzialem tez jak ludzie susza pranie - rzucaja je podloge :)

    pozdrawiam
    Adams

  • 39. Data: 2012-01-25 14:15:01
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-25 15:08, Adams pisze:
    > Sa to plusy, zdecydowanie wiecej miejsca w mieszkaniu,
    > widzialem tez jak ludzie susza pranie - rzucaja je podloge :)

    No ale ja podłogę w dotyku mam... hmmm... o temp. obojętnej :-)
    Ani ona ciepła ani zimna.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 40. Data: 2012-01-25 15:12:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 25 Sty, 14:48, quent <x...@x...com> wrote:

    > Zgoda. Lepiej nie klasc podlogowki pod meblami.

    He? Czyli zakładacie, że przez kolejne 20 lat te same meble będą stały
    w tych samych miejscach? To gratuluję spokojnych żon, chyba że panowie
    są ten tego :]
    Jeżeli wpuszczasz w podłogę 28 st. C to co za różnica co stoi na tej
    podłodze? Jak się podłoga nagrzeje bardziej pod meblami to ciepło
    pójdzie bokiem bo mu będzie łatwiej.

    L.