  • 41. Data: 2020-07-03 12:22:02
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > No to jesteśmy w domu. :-)
    > https://www.instalator.pl/2016/09/armatura-instalacj
    ach-domowych-reduktory-cisnienia/

    Facet, podziwiam. Ty to masz upór do drążenia tematu. To chyba wyglądało na coś
    takiego. W każdym razie kilka elementów było podobnych.
    K.

  • 42. Data: 2020-07-04 12:51:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Jak może się cofnąć skoro z sieci jest ciśnienie? Podgrzana woda
    > zwiększy objętość i wylezie zasilaniem? Ale to są krople.
    No wylezie i to są więcej niż krople. Dlatego jak jest zawór zwrotny to
    musi być
    naczynie membranowe i zawór bezpieczeństwa między zbiornikiem a zaworem
    zwrotnym. W starych instalacjach za komuny nie było naczyń tylko zawory
    zwrotne i bezpieczeństwa i z tego powodu ciekły, bo wypuszczały nadmiar
    ciśnienia z ciepłej wody.

    --
    Janusz

  • 43. Data: 2020-07-04 13:01:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-02 o 22:47, Kadar pisze:

    > Dlaczego nie może być ciśnieniowy. Na zdjęciach jest taki przewód (na samym dole)
    wychodzący ze ściany. I na tym przewodzie od razu przy ścianie jest manometr (może
    coś innego, wskazuje niby ciśnienie) i jest to równocześnie zawór. Jak za duże
    ciśnienie w sieci on reguluje to ciśnienie. Przymyka się lub otwiera bardziej.
    > Jak facet to robił to przyglądałem się ale żadnej części ciała nie dam, że to ja
    mam rację. Piszę to co widziałem.

    Ok, słabo widać te połączenia, wyglądało jak bezpieczeństwa a chyba jest
    to reduktor.

    > Nie wiem co to znaczy po stronie kolektora. Kolektor jest na dachu. Do kolektora i
    od kolektora idą rurki miedziane. Niczego więcej nie widać. Jeśli jest coś przy
    kolektorze to już tego nie widzę.
    To taki żargon, po stronie kolektora to znaczy że jest na obiegu wody
    która idzie do kolektora a potem do wężownicy w zbiorniku. Bo sama woda
    nie będzie krążyć, musi coś ją zmusić i od tego jest rzeczona pompa. To
    że Ty jej nie potrafisz zlokalizować nie oznacza że jej nie ma.
    Bezpompowe kolektory są tylko te co mają zbiornik powyżej kolektora,
    wtedy obieg jest grawitacyjny.
    Coś takiego:
    https://allegro.pl/oferta/kolektor-sloneczny-cisnien
    iowy-ze-zbiornikiem-200l-7580596150

    > Może a może jest taki zawór w środku. Moment, jak facet spuszczał wodę z tych rur
    (bo to rozkręcił) to woda była gorąca. Może masz rację.
    Wiem o tym :)

    Czyli wszystko się zgadza co napisałem :)

    > Nie wiele pomogłem ze swoimi odpowiedziami ale bez pogadania to ciężko coś samemu
    wykombinować
    Jak widzisz daliśmy radę :)

    --
    Janusz

  • 44. Data: 2020-07-04 18:34:20
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > zwrotnym. W starych instalacjach za komuny nie było naczyń tylko zawory
    > zwrotne i bezpieczeństwa i z tego powodu ciekły, bo wypuszczały nadmiar

    Jak spojrzysz na zdjęcia tam na zewnątrz naprawdę niczego nie ma poza rurkami. Jeśli
    coś jest to tylko w zbiorniku, do którego nikt przeciętny nie ma dostępu.
    K.

  • 45. Data: 2020-07-04 18:38:36
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Bezpompowe kolektory są tylko te co mają zbiornik powyżej kolektora,
> [...]

    Takich tu rzeczywiście sporo. Rozumiem, że system jest prostszy bo nie ma dodatkowych
    urządzeń, które mogłyby się psuć. Czy dobrze kombinuję? W związku z tym jest to
    system nie tylko tańszy ale i bezpieczniejszy?
    K.

  • 46. Data: 2020-07-04 22:51:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-04 o 18:38, Kadar pisze:
    iowy-ze-zbiornikiem-200l-7580596150

    > Takich tu rzeczywiście sporo. Rozumiem, że system jest prostszy bo nie ma
    dodatkowych urządzeń, które mogłyby się psuć. Czy dobrze kombinuję?
    Tak, nie ma pompy.

    W związku z tym jest to system nie tylko tańszy ale i bezpieczniejszy?
    > K.
    Bezpieczeństwo to inna sprawa, zawór bezpieczeństwa musi być, ponadto
    ten system szybciej sie zużyje bo kolektory najczęściej podgrzewają
    bezpośrednio wodę cwu, jak twarda to szybko kamień siądzie. Chociaż nie
    wiem, może pośrednie też są.

    --
    Janusz

  • 47. Data: 2020-07-04 22:52:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-04 o 18:34, Kadar pisze:

    > Jak spojrzysz na zdjęcia tam na zewnątrz naprawdę niczego nie ma poza rurkami.
    Jeśli coś jest to tylko w zbiorniku, do którego nikt przeciętny nie ma dostępu.
    > K.

    Może być na szczycie zbiornika pod kołpakiem plastikowym.

    --
    Janusz

  • 48. Data: 2020-07-05 11:29:11
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Jak widzisz daliśmy radę :)

    Jakie to miłe. Piszesz odwrotnie proporcjonalnie do tego jak moja była żona
    powiedziała kiedy skończyłem taras: no to zrobiliśmy.
    K.

  • 49. Data: 2020-07-05 15:38:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-05 o 11:29, Kadar pisze:

    > Jakie to miłe. Piszesz odwrotnie proporcjonalnie do tego jak moja była żona
    powiedziała kiedy skończyłem taras: no to zrobiliśmy.

    Pewnie to jeden z powodów że już była :)

    --
    Janusz

  • 50. Data: 2020-07-05 19:13:27
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Pewnie to jeden z powodów że już była :)

    Bez szczegółów ale nie.
    K.