  • 71. Data: 2009-05-15 09:33:35
    Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
    napisał w wiadomości news:gujc4h$ook$1@news.onet.pl...

    > O widzę, że trzeba znów popracować nad plonklistą. Kolejny wpis dodany.

    O tak, wpisz sobie tam jeszcze slowo contstanS - zwroc uwage na ostatnia
    literke, ta duza. Tak to jest jak sie chce udawac wyksztalciucha ;->

  • 72. Data: 2009-05-15 10:14:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 May 2009 08:11:06 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > mogę Ci nawet zmierzyć kolor światła jak bardzo chcesz...
    > chcesz się założyć?

    Wiadomo, że można mierzyć widmo świetlne, ale co poradzisz na indywidualne,
    osobnicze różnice w odczuwaniu barw? Nie muszą to byc nawet różnice w
    kolorze, lecz w ogólnym wrażeniu komfortu-dyskomfortu.
    U mnie cała rodzina (genetyka?) zażądała wywalenia halogenów. Sama też
    byłam za tym. Nie czujemy się dobrze przy nich, a to jest głowne i jedyne
    kryterium.

  • 73. Data: 2009-05-15 10:16:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 May 2009 08:13:51 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > jestem jak najbardziej za budową nawet dwóch elektronii atomowych....
    > i jednocześnie za oszczędzaniem
    > zanim zbudują te elektrownie minie 20 lat...
    > a przez te 20 lat dojdziemy do ogromnych braków energii...
    >
    > lepiej więc nauczyć się ją oszczędzać teraz - niż panikować jak rok temu w
    > warszawie....

    Jak ją będziemy teraz oszczędzać, to co zrobią ze sobą górnicy, i ze swoim
    węglem? Hę???
    A w ogóle te legendarne braki energii dotyczą ewentualnie przemysłu, a nie
    indywidualnych odbiorców. To przemysł zużywa jej najwięcej. Więc nie twórz
    legend, jakoby rodzaj używanej żarówki miał znaczenie dla wyrównania ew.
    deficytów. To śmieszne.

  • 74. Data: 2009-05-15 10:17:18
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 May 2009 08:29:51 +0200, Jarek P. napisał(a):

    > No jak jest ta sama, jak nie jest, bo istotą działania żarówki
    > halogenowej jest wyższa temperatura zarnika?
    >
    > J.

    Otóż to.

  • 75. Data: 2009-05-15 10:17:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 May 2009 08:56:37 +0200, Jackare napisał(a):

> [...]
    > potrafiły świecić po kilkanascie lat. Jeżeli chodzi o swietlówki kompaktowe,
    > to u mnie w domu żadko która świeci w sposób akceptowalny dłużej niż 2-3
    > lata, a i taki czas wytrzymują TYLKO I WYŁĄCZNIE najdroższe świetlówki
    > kupowane za 30-40 zł/szt które mam zainstalowane w kluczowych miejscach
    > mieszkania i to tylko pod warunkiem że raz włączone świecą dłuższy czas w
    > ciągu doby - ok 4 godzin co najmniej. Takich świetlówek potrzebuję 5, więc
    > koszt startowy to 150-200 zł. W ciągu roku na zwykłe żarówki nie mam szans

    Dokładnie.

  • 76. Data: 2009-05-15 10:19:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 May 2009 08:57:45 +0200, Ghost napisał(a):

    > Wlasnie, wlasnie - brzuch kobiety nalezy do kobiety i co jej zrobisz?

    Nie mam brzucha - co mnie obchodzi czyjś brzuch.
    :->

  • 77. Data: 2009-05-15 10:19:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 May 2009 09:01:23 +0200, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

    > A mozna postawic ja kolo Twojego domu?

    Koło mojego, koło mojego! Ofiaruje działkę na ten cel!
    :->

  • 78. Data: 2009-05-15 10:23:27
    Od: "witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > temperatura żarnika i temperatura barwowa to dwie różne rzeczy...
    > temperatura słońca to kilk milionów

    Tyle, to jest w środku Słońca. Powierzchnia Słońca, czyli to co widzimy
    ma temperaturę ok. 6000K.

    Witek

  • 79. Data: 2009-05-15 10:29:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

    > Ja kupuję. A w zasadzie kupiłem tylko raz. Żarówki mają tak jak
    > wszystko 2 letnią gwarancję. Drogie zdychają przed tym okresem.
    > Pudełka i paragony mają specjalne miejsce w domu. Kupować trzeba w
    > dużych marketach. Uszkodzone wymieniają bez problemów.

    a jak normalnie zaczyna słabiej świecić to też ci wymieniają bez problemu?

  • 80. Data: 2009-05-15 10:35:03
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > Ty mówisz o kolorze światła czy o temperaturze żarnika
    > bo pisałeś o temperaturze barwowej...
    > no chyba, że stawiasz znak "=" - to wtedy LOL

    ale zdaje mi się że temperatura żarnika wpływa na temperaturę barwową?

    > słońce ma jeszcze wyższą temperaturę (jedną i drugą)... na nie też
    > narzekasz????

    ale o jakiej porze dnia? Przy zachodzie słońca, na pewno ma niższą
    temperaturę barwową (nie na powierzchni ;-) )

    pozdrawiam
    mario