  • 11. Data: 2020-06-20 16:38:16
    Temat: Re: Co się stanie jak kupie za słabą klime?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-18 o 18:59, Bolko pisze:

    > mam taką
    > tylko nie rozumiem tego "przyklej ją na wodzie do szyby"
    Psikasz spryskiwaczem na szybę wodą i przykładasz folię, się sama
    przyklei :)
    tylko trzeba pęcherze usunąć, np ściągaczką gumową do wody lub wałkiem.

    > bo już bym dawno przykleił
    > na taśmie klejącej się boje bo mi od temperatury
    > tak się nagrzeje że potem będę miał problem z usunięciem
    Tak to prawda, potem będziesz miał problem z zaschniętym klejem.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2020-06-21 06:29:36
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2020-06-18 o 11:54, Janusz pisze:

    > To zużyj ją w kuchni a kup sobie folię ratunkową, 2-3zł kosztuje na aledrogo,
    przyklejasz ją na wodzie do szyby, ona prześwieca ale odbija ponad 90%
    promieniowania, pamiętaj złotym do środka :)

    Mógłbyś trochę rozwinąć? Czy w mieszkaniu efekt jest godny uwagi? Ma być chłodniej, a
    ciemniej tylko przy okazji. Piszą że zatrzymuje 99% UV, ale to robi zwykła szyba więc
    mowa o 99% z 99%. Nic o podczerwieni. Nie widzę złotych a srebrne.
    Żeby było ładnie trzeba wygonić wszystkie bąble, a to zawsze było trudne. Jeśli
    naklejałeś osobiście to co i jak po kolei?
    pozdr
    --
    A S

  • 13. Data: 2020-06-21 07:09:09
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 21.06.2020 o 06:29, A S pisze:
    > Żeby było ładnie trzeba wygonić wszystkie bąble, a to zawsze było
    > trudne. Jeśli naklejałeś osobiście to co i jak po kolei?

    Nie jest trudne jeśli robisz to na mokro.
    Spryskujesz całą szybę roztworem jakiegoś klarownego detergentu,
    nakładasz folię i dalej działasz ściągaczką do wody i raklą
    https://allegro.pl/listing?string=rakla%20do%20folii
    &bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-aut-
    1-1-0605&order=p

    W sieci jest pełno filmów instruktażowych, np:
    https://www.youtube.com/watch?v=DrvJnmyZyGk

    --
    Czarek

  • 14. Data: 2020-06-21 10:12:29
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Żeby było ładnie trzeba wygonić wszystkie bąble, a to zawsze było trudne. Jeśli
    naklejałeś osobiście to co i jak po kolei?

    Co się stanie z taką szybą jak już ci się to znudzi i będziesz chciał to zdjąć?
    Widziałem chyba coś podobnego na szybach samochodów ale to kwalifikuje się do wymiany
    całej szyby.
    K.

  • 15. Data: 2020-06-25 13:45:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-21 o 10:12, Kadar pisze:
    naklejałeś osobiście to co i jak po kolei?

    > Co się stanie z taką szybą jak już ci się to znudzi i będziesz chciał to zdjąć?

    Nic, tam nie ma kleju.

    >Widziałem chyba coś podobnego na szybach samochodów ale to kwalifikuje się do
    wymiany całej szyby.
    Ale to trochę inna bajka.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2020-06-25 13:53:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-21 o 06:29, A S pisze:

    > Mógłbyś trochę rozwinąć? Czy w mieszkaniu efekt jest godny uwagi?
    Ja nie mam ale znam kogoś kto tak ma w biurze wynajmowanym, jest półmrok.

    Ma być
    > chłodniej, a ciemniej tylko przy okazji. Piszą że zatrzymuje 99% UV, ale

    Podobno efekt jest mocny, jak w biurze było pod 40st w lecie to z folią
    jest przyjemne
    dwadzieścia parę, tam grzeje jeszcze strop więc w bardziej ocieplonym
    pomieszczeniu
    efekt powinien być lepszy.

    > to robi zwykła szyba więc mowa o 99% z 99%. Nic o podczerwieni. Nie
    Ale podobno tą podczerwień właśnie całą 'wycina', to są folie ratunkowe,
    mają chronić
    przed wychłodzeniem -złoty na zewnątrz, lub przegrzaniem - odwrotnie
    załozona.
    > widzę złotych a srebrne.
    Bo ona jest z jednej strony złota z drugiej srebna, tym srebnym kleisz
    na szybę, tak aby ciepło było odbijane z powrotem na zewnątrz, szyba się
    bardziej nagrzewa, ale nic poza tym.
    Możesz spróbować nakleić z zewnątrz, ale chyba wiatr ją może ściągnąć.

    --
    Janusz