  • 1. Data: 2009-06-11 18:01:13
    Temat: [Cross] Zakup dzialki badz mieszkania celem zysku
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Witam.

    Czy ktos sledzi rynek nieruchomosci?
    Wiem, ze ceny spadaja. Czy juz kupowac czy jeszcze sie wstrzymac?
    Jak to ma sie w danej chwili gdyby ktos chcial kupic mieszkanie pod wynajem
    badz dzialke budowlana z palanami odsprzedazy za 2-5 lat...

    Jakich zyskow sie mozna spodziewac?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-11 20:41:04
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak to ma sie w danej chwili gdyby ktos chcial kupic mieszkanie pod
    > wynajem badz dzialke budowlana z palanami odsprzedazy za 2-5 lat...

    dzialka napewno pojdzie w gore
    tu jest prosta zasada ziemia jest produktem nieprodukowalnym
    natomast zyski sa kompletnie nieprzewidywalne
    wystarczy ze nagle okaze sie ze kiepski dojazd zmienia sie w dwupasmowke i
    cena swiruje razy 3
    mialem taka sytuacje gdzies za pruszkowem jak wyszlo euro 2012 i ruszyla
    "paszkowianka"
    dzialka z 40 pln/m2 skoczyla do prawie 300...
    najlepiej posprawdzac MPZP i zorientowac sie co jest planowane
    czesto jesli nic sie nie dzieje mozna tanio trafic w dobrym miejscu na
    przyszlosc

    mieszkanie jak narazie jedna wielka niewiadoma ile ale tez nie stanieja w
    okresie 2-5 lat

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-06-12 06:12:32
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > dzialka napewno pojdzie w gore
    > tu jest prosta zasada ziemia jest produktem nieprodukowalnym

    Nie do końca. W społeczeństwach o ujemnym przyroście demograficznym
    przypadająca ilość ziemi na mieszkańca się zwiększa. Jest to podobne do
    produkcji.
    OIDP Polska, a przede wszystkim Europa ma ujemny przyrost.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2009-06-12 11:31:47
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński pisze:
> [...]
    > produkcji.
    > OIDP Polska, a przede wszystkim Europa ma ujemny przyrost.

    Jak świat światem ziemia prawie nigdy nie potaniała, oczywiście poza
    kilkoma krótkimi wyjątkami jak obecny kryzys ale to są często
    krótkotrwałe spadki. Inwestycja w ziemię opłaca się na przestrzeni wielu
    lat. Nie można liczyć na szybki zarobek choć i ten jest niewykluczony.

    Co do mieszkań to sprawa wygląda nieco inaczej - niedawny pęd cenowy
    podyktowany tanimi kredytami był dość nienaturalny. Jedna gdyby nie
    kryzys to wzorem innych państw wchodzących do EU ceny poszły by jeszcze
    bardziej w górę. Obecnie mieszkania tanieję i pewnie jeszcze jakiś czas
    będą tanieć, choć nie konieczni bo sporo ludzi przekonało się, że lepiej
    mieszkanie wynająć, niż sprzedać. Wiele osób postanowiło wstrzymać się z
    decyzjami. Sprzedający liczą, że mieszkania znów podrożeją, kupujący, że
    jeszcze potanieją. Moim zdaniem to od banków wiele zależy. Będą tanie
    kredyty będzie ruch w mieszkaniach. Sprawa mieszkań w stosunku do ziemi
    jest inna bo mieszkania się starzeją im starsze tym zyski mniejsze.
    Moim zdaniem opłaca się zainwestować w mieszkanie już teraz, nawet
    jeżeli jeszcze stanieją to najdalej za kilka lat z pewnością wrócą do
    cen sprzed kryzysu, by w końcu wyrównać się z cenami w europie,
    oczywiście uwarunkowane jest to również zarobkami, które pewnie też
    niebawem zaczną rosnąć.
    Kryzys w Polsce został wywołany niejako sztucznie. Większość firm poza
    tymi z branży finansowej i to powiązanymi z obcym kapitałem radzi sobie
    dobrze. Wprawdzie słyszy się tu i ówdzie o upadku jakiejś firmy ale to
    normalna kolej rzeczy (choć w tym przypadku wina wskazywana jest na
    kryzys). W dobie dobrze prosperującej gospodarki były też ogłaszane
    upadłości - głównie po to by firma mogła pozbyć się długów i zwolnić
    pracowników bez roszczeń grupowych.

    Nie mniej nie ma chyba nikogo kto by powiedział za rok na 100%
    mieszkania i ziemia podrożeje o 20%. A co jak się okaże, że w Chinach
    będzie kryzys. To dopiero będzie katastrofa :)

    Ariusz