  • 51. Data: 2009-11-29 14:27:34
    Temat: Re: Cyrkulacja CWU do instalatorow.
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:hetvr3$rgv$1@opal.futuro.pl...

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Lepiej niż gibać się w głupich pozach żeby czujka cię wreszcie zauważyła
    > :-)

    Nie ma obowiazku uzywac czujek.

    > I machać do niej rękami :-) W przeciwnym razie cyrkulacja sama będzie sie
    > uruchamiać bez powodu.
    > Czujka pracuje na 12V i nie wolno przełączać nią 230V.

    Ojej, faktycznie nie do przeskoczenia.

    > A takim wyłącznikiem w ścianie jak masz zwykłe kable to możesz podawać
    > sygnał bez dodatkowych kosztów, napięciem z sieci.

    Takim wylacznikiem to jakies rozwiazanie jak z komedii Barei.

    > Po drugie czujka w zaparowanej łazience długo nie wytrzyma i cały zysk z
    > oszczędności na wodzie pójdzie na wymianę czujek.

    W mojej lazience czujka poki co dwa lata juz chodzi - zwykla czujka.

  • 52. Data: 2009-11-29 14:48:39
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]

    > Po drugie czujka w zaparowanej łazience długo nie wytrzyma i cały zysk z
    > oszczędności na wodzie pójdzie na wymianę czujek.

    Gdzie Ty żyjesz, że nigdy nie widziałes czujek na 230V do sterowania
    oświetleniem ? :D
    Powiem Ci coś, co zapewne jeszcze bardziej Cię zaskoczy - czujki te są
    przeznaczone do pracy na zewnątrz czyli w trudnych warunkach także i dużej
    wilgotności, a wewnątrz znajdują się przekaźniki, które styki mają w
    zamkniętej hermetycznie obudowie umożliwiające sterowanie urządzeniami o
    mocach nawet rzędu kilkaset Watów.
    Teraz trzymaj się mocno, żebyś nie spadł z krzesła - czujki takie mają
    wbudowany regulowany timer, który powoduje, że styki przekaźnika mogą
    trzymać przez ustwiony timerem czas od kilku sekund do kilkudziesięciu minut
    od chwili pobudzenia, a kosztują na Allegro po kilkanaście złotych, czyli
    dużo taniej niż te czujki na 12V do systemów alarmowych, czyli jak widać
    jest wprost idealny do sterowania pompą CO. Jest tylko jeden problem, mogłeś
    o tym pomysleć wczesniej, kiedy kładłeś instalację elektryczną, bo teraz to
    d....a :D

  • 53. Data: 2009-11-29 16:05:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Lepiej niż gibać się w głupich pozach żeby czujka cię wreszcie zauważyła
    > :-)

    No to ja nie wiem co Ty masz za czujki. Mnie za kazdym razem widzi, kotow
    nie mam i na nie sie nie uodparniam, moze o to chodzi...

    > Czujka pracuje na 12V i nie wolno przełączać nią 230V.

    Co Ty masz za czujki? Standardowa czujka jest na 230V i sluza do zalaczania
    np. lamp zewnetrznych bezposrednio. A do 12V mozna dolozyc przekazniki.

    Bo ja wie???

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2009-11-29 16:09:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie, tak na pewno nie powinno byc.

    Jest tu jeszcze jeden problem o ktorym tez wspomniales. Na dzis nie mieszkam
    i raczej nie grzeje, bo po co. Temp. wody w podlogowce ponizej 10C, temp.
    cieplej wody w zasobniku to ponad 20C. Zanim doplynie do podejscia to sila
    rzeczy sporo sie wychlodzi. Byc moze ta woda z zasonika dawno jest przy
    baterii tyle ze po drodze ostygla. Dam sobie spokoj na razie z cudowaniem i
    poczekam az zaczne grzac.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2009-11-29 16:10:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To gdzie mam wysłac piwo ? :D

    Wypij sam, to prezent odemnie. :-))

    irco-star-230v-pompa-cyrkulacyjna-do-cwu-star-z15-pr
    zylacze-12cal-84mm.html

    > No teraz już wiesz dlaczego cyrkulacja Ci nie działa ? :D

    Tak to prawda. :-DD

    Pozdro.. TK