  • 1. Data: 2012-07-16 18:58:56
    Temat: Czy CWU poleci na grawitacji?
    Od: "marian co imie ukrywa" <s...@N...gazeta.pl>

    "Pojdzie" na grawitacji zasobnik CWU 300 l. , nierdzewka /tu bez znaczenia
    chyba/ wezownica 15m, srednica 27, roznica poziomow jedno pietro? /6-7 m/.
    Droga czynnika w miare prosta, bojler pod piecem, tylko wyzej :-)
    czyli zwykly zbiornik dwie wezownice. Narazie pod piec poleci dolna...
    Jak myslice da to rade?
    Bo przegladajac net widze ze roznie to bywa...., opory ponoc sa juz znaczace i
    bez pompy sie nie uda.....,
    dzieki.

  • 2. Data: 2012-07-16 21:08:51
    Temat: Re: Czy CWU poleci na grawitacji?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak myslice da to rade?
    > Bo przegladajac net widze ze roznie to bywa...., opory ponoc sa juz

    nie odpowiem czy pójdzie ale może Ty wiesz jakie wymagania ma
    Twój zasobnik odnośnie ciśnienia. Jeżeli masz od producenta takie dane
    wymagania, do uzyskanego ciśnienia wytworzonego przez zbiornik
    połozony kilka metrów wyżej.
    10m słupa wody to w przybliżeniu 1atm = ~1bar = ~1000hPa .

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2012-07-16 21:55:42
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "marian co imie ukrywa" <s...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ju1h8g$gu$1@inews.gazeta.pl...
    > "Pojdzie" na grawitacji zasobnik CWU 300 l. , nierdzewka /tu bez znaczenia
    > chyba/ wezownica 15m, srednica 27, roznica poziomow jedno pietro?

    a co ma nie pójść? Musi być tylko dobrze zrobione: średnice, spadki i łuki.
    I pójdzie, co ma nie pójść...

  • 4. Data: 2012-07-16 21:56:43
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Darek" napisał w wiadomości grup

    U mojego teścia jest właśnie 6m różnicy poziomów (zasobnik w piwnicy, parter
    i piętro) i cyrkulacja pracuje grawitacyjnie. Tam jest potrzebny minimalny
    przepływ. Jako zawór zwrotny został założony zawór "z kulą" tak, by
    grawitacyjnie kula odsłaniała przepływ.

  • 5. Data: 2012-07-17 07:43:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <w...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ju1s05$umh$1@usenet.news.interia.pl...

    > i piętro) i cyrkulacja pracuje grawitacyjnie

    cyrkulacja?

  • 6. Data: 2012-07-17 08:22:30
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-16 18:58, marian co imie ukrywa pisze:
> [...]
    > Jak myslice da to rade?
    > Bo przegladajac net widze ze roznie to bywa...., opory ponoc sa juz znaczace i

    Znam taki przypadek i działa świetnie. Cała tajemnica w grubych 2"
    pionowo ustawionych rurach.

    Pozdrawiam.