  • 1. Data: 2012-07-16 16:16:22
    Temat: inteligentna cyrkulacja CWU
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    będę robił instalację z cyrkulacją ciepłej wody. Odległość między kotłownią
    a kuchnią (zlewem) wynosi ok. 10m, między kotłownią a pierwszą łazienką jest
    ok. 7m (w linii prostej), druga łazienka jest nad kotłownią więc 2-3m. Dość
    duże odległości, więc zapewne trzeba byłoby długo czekać aż dopłynie ciepła
    woda gdyby nie było cyrkulacji. No właśnie, ile czasu? Kilka sekund,
    kilkanaście, więcej?

    Od tego zależy jak będę sterował uruchamianiem pompy cyrkulacji. Planuję
    zamontować czujniki ruchu i pompa byłaby włączana w reakcji na sygnał z
    któregoś z czujników.

    Nie wiem gdzie umieścić czujki ruchu. To zależy od tego ile czasu potrzeba
    na dopłynięcie ciepłej wody. Jeśli czujnik byłby w łazience w środku, to
    byłoby najekonomiczniej, ale być może trzeba byłoby czekać na ciepłą wodę.

    Jeśli chodzi o kuchnię, to czujnik musiałby być umieszczony w jej pobliżu,
    aby czas dojścia osoby do zlewu pozwolił na dopłynięcie ciepłej wody.

    Po uzyskaniu sygnału z którejś z czujek, pompa byłaby włączana na 15 minut.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-07-16 17:54:24
    Temat: Re: inteligentna cyrkulacja CWU
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-07-16 16:16, brunet.wp wrote:
> [...]
    > długo czekać aż dopłynie ciepła woda gdyby nie było cyrkulacji. No
    > właśnie, ile czasu? Kilka sekund, kilkanaście, więcej?

    U mnie zlewam wiadro 10L zanim pojawi się ciepła. Odległość "rurowa" to
    jakieś 10m.

    > Od tego zależy jak będę sterował uruchamianiem pompy cyrkulacji. Planuję
    > zamontować czujniki ruchu i pompa byłaby włączana w reakcji na sygnał z
    > któregoś z czujników.

    U mnie plan jest inny - wykrywać fakt załączenia swiatła w łazience.
    Trywialny, to tylko wykrycie prądu w obwodzie oświetlenia.

  • 3. Data: 2012-07-16 18:15:17
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 16 Jul 2012 17:54:24 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > U mnie plan jest inny - wykrywać fakt załączenia swiatła w łazience.
    > Trywialny, to tylko wykrycie prądu w obwodzie oświetlenia.

    "Gorzej" jak w łazience jest okno :-)

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Lepszy mały chuj, własny i z przodu, niż duży, ale obcy i z tyłu

  • 4. Data: 2012-07-16 18:17:02
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > U mnie zlewam wiadro 10L zanim pojawi się ciepła. Odległość "rurowa" to
    > jakieś 10m.

    Dużo, za dużo.

    > U mnie plan jest inny - wykrywać fakt załączenia swiatła w łazience.
    > Trywialny, to tylko wykrycie prądu w obwodzie oświetlenia.

    Sprawdzi się, ale pod warunkiem braku okna. To może już lepiej kontraktron w
    drzwiach?

  • 5. Data: 2012-07-16 18:26:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:ju17nn$q1o$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > aż dopłynie ciepła woda gdyby nie było cyrkulacji. No właśnie, ile czasu?

    jakis zegar? między 6 a 23ą ma co 3 minuty podac prad na 15sekund. Nie wiem
    czy takie 3 w jednym są :-)

    b.

  • 6. Data: 2012-07-16 18:34:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-07-16 18:17, brunet.wp wrote:
    > Sprawdzi się, ale pod warunkiem braku okna. To może już lepiej
    > kontraktron w drzwiach?

    Docelowo:

    a) czujnik prądu oświetlenia

    b) kontrakton w drzwiach

    c) czujnik PIR w łazience

    Docelowo wszystko radiowo. Ale muszę czas znaleźć :) na razie robie
    tylko detektor pradu i będzie ok, lazienka ma okno, ale dosc ciemne.

  • 7. Data: 2012-07-16 18:37:43
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > jakis zegar? między 6 a 23ą ma co 3 minuty podac prad na 15sekund. Nie
    > wiem czy takie 3 w jednym są :-)

    Zegar się nie sprawdzi. Znając życie, to cyrkulacja nie będzie włączona
    wtedy gdy będzie potrzeba i odwrotnie :)

    Dlaczego 3? Myślałem aby była jedna pompa na cały dom i niezależnie z
    którego punktu poboru CWU chcemy skorzystać, będzie się załączać pompa...

  • 8. Data: 2012-07-16 20:20:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:ju1g0o$944
    > Zegar się nie sprawdzi. Znając życie, to cyrkulacja nie będzie włączona
    > wtedy gdy będzie potrzeba i odwrotnie :)

    ale ona nie musi chodzic w chwili poboru tyle woda w rurach ma być ciepła.
    Wiec w zależnosci od wychładzania sie konkretnej instalacji dobieramy czas
    przerwy miedzy pompowaniem, a długosc pompowania na tyle aby układ napełnic
    kolejną porcją ciepłej wody.

    b.

  • 9. Data: 2012-07-16 23:52:00
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-07-16 18:26, Budyń pisze:

    > jakis zegar? między 6 a 23ą ma co 3 minuty podac prad na 15sekund. Nie
    > wiem czy takie 3 w jednym są :-)

    Nie wiem czy są samodzielne zegary ale mam w sterowniku kotła taką
    funkcję: wybieram przedział czasu w ciągu doby (od - do) a następnie
    czas pracy i czas przerwy dla pompy CWU.

    --
    M.

  • 10. Data: 2012-07-16 23:55:15
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-07-16 16:16, brunet.wp pisze:

> [...]
    > wody.
    >
    > Po uzyskaniu sygnału z którejś z czujek, pompa byłaby włączana na 15 minut.

    Jeśli chciałbyś aby ciepła woda pojawiła się w obiegu dosyć szybko to
    trzeba by dać dosyć mocną pompę.
    Mam typową pompę cyrkulacyjną Wilo i przy mocy (chyba) 4,5W trzeba
    trochę poczekać aby ciepła woda napłynęła do instalacji.

    --
    M.