  • 121. Data: 2017-12-20 22:52:16
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 22:41:37 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > taki jak ten z tyłu - z metalowym stelażem

    No to już dużo lepiej. Układ otwarty - one chyba tylko z góry mają otwory,
    nie? W sumie w takim układzie wystarczy rurkę głęboko zanurzyć i tą
    głębokością zanurzenia regulować stopień ładowania bufora :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 122. Data: 2017-12-20 23:03:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 22:52:18 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > No to już dużo lepiej. Układ otwarty - one chyba tylko z góry mają otwory,
    > nie? W sumie w takim układzie wystarczy rurkę głęboko zanurzyć i tą

    bywają z otworami dolnymi. Ale wygląda na to ze takie przepusty sam zrobię, to ułatwi
    opracowanie hydrauliki.

    b.

  • 123. Data: 2017-12-20 23:14:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 23:03:54 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > bywają z otworami dolnymi. Ale wygląda na to ze takie przepusty sam zrobię, to
    ułatwi opracowanie hydrauliki.

    O kurdę. Też bym się bał :D Raczej zanurzyłbym w istniejących otworach
    rurkę sięgającą dna. No bo zbiornika ciśnieniowego z tego nie zrobisz,
    chyba nie masz w planach? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 124. Data: 2017-12-21 08:01:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 23:14:59 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > O kurdę. Też bym się bał :D Raczej zanurzyłbym w istniejących otworach
    > rurkę sięgającą dna. No bo zbiornika ciśnieniowego z tego nie zrobisz,
    > chyba nie masz w planach? :)

    układ kompletnie otwarty :) Przepusty juz ćwiczyłem przy okazji baniaja odzysku
    ciepła z kanalizacji, bo też podobny.
    Zresztą nic mądrzejszego nie potrzeba
    http://www.aquatechnika.com.pl/pl/akcesoria-do-zbior
    nikow-na-wode-pitna/631-przepust-szczelny-mosiezny-g
    z.html

    co do rur sięgających od góry - będą się zapowietrzać. Już lepiej wymiennik ciepła
    zanurzyć w zbiorniku.

    b.

  • 125. Data: 2017-12-21 11:57:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 08:01:49 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > Zresztą nic mądrzejszego nie potrzeba
    http://www.aquatechnika.com.pl/pl/akcesoria-do-zbior
    nikow-na-wode-pitna/631-przepust-szczelny-mosiezny-g

    Tylko jak to tak nisko zamontować? No i czy w ten sposób nie zmniejszysz
    wytrzymałości plastiku? Jak to się nagrzeje i zmiękknie to mogą się
    cuda dziać. Masz odwagę :P

    > co do rur sięgających od góry - będą się zapowietrzać. Już lepiej wymiennik ciepła
    zanurzyć w zbiorniku.

    Wymiennik to znowu straty niepotrzebne, a czemu się mają zapowietrzać?
    Moim zdaniem to najprostsze wyjście i nie widzę powodu dla którego miałyby
    się zapowietrzać :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 126. Data: 2017-12-21 18:31:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nic przy szescdziesieciu stopniach nie zmieknie. Splywaja w samochodach w poludnie w
    letni sloneczny bezwietrzny dzien czarne zderzaki z samochodow? Nie, chociaz moga
    miec wiecej niz 60 stopni i tez sa robione z polietylenu albo polipropylenu.

  • 127. Data: 2017-12-21 18:58:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 18:31:16 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    miec wiecej niz 60 stopni i tez sa robione z polietylenu albo polipropylenu.

    A napiera na nie 2,5t wody? ;)
    Bez stelaża zrobiłby się z tego bardzo szybko plastikowy balon IMHO :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 128. Data: 2017-12-21 19:38:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Dec 2017 09:12:31 -0800 (PST), Budyń

    > tu mówia ze wytrzyma
    > http://www.tworzywa.pwr.wroc.pl/pl/dydaktyka/poliety
    len

    Ale temperatura to nie jedyny warunek, dochodzi do tego jeszcze masa.

    > a co mnie to obchodzi? cała moja budowa to cały szereg eksperymentów.

    Niemnieje jednak nie rozumiem tego co robisz, bo piszesz o oszczędnościach
    a za to co wydałeś na te rzeźby (nie pomnę ile by trzeba było wydać jakby
    to zrobić "zgodnie ze sztuką"), to można jednym urządzeniem opędzić (i
    jeszcze mieć chłodzenie na lato) i się nie użerać z drewnem i się i dzieci
    nie truć.

    > Fakt ze pewne sprawy musiałem poprawiać. A sugerując sie statystyką jak
    > ludzie budują i wiedzac jak mają spartaczone - to ja nie życzę sobie
    > miec tak jak wszyscy :)

    Załóżmy że wytrzyma. Masz zamiar to ocieplić, pianką zalać, wełną obłożyć?
    Ponad 2 tony wody i 100kWh to "trochę" będzie grzać te schody. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 129. Data: 2017-12-21 20:32:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przesadzasz bo sie nie znasz i Ci sie wydaje.

  • 130. Data: 2017-12-21 22:01:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 19:38:04 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Wed, 20 Dec 2017 09:12:31 -0800 (PST), Budyń

    > Ale temperatura to nie jedyny warunek, dochodzi do tego jeszcze masa.

    masa nie ma wplywu na temperaturę mieknięcia

    > Niemnieje jednak nie rozumiem tego co robisz, bo piszesz o oszczędnościach
    > a za to co wydałeś na te rzeźby

    nie rozum, nie ma takiego obowiazku - robię eksperymenty budowlane bo lubię, ot takie
    hobby. Na dach z wielkim solarem wydałem zapewne tyle ile ty za swój.

    A teraz energie z dachu muszę zgromadzić, aby miec lepszą sprawnosc konieczna jest
    niska temperatura, dla niskiej temperatury musi byc dużo wody. Ale za to bufor wtedy
    kosztuje grosze. Ot, tego typu rozważania.

    (nie pomnę ile by trzeba było wydać jakby
    > to zrobić "zgodnie ze sztuką"), to można jednym urządzeniem opędzić (i
    > jeszcze mieć chłodzenie na lato)

    kominek jest extra, jego celem nie jest ogrzewanie.

    > Załóżmy że wytrzyma. Masz zamiar to ocieplić, pianką zalać, wełną obłożyć?
    > Ponad 2 tony wody i 100kWh to "trochę" będzie grzać te schody. :P

    To bedę miał ciepłe schody :) Oczywiscie ze to bedzie mocno izolowane.

    b.