  • 41. Data: 2017-12-16 16:14:34
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 14:27:21 UTC+1 użytkownik l...@g...com napisał:
    > brunet
    > "Powierzchnia użytkowa ok. 130m2, temperatura
    > wewnątrz ok. 20,5-21 stopni. Na samo ogrzewanie
    > idzie ok. 2400zł/rok, reszta to CWU i gotowanie."
    >
    > To mało nie płacisz. Znany mi dom, 114 m2, podpiwniczony ze strychem, przedwojenny
    blizniak, docieplone ściany, stropy, ale fundamenty już nie. Temperatura 20 stopni,
    na ogrzewanie idzie 1200 zl/rok.

    na gaz 1200 i 8 kubikow kominkiem :-)

    b.

  • 42. Data: 2017-12-16 17:44:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 16:14:35 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > na gaz 1200 i 8 kubikow kominkiem :-)

    Ee niekoniecznie, taki mały metraż docieplony może tyle zjeść,
    a piwnica działa jako dodatkowa pewnego rodzaju izolacja, mimo że
    fundamenty liche. 114 m2 to żaden metraż, te 1200 jest realne :>

    L.

  • 43. Data: 2017-12-16 20:02:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 17:44:34 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ee niekoniecznie, taki mały metraż docieplony może tyle zjeść,
    > a piwnica działa jako dodatkowa pewnego rodzaju izolacja, mimo że
    > fundamenty liche. 114 m2 to żaden metraż, te 1200 jest realne :>

    Tylko na grupach i forach ludziom palą domy gazu za 1200 pln. Jak popatrzysz
    w TV jak są reportaże o podwyżkach cen gazu to wszyscy narzekają, że płacą
    po 5-6k na sezon i płaczą :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 44. Data: 2017-12-17 02:37:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 20:02:17 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Tylko na grupach i forach ludziom palą domy gazu za 1200 pln. Jak popatrzysz
    > w TV jak są reportaże o podwyżkach cen gazu to wszyscy narzekają, że płacą
    > po 5-6k na sezon i płaczą :-)

    Tyle płacą ci co mają 200+ metrowe, kiepsko ocieplone chałupy.
    Taka klitka 100-metrowa jak najbardziej da się ogrzać za małą kasę,
    o ile dobrze ocieplona :>
    100m2 to kurde większe mieszkanie jest.

    L.

  • 45. Data: 2017-12-17 09:48:06
    Od: l...@g...com

    Budyń.
    Brak kominka, kozy, dodatkowego dogrzewania, dane są pewne, faktury.

  • 46. Data: 2017-12-17 09:48:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 02:37:20 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Tyle płacą ci co mają 200+ metrowe, kiepsko ocieplone chałupy.
    > Taka klitka 100-metrowa jak najbardziej da się ogrzać za małą kasę,
    > o ile dobrze ocieplona :>

    "przedwojenny bliźniak" - nie widze oczyma swej duszy tego ocieplenia. 5kę styropianu
    dali?

    b.

  • 47. Data: 2017-12-17 09:55:19
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 09:48:08 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > Budyń.
    > Brak kominka, kozy, dodatkowego dogrzewania, dane są pewne, faktury.

    nie no, w porządku - ja nie twierdze ze sciemniasz. Tylko jestem ciekaw jak to
    osiągneli (poza małą powierzchnią).
    Jak wyglądało docieplanie? Czym grzeją? Ile prądu zużywają?

    b.

  • 48. Data: 2017-12-17 10:40:56
    Od: l...@g...com

    Ściany, styro grafit. 14cm,
    Strop między piętrem a strychem docieplony ekofibrem, ok. 12cm,
    Dach też docieplony ekofibrem 12cm+folia+płyta OSB od środka strychu
    Kawałek płaskiego stropodachu docieplony styropapą 14cm.
    Okna wymienione na dwuszybowe tworzywowe, montaż taki sobie.
    Kopciuch weglowy wymieniony na kondensacyjny gazowy.
    Wyniki powtarzalne od kilku lat. Gotowanie na gazie dla 2-3 osób. Nie są używane
    żadne słoneczka elektryczne, elektryczne olejowe itp. Wentylacja naturalna
    grawitacyjna, w kuchni czesto otwierane okno.

  • 50. Data: 2017-12-17 11:19:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 16 Dec 2017 17:37:18 -0800 (PST), Lisciasty

    > Tyle płacą ci co mają 200+ metrowe, kiepsko ocieplone chałupy.

    Szwagier ma 260m2 z przepasną antresolą nad salonem o pow. 50m2. Na
    elewacji AFAIR 10cm, w dachu pewnie podobny standard. 8 tys. na gaz leci i
    jeszcze do tego kominkiem oszczędza. :P W tym roku ponoć jeszcze nie palił,
    to pewnie mu pęknie ponad dyszka w tym sezonie. ;P Ale jak się zarabia >20k
    miesięcznie na ognisko domowe to można sobie pozwolić na wypieprzanie kasy
    do atmosfery. :P

    > Taka klitka 100-metrowa jak najbardziej da się ogrzać za małą kasę,
    > o ile dobrze ocieplona :>

    Zależy od kreatywności liczącego. Jak sobie policzy tylko sezon grzewczy to
    MOŻE tyle mu wyjdzie. Ale jak doliczyć do tego abonamenty poza sezonem
    grzewczym, to nagle się to deczko zmienia... :P

    > 100m2 to kurde większe mieszkanie jest.

    Średnio 2-3x większe. :>

    --
    Pozdor