  • 31. Data: 2016-06-03 12:49:14
    Temat: Re: Czy kombinować z chłodzeniem podłogówki?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-02 o 14:56, Adam Sz. pisze:

    > Oczywiscie, ze nie, co jest najwieksza wada wentylacji grawitacyjnej.
    > pozdr.

    Bzdury piszecie.

    Słabiej, ale działa.

    Masz wątpliwości to Ci nagram film jak w chwili obecnej, przy letniej
    pogodzie i wyłączonym od 2 miesięcy ogrzewaniu działa wentylacja w
    starej chałupinie.

    Akurat wczoraj miałem okazję montować tam wentylator elektryczny, który
    bez prądu cały czas sam się kręci.

    Cała rzecz polega w tym, że słońce nagrzewa koniec komina
    wentylacyjnego. Powietrze się rozszerza i unosi się do góry wytwarzając
    podciśnienie w kanale wentylacyjnym, tym samym powodując zasysanie
    kolejnych porcji chłodniejszego powietrza.

    W przypadku, kiedy dom posiadałby płaszcz powietrzny to powietrze w tym
    płaszczu byłoby nagrzewane poprzez ścianę. Tu mamy bardzo dużą
    powierzchnię wymiany ciepła i dużą objętość powietrza, dlatego też efekt
    "cugu" będzie odpowiednio większy.

    Nie wiem czy taki efekt ciągu wystarczy, aby odpowiednio schładzać
    ściany i utrzymywać w domu obniżoną temperaturę, ale nie piszcie, że nie
    będzie wymiany powietrza i że wentylacja w okresie letnim nie pracuje,
    bo to nie jest prawdą. Oczywiście to nie będzie aż tak duży ciąg jak
    ciąg w kominie spalinowym czy też wentylacyjnym w okresie grzewczym.
    Gdyby wymiany powietrza nie było to w przeciągu kilku-kilkunastu dni na
    ścianach w łazienkach na ścianach pojawiłyby się grzyby, a jednak tak
    się nie dzieje.

  • 32. Data: 2016-06-03 12:57:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-03 o 08:16, Lisciasty pisze:
> [...]
    malych tak do 20Kw cos co mozna by porownac do COPa jest na poziomie 10.
    > Fajne toto! Ale jak patrząc na dane podawane przez producentów,
    > to trzeba by wydać pewnie z 6-8 tysiaków, żeby chałupę tym opędzić.
    > Choć pewnie "tradycyjna" klima wyszłaby podobnie.
    >
    > L.

    Dwa dni temu widziałem w Castoramie w formie stojącego wentylatora,
    przed którym były dyszki wytwarzające mgłę wodną. Jak się nie mylę
    kosztowało to ok. 1400zł.

    Dokładnie taki sam pomysł zastosowałem w pracowniach, gdzie kiedyś
    pracowałem. Zwykły wentylator, a przed nim rozpylacz wody zasilany
    sprężonym powietrzem. Wtedy udawało mi się schłodzić pomieszczenia o ok.
    4-5 stopni Celsjusza.

  • 33. Data: 2016-06-03 13:19:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-02 o 15:25, Mateusz Bogusz pisze:

    > Chyba przy podłodze na parterze, bo na pewno nie wyżej.

    Ech specjalisci...
    Tylko czemu kratki wentylacyjne mi sie zapychaja kurzem regularnie tak
    samo latem jak zima?

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2016-06-03 13:40:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W dalszym ciagu nie musi(zamiast moze) byc drogi. Na rysunku pokazane jest jak
    dziala. Na ten z aukcji cena taka ze chyba na ksiezycu robiony i sporo w cenie
    kosztow transportu. Pojemnik na wode wyglada jak by to byl plastikowy pojemnik do
    mieszania zaprawy, tylko troche inny ksztalt ma. Pewno dla bajeru ten ksztalt bo
    innego wytlumaczenia dla pojemnika na wode nie widze. Ogolnie jak bysmy sie ze
    szwagrem namowili to w dwa dni damy rade w stodole z przydasiow zrobic taki bajer w
    dwa dni. Z tego dzien bedzie farba schla. A jak ktos ma do tej pory do niczego nie
    potrzebny rekuperator to wystarczy dokupic do niego ultradzwiekowy nawilzacz
    powietrza i podlaczyc w obwod wywiewu z pomieszczenia. Chociaz z tego co wiem
    efektywniejsze chlodzenie by bylo jak by zamiast wody para wodna byla zaciagana.
    Przemyslowe takie schladzarki nie dzialaja na wodzie tylko na parze wodnej.

  • 35. Data: 2016-06-03 15:16:49
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 3 czerwca 2016 13:40:49 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    potrzebny rekuperator to wystarczy dokupic do niego ultradzwiekowy nawilzacz
    powietrza i podlaczyc w obwod wywiewu z pomieszczenia.

    Podobne odczucia mam jak zobaczyłem schmat - ciekawe czy miałoby sens zrobić skrzynkę
    do "suszenia gaci" i wpiąć w zasilanie wentylacji. Wilgotność nie byłaby za duża?

    Albo tryskać wodę na wymiennik od strony zużytego powietrza, niech odparuje i
    schłodzi powietrze zaciągane. Raczej destylatka musiałaby być, żeby wymiennika nie
    zakamienić.

    --
    bajcik

  • 36. Data: 2016-06-03 15:29:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Woda demi by wystarczyla ze sporym zapasem. A moze w ramach eksperymentu pare wodna
    wpuscic tak jak to robia w duzych instalacjach.

  • 37. Data: 2016-06-04 14:45:07
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ech specjalisci...
    > Tylko czemu kratki wentylacyjne mi sie zapychaja kurzem regularnie tak
    > samo latem jak zima?

    Ale zapychają się 5x wolniej, tak samo szybko czy 5x szybciej? Bo o to
    się rozbija dyskusja :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2016-06-05 12:22:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-04 o 14:45, Mateusz Bogusz pisze:

    > Ale zapychają się 5x wolniej, tak samo szybko czy 5x szybciej? Bo o to
    > się rozbija dyskusja :-)

    Akurat dyskusja poszła w kierunku, że wentylacja w okresie letnim w
    ogóle nie działa, a tym samym tak jakby stwierdzić, że się w ogóle nie
    zapychają latem.

    Jeżeli zaś chodzi o wypowiedź Mańka to zrozumiałem to w ten sposób, że
    wcale mu nie chodzi o to, że zapychają się z taką sama częstotliwością
    latem jak i zimą, ale o sam fakt, że tak samo się dzieje i się zapychają
    zarówno latem jak i zimą.

  • 39. Data: 2016-06-05 13:13:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 czerwca 2016 12:22:35 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Akurat dyskusja poszła w kierunku, że wentylacja w okresie letnim w
    > ogóle nie działa, a tym samym tak jakby stwierdzić, że się w ogóle nie
    > zapychają latem.

    Wpisujac w google "wentylacja grawitacyjna latem" dostajemy na pierwszej stronie
    (dalej nie patrzylem) 9 stron z informacjami, ze wentylacja grawitacyjna latem
    nie dziala i jedna strone z wpisem Manka, ze jemu latem dziala :-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2016-06-05 13:26:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 czerwca 2016 13:19:51 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ech specjalisci...
    > Tylko czemu kratki wentylacyjne mi sie zapychaja kurzem regularnie tak
    > samo latem jak zima?

    Ciag wsteczny. Syf ze srodka kanalu wpada do domu, osadzajac sie na kratce :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.