  • 1. Data: 2010-09-24 08:37:13
    Temat: Czy ktoś zna systemy kominowe ICOPAL WULKAN C?
    Od: hk <b...@m...pl>

    Szukam komina systemowego do ekogroszku, pytałem o oferty na Schiedela,
    Leiera i Presto, ale żadnych konkretów - nikt z panów przedstawicieli
    nie chce mi nic odpisać. Z Schiedela przynajmniej przez telefon
    gadają... A w hurtowniach to sprzedadzą wszystko bo niby wszystko do
    wszystkiego jest dobre... I na wszystko 30 lat gwarancji producenta.
    Wczoraj czytałem na muratorze o popękanych wkładach co to miały być
    dobre do wszystkiego a jak przyszło co do czego to sprzedawca od razu
    założył że były błędy w montażu a producent to nawet nie chciał z
    klientem gadać. Dziś rozmawiałem ze sprzedawcą ICOPALA. I też mówił, że
    Wulkan C jest do wszystkiego. Ulotki: temp. pracy 60-600stopni, wypalany
    w 1200, pasuje do WSZYSTKICH paliw stałych, gazów, olejów. Nic o
    odporności na pożar sadzy czy zaleceniach do stosowania (w Schiedelu
    Rondo i Rondo Plus jednak rozgranicza zastosowanie). Tak samo Leier -
    "Leier Uniwersalny jest uniwersalny. Dziękuję za uwagę".
    Wiadomo, że jak co tanie to kiepskie, ale teraz takie czasy że często
    kiepskie jest droższe od dobrego. Więc na cenę też patrzeć nie
    wystarczy. I w sumie i najtańszego, i najdroższego strach kupować. A co
    dopiero średnie :)
    A przy okazji cen - co to jest z tymi rabatami? Dziś znowu słyszałem
    "cena cennikowa" - a ja się pytałem za ile dostanę. To nie ma rabatów
    czy nie wyglądam na tyle dobrze żeby dostać? Jak słyszę kajzerka za 40gr
    to wiem ile kosztuje. A tutaj to tak jakby dawali do zrozumienia ze
    rabaty są, ale nie dla mnie.

    PS Kupowaliście kominy systemowe? Co się bardziej opłaca - kupić od razu
    dwa na 11metrów, czy dwa na 4 metry do stanu zero a na wiosnę dokupić
    resztę? Bo np. "cennikowo" Leier ma za każdy każdy metr więcej 300zł i
    tylko nie wiem, czy jak będę chciał potem dokupić x metrów to zapłacę x
    razy 300 czy jednak więcej bo "detal"... Nigdzie to nie napisane, a
    zapytać nie ma kogo.

    PPS I pytanie najtrudniejsze: wie ktoś ja pracują te kominy? Czy da się
    postawić dwa systemowe obok siebie a za nimi, za "plecami" jeden komin
    wentylacyjny z cegły - i potem wszystko przykryć wspólną czapą? Na 11
    metrach to i centymetr wydłużenia pustaków może narobić bigosu...

  • 2. Data: 2010-09-24 11:10:28
    Temat: Re: Czy ktoś zna systemy kominowe ICOPAL WULKAN C?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-09-24 10:37, hk pisze:
> [...]
    > Leiera i Presto, ale żadnych konkretów - nikt z panów przedstawicieli
    > nie chce mi nic odpisać. Z Schiedela przynajmniej przez telefon
    [ciach]

    Icopal też gada przez telefon. System kominowy ma swojego opiekuna,
    którego numer jest podany na końcu instrukcji montażu komina. Pewnie
    gdzieś jeszcze, ale nie szukałem. Dzwoniłem, rozmawiałem i Tobie radzę
    to samo.

    PZDR
    Shaman

  • 3. Data: 2010-09-24 12:05:49
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 24.09.2010 13:10, shaman pisze:
> [...]
    > którego numer jest podany na końcu instrukcji montażu komina. Pewnie
    > gdzieś jeszcze, ale nie szukałem. Dzwoniłem, rozmawiałem i Tobie radzę

    Ale co - masz taki komin? Bo ja do nich dzwoniłem, rozmawiałem i mam
    wrażenie, że gadać każdy może i każda sroczka swój ogonek chwali - tzn.
    rozmowy nie nagrałem, więc w razie czego nikomu nie udowodnię, że
    szukałem komina pod ekogroszek a oni mi cuda opowiadali, tylko te cuda
    nieprawdziwe były...
    Krótko mówiąc Schiedel i Ecopal zareagowali jakość, ale czy ich produkty
    warte są kupienia to dalej nie wiem :(

  • 4. Data: 2010-09-24 14:00:01
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-09-24 14:05, hk pisze:

> [...]
    > nieprawdziwe były...
    > Krótko mówiąc Schiedel i Ecopal zareagowali jakość, ale czy ich produkty

    Mam komin ICOPAL WULKAN CI-eko z wentylacją. Jest to komin uniwersalny.
    Taki odpowiednik Schiedlowskiego Rondo Plus. Wychodził około 15-20%
    taniej od Schiedla a jakością nie odbiega. No.. może pustaki są bardziej
    porowate - chyba ze względu na inny żwirek.

    Nie ma co wariować.. komin jest ważny, ale to nie jest poziom
    komplikowania statku kosmiczny.. normalne betonowe pustaki, normalny
    ceramiczny wkład, ocieplenie z wełny, spełnia normy i posiada
    odpowiednie certyfikaty.

    PZDR
    Shaman