  • 1. Data: 2010-09-24 08:09:57
    Temat: rozdzielnia w piwnicy - czy musi być hermetyczna?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam, czy w piwnicy skrzynka rozdzielni musi być hermetyczna? Taka
    właśnie miała być, ale nie dopilnowałem i elektryk zainstalował mi w
    piwnicy rozdzielnię klasy IP40.

    Wszystko ładnie zrobione, porządna skrzynka Legrand 4x18 modułów i
    chętnie bym tej sprawy nie rozgrzebywał. Elektryk to znajomy więc tym
    bardziej nie chciałbym robić dymu, kazać mu to demontować, oddawać kasę
    albo wymieniać. Sami wicie rozumicie.

    Generalnie w ogóle bym się tym nie przejmował gdyby nie fakt, że dom się
    dopiero buduje i prócz otwartej piwnicy nic na razie nie ma. Nie wiem
    jak się ta instalacja zachowa gdy warunki atmosferyczne będą skrajnie
    nieprzyjazne.

    Mógłbym ewentualnie próbować doszczelnić jakoś tą skrzynkę ale nie mam
    pomysłu jak.. Może poowijać folią typu stretch?? :) Najlepiej gdyby dało
    się wykonać uszczelkę z czegoś jak silikon. Ale słyszałem, że silikon i
    elektryka to niezbyt dobry pomysł ze względu na zawarty ocet - prawda to?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-09-24 12:50:17
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

> [...]
    > dało się wykonać uszczelkę z czegoś jak silikon. Ale słyszałem, że
    > silikon i elektryka to niezbyt dobry pomysł ze względu na zawarty

    W sprawie silikonu to moge powiedzieć, że są takie specjalne do luster i one
    napewno sa bezoctowe.

    Gejzero

  • 3. Data: 2010-09-24 12:55:51
    Od: "R_SZ" <g...@a...ru>

> [...]
    > się wykonać uszczelkę z czegoś jak silikon. Ale słyszałem, że silikon i
    > elektryka to niezbyt dobry pomysł ze względu na zawarty ocet - prawda to?

    Co to znaczy skrajne warunki atmosferyczne?
    Pada na nią deszcz?

    Chyba nie masz aż takiej wilgoci w piwnicy.
    Chyba że to pralnia lub kotłownia (węgiel, pył, kurz).

  • 4. Data: 2010-09-24 15:36:07
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dopiero buduje i prócz otwartej piwnicy nic na razie nie ma. Nie wiem jak
    > się ta instalacja zachowa gdy warunki atmosferyczne będą skrajnie
    [....]
    > PZDR
    > Shaman

    Jeżeli dom się na razie buduje to co Ty w tej rozdzielnicy masz ? Jeżeli
    zrobiłeś sobie rozdzielnicę w piwnicy to przy wywaleniu S-ki będziesz musiał
    do piwnicy schodzić. Sprawdź sobie, czy wyłączniki mają znaczek odporności
    na niską temperaturę. W sumie polecam zmienić to na coś IP65, są w całkiem
    przystępnych cenach a ma się spokój z wilgocią. Tylko niech ten znajomy
    elektryk tego nie montuje bo może nie słyszał o czymś takim jak dławice
    kablowe :)

  • 5. Data: 2010-09-27 10:54:47
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-09-24 17:36, Nagash pisze:

> [...]
    > że dom się
    > [....]
    >
    > Jeżeli dom się na razie buduje to co Ty w tej rozdzielnicy masz ?

    po kolei:
    rozłącznik główny 3fazy
    lampki kontrolne
    róznicówka 3fazy
    nadprądowy 3fazy 16A
    nadprądowy 1faza 16A
    nadprądowy 1faza 20A

    czyli takie konieczne minimum..
    pewnie zaraz zacznie się dyskusja czy ma sens 3 fazowa rónicówka

> [...]
    > odporności na niską temperaturę.

    > W sumie polecam zmienić to na coś IP65,
    > są w całkiem przystępnych cenacha ma się spokój z wilgocią.

    hmm.. IP65 na 72moduły znalazłem tylko ze Schneidera i Legranda.. czy są
    one w przystępnych cenach to temat do dyskusji.

    > Tylko niech
    > ten znajomy elektryk tego nie montuje bo może nie słyszał o czymś takim
    > jak dławice kablowe :)

    Jakoś strasznie pokrętnie piszesz. Mozesz wyrazić jasną opinię, czy
    rozdzielnia IP40 na wolnym powietrzu (chociaz pod dachem) da radę czy nie?

    pzdr
    shaman