  • 21. Data: 2010-02-24 16:01:30
    Temat: Re: Czy ma sens ogrzewanie podłogowe z obiegu wody kranowej
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Lut, 14:35, "quent" <x...@x...com> wrote:

    > Jak ja pytałem na tej grupie o ogrzewanie podl. prądem to usłyszałem
    > dokładie odwrotne opinie.

    Ogrzewanie, a podgrzewanie podlogi to dwie rozne rzeczy. Zeby podgrzac
    podloge tak zeby byla przyjemna w dotyku, zakladajac ze normalne CO
    tam dziala (kaloryfer) - wystarczy zapewne ledwo 200-300W. Zeby ogrzac
    trzebaby zapewne przynajmniej 3-4 x tyle (jezeli lazienka duza).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2010-02-24 16:02:47
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Lut, 15:03, "quent" <x...@x...com> wrote:

    > Ale ja się odniosłem tylko do tego co napisał Adam - "grzeje bardzo szybko i
    > niedrogo".
    > Mnie wszyscy mówili, że będę czekał godzinami i zapłacę za to majątek.

    Jak zatopisz rurki w wylewce :) Jak dasz pod plytki, pod klej, to
    dzialac bedzie blyskawicznie. Do tego sterowanie czasowe i zaplacisz
    za to groszowe sprawy. Ja strzelam ze przewod gora 300W da Ci juz
    przyjemna w dotyku podloge (~30 st C).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2010-02-24 16:03:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Lut, 15:43, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
    > U ytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:4c77fb41-6c13-48f0-827d-41d55b7f593c@z19g2000
    yqk.googlegroups.com...

    > Zdaje sie, ze masz podlogowke w calym domu? Z czego masz podlogi, w lazience,
    > kuchni wiadomo kafelki, a w pokojach, salonie?

    Tak, w calym. W lazience, kuchni, przedpokoju, garazach - kafle. W
    reszcie pomieszczen zwykle panele (8mm) + pianomat 3mm jako podklad
    (swietny).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2010-02-24 16:31:41
    Temat: Re: Czy ma sens ogrzewanie podlogowe z obiegu wody kranowej
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Tak, w calym. W lazience, kuchni, przedpokoju, garazach - kafle. W
    > reszcie pomieszczen zwykle panele (8mm) + pianomat 3mm jako podklad
    > (swietny).
    > pozdr.

    Pianomat? To nazwa firmy, czy nazwa wlasna produktu? Gdzie to kupiles?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 25. Data: 2010-02-24 16:38:28
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Kompletnie nie ma sensu. Dla porownania powiem Ci, ze u mnie podloga w
    > lazience robi sie ciepla po ok 3-4 godzinach od wlaczenia CO, przy
    > przeplywie rzedu ok 3l/minute. Czyli po przepchnieciu prawie 700l wody
    > o temp. 30-35 st C :) Pozatym bedzie Ci w rurkach bardzo szybko
    > odkladal sie kamien, bo caly czas bedzie tam plynela swieza woda.
    > Trudno powiedziec co z takim cienkim pexem stanie sie po paru latach
    > ale moze sie przytkac (a na pewno coraz wolniej oddawac cieplo na
    > zewnatrz rurek :)

    Ale to wystarczy "posadziś swistaka, żeby pozawijał je w te sreberka" :)
    A teraz chwila koncentracji i odpowiedz sobie na pytanie: "widziałeś
    pozapychane rury Pex od cyrkulacji CWU" ?
    Tam dokładnie taka sama gorąca woda krąży. I co ? I nic.
    To niby dlaczego inaczej ma się zachowywać ten Pex w tym przypadku ?
    Poza tym wyobrażam sobie, że on chce zasilić tę podłogówkę wodą z bojlera
    lub z podgrzewacza przepływowego lub małego piecyka, która będzie sobie
    krążyć do i z powrotem.

    100% racji.

  • 26. Data: 2010-02-24 17:14:49
    Od: M <M...@w...pl>

    Boombastic pisze:

    > A to drewno nie będzie lakierowane? Jak chcesz wyczuć fakture stopami?
    > Przecież podłoga będzie ciepła, więc nie będzie problemu.

    Jak rozumiem to jest albo, albo. Albo drewniana podłoga (olejowana),
    albo ogrzewanie podłogowe (elektryczne).

    M.

  • 27. Data: 2010-02-24 19:20:47
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Lut, 17:31, "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote:

    > Pianomat? To nazwa firmy, czy nazwa wlasna produktu? Gdzie to kupiles?

    Znalazlem najpierw pozytywne opinie w sieci, potem probowalem kupic na
    allegro (sa chyba), az w koncu w najlepszej cenie trafilem w
    Komforcie :) W kazdym powinni miec (na miejscu albo na zamowienie).
    Ok. 9 pln / m2.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2010-02-24 19:24:58
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Lut, 17:38, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:

    > Ale to wystarczy "posadziś swistaka, żeby pozawijał je w te sreberka" :)
    > A teraz chwila koncentracji i odpowiedz sobie na pytanie: "widziałeś
    > pozapychane rury Pex od cyrkulacji CWU" ?

    Opz. Wlasnie sobie zdalem sprawe, ze cale CWU mam zrobione wlasnie na
    pexach i troche mnie zmrozilo ;-)
    No nic, miejmy nadzieje ze beda na tyle "sliskie", ze kamien sie nie
    bedzie na nich tak szybko osadzal :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2010-02-24 19:36:52
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > No nic, miejmy nadzieje ze beda na tyle "sliskie", ze kamien sie nie
    > bedzie na nich tak szybko osadzal :-)

    I to właśnie jest największa zaleta tworzyw (PE, HDPE, PEX, PP, PVC, HEP),
    że nie ma osadzania się kamienia.
    Pod tym względem nawet gorsza jest miedź, choć i w przypadku miedzi nie ma
    możliwości, żeby rury zarosły kamieniem :)

  • 30. Data: 2010-02-24 20:13:40
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Ok. 9 pln / m2.
    > pozdr.
    >
    > --
    W sumie prawie sie zdecydowalem na tekture falista, ale czytam, ze niektórzy
    strasza ubiciem tektury pod wplywem wilgoci. Wiesz jaki opór cieplny ma
    "pianomat"?
    Styropianu pod wylewka mam tylko 2x5cm (a i to nie wszedzie, bo w wielu
    miejscach powycinane sa kanaly na instalacje c.o. i c.w.u) i obawiam sie, ze
    jak dam pianke, a nie tekture, to zamist grzac pomieszczenie bede ogrzewal
    grunt. Póki co z ogrzewania pomieszczenia plyta bez zadnej okladziny jestem
    zadowolony.

    Pozdr.
    Krzysiek