    From: hk <h...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Czy murłata zawsze powinna być omurowana z zewnątrz?
    Date: Sun, 17 Jul 2011 20:21:17 +0200

    Na grupie przeczytałem że murłata zawsze powinna być izolowana: elewacja
    - góra murłaty - wnętrze takie coś powinno mieć ciągłość izolacji.
    Cieśla mi zabronił obkładać murłaty styropianem "żeby drewna nie kisić"
    ale powiedział że w sumie mogę od zewnątrz dać styropian a od góry wełnę.

    Mam mur 29cm z czego na zewnątrz Max 9cm i od środka wieniec 20 cm. Na
    murłacie 14x14cm (w osi wieńca) są oparte krokwie 18cm z zamkiem tak, że
    praktycznie opierają się na zewnętrznej krawędzi maxa. Do wierzchu
    krokwi (tam będzie nadbitka z boazerii) mam od zewnątrz 23cm (jak dam
    np. obmurówkę z maxa to chyba już nie wcisnę tam wełny) do 29cm przy
    samej murłacie.
    Czy mam dać obmurówkę z cegły na stojąco? Czy można dać jako obmurówkę
    styropian grubości 10cm ścięty tak, żeby idealnie wpasował się między
    krokwie pod boazerię - i wtedy wełna pójdzie na górę murłaty?

    I jeszcze jedno pytanie - gdybym miał pełne deskowanie musiałbym pod
    dechy wpuścić powietrze? Czyli nie murować do desek. Mam mieć membranę.
    Wpuszczać powietrze między wełnę a membranę? Dekarze mówią że nie. Ale z
    drugiej strony mówią że 1-2cm szczeliny między wełną a membraną zrobić
    mogę. To co: robić szczelinę ale jej nie wentylować?