  • 1. Data: 2011-07-17 18:21:17
    Temat: Czy murłata zawsze powinna być omurowana z zewnątrz?
    Od: hk <h...@k...pl>

    Na grupie przeczytałem że murłata zawsze powinna być izolowana: elewacja
    - góra murłaty - wnętrze takie coś powinno mieć ciągłość izolacji.
    Cieśla mi zabronił obkładać murłaty styropianem "żeby drewna nie kisić"
    ale powiedział że w sumie mogę od zewnątrz dać styropian a od góry wełnę.

    Mam mur 29cm z czego na zewnątrz Max 9cm i od środka wieniec 20 cm. Na
    murłacie 14x14cm (w osi wieńca) są oparte krokwie 18cm z zamkiem tak, że
    praktycznie opierają się na zewnętrznej krawędzi maxa. Do wierzchu
    krokwi (tam będzie nadbitka z boazerii) mam od zewnątrz 23cm (jak dam
    np. obmurówkę z maxa to chyba już nie wcisnę tam wełny) do 29cm przy
    samej murłacie.
    Czy mam dać obmurówkę z cegły na stojąco? Czy można dać jako obmurówkę
    styropian grubości 10cm ścięty tak, żeby idealnie wpasował się między
    krokwie pod boazerię - i wtedy wełna pójdzie na górę murłaty?

    I jeszcze jedno pytanie - gdybym miał pełne deskowanie musiałbym pod
    dechy wpuścić powietrze? Czyli nie murować do desek. Mam mieć membranę.
    Wpuszczać powietrze między wełnę a membranę? Dekarze mówią że nie. Ale z
    drugiej strony mówią że 1-2cm szczeliny między wełną a membraną zrobić
    mogę. To co: robić szczelinę ale jej nie wentylować?

  • 2. Data: 2011-07-17 20:56:35
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:ivv96s$3lv$1@bgp.inds.pl...
    > Na grupie przeczytałem że murłata zawsze powinna być izolowana: elewacja

    Ma być izolowana - obklejona ze wszystkich stron i zapianowana. To jest
    jeden z elementów który zrobi ci gigantyczny mostek.
    Jak chcesz użyć wełny to elewacyjnej i na to daj membranę żeby nie była to
    sama wełna.

  • 3. Data: 2011-07-18 05:24:45
    Od: "adi" <a...@g...com>

    szczelina dylatacyjna zalezy od membrany jaką posiadasz, generalnie byc
    powinna

  • 4. Data: 2011-07-18 07:12:13
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-07-18 07:24, adi pisze:
    > szczelina dylatacyjna zalezy od membrany jaką posiadasz, generalnie byc
    > powinna
    czyli się powtórzę: "robić szczelinę ale jej nie wentylować?"
    bo jak być powinna, to zrobię, ale jak tyle o tych zerwanych dachach
    piszecie, to przecież strach tam powietrze wpuszczać... A membranę
    kupiłem Tyvek Pro.

    PS Udało mi się dodzwonić do kierownika budowy - twierdzi, że jak
    krokwie tak nisko że się praktycznie o mur oparły, to nie ma sensu
    murłaty z zewnątrz omurować, bo nie dam rady wepchnąć nad maksa wełny.

  • 5. Data: 2011-07-18 16:07:24
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "hk" <b...@m...pl> wrote in message

    > PS Udało mi się dodzwonić do kierownika budowy - twierdzi, że jak krokwie
    > tak nisko że się praktycznie o mur oparły, to nie ma sensu murłaty z
    > zewnątrz omurować, bo nie dam rady wepchnąć nad maksa wełny.

    Zrób foty to omówimy ale ogólnie masz to ocieplić dookoła i posklejać.

  • 6. Data: 2011-07-20 08:17:06
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    kiki pisze:

> [...]
    > jeden z elementów który zrobi ci gigantyczny mostek.
    > Jak chcesz użyć wełny to elewacyjnej i na to daj membranę żeby nie była

    drewno obklejone ze wszystkich stron - w dodatku szczelnie to proszenie
    sie o zgniliznę....

    Michał