  • 1. Data: 2009-07-16 12:32:47
    Temat: Czy to dobry kocioł?
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Witam! Takie kotły 1-obieg do CO:
    (1) Junkers ZS 12-2 DV KE/AE 23
    względnie
    (2) Junkers ZS/W 14-2 DV KE/AE 23
    Nie mam pieniędzy, a powinienem wymienić kocioł.
    Ten (1) jest najtańszy w necie. Czy jest coś wart?
    Czy ktoś z Was go kupił? Warto?
    Dzięki.

  • 2. Data: 2009-07-16 18:23:30
    Temat: Re: Czy to dobry kocioł?
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    jagr wrote:
> [...]
    > (2) Junkers ZS/W 14-2 DV KE/AE 23
    > Nie mam pieniędzy, a powinienem wymienić kocioł.
    > Ten (1) jest najtańszy w necie. Czy jest coś wart?

    Warto/nie warto ;)
    Najpierw musisz sprecyzować bo KE to otwarta komora, AE zamknięta,
    Przy zamkniętej pojawia się problem ograniczenia długości komina.
    Za to masz sprawniejszy kocioł nie stwarzający zagrożenia zaczadzeniem i
    nie powodujący przeciągów.
    ZS to jednofunkcyjny i trzeba podłączyć zasobnik (+1000 do 3000zł) może
    obsłużyć więcej niż jedną łazienkę.
    ZW to dwufunkcyjny, wystarczy na jedną łazienkę i kuchnię.

    pozdrawiam Piotr

  • 3. Data: 2009-07-17 06:03:24
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr_Boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > obsłużyć więcej niż jedną łazienkę.
    > ZW to dwufunkcyjny, wystarczy na jedną łazienkę i kuchnię.

    Teraz mam stary kocioł wiszący do wymiany jednofunkcyjny.
    Mam również stare warunki wydane na kocioł jednofunkcyjny.
    Gdybym wystąpił o warunki na 2 funkcje, to "nie przejdę" przez kominiarza.
    Parter, stare budownictwo i stare kominy. Musiałbym ciągnąć komin
    przez wiele pięter albo wkładkę w komin istniejący.
    Dlatego muszę dokonać prostej wymiany 1f. = 1f.
    C.w.u. mam z innych źródeł.

    A ww symbol kotła przepisałem z oferty w internecie.
    http://www.e-metalowiec.com
    Firma z Jeleniej Góry.
    JUNKERS CERACLASS ZS 12-2 DV KE PIEC 1-FUNKCYJNY
    CENA : 2 150 zł. ( cena z VAT 22 % )
    Pytam, bo cena wydaje mi się ciut za niska. To nie jest szajs?
    Pozdrawiam,
    jagr

  • 4. Data: 2009-07-17 10:00:31
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    jagr pisze:
> [...]
    > (2) Junkers ZS/W 14-2 DV KE/AE 23
    > Nie mam pieniędzy, a powinienem wymienić kocioł.
    > Ten (1) jest najtańszy w necie. Czy jest coś wart?

    ja ci powiem tylko jedno - Mam junkersa terne gazowa. Teraz ma chyba 4
    lata, po niecalych 2 latach z tej nagrzewnicy miedzianej zrobilo sie
    doslownie sito.
    Oczywiscie po gwarancji cena tego elementu to 3/4 ceny calej termy.
    Serwisant, ktory to wymienial twierdzie ze to bardzo czesta przypadlosc
    junkersow - tyle w temacie, wnioski wyciagnij sam.

  • 5. Data: 2009-07-17 11:00:31
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "slonko" <s...@s...las.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Serwisant, ktory to wymienial twierdzie ze to bardzo czesta przypadlosc
    > junkersow - tyle w temacie, wnioski wyciagnij sam.

    A czy to sito, to nie był wynik płukania odkamieniaczem?
    Bo ja tak sobie kiedyś załatwiłem PG6. Tysiące b.malutkich, niewidzialnych
    dziureczek. Było po sprawie.

  • 6. Data: 2009-07-17 12:17:43
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    jagr pisze:

    > A czy to sito, to nie był wynik płukania odkamieniaczem?
    > Bo ja tak sobie kiedyś załatwiłem PG6. Tysiące b.malutkich, niewidzialnych
    > dziureczek. Było po sprawie.

    nic nie bylo ruszane od momentu zainstalowania, tysiecy nie bylo ale
    kilkadziesiat dziurek.