  • 41. Data: 2013-03-17 15:41:26
    Temat: Re: Czy warto dzi si budowa ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 13 Mar 2013 00:22:07 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Ja też sobie mogę wołać za swoje kalesony tysiąc dolarów. Działki pod
    > Wrocławiem 10 km od centrum da się kupić za stówkę/m2.

    Gdzie? Pomijając tereny zalewowe i tereny zapachowe na północy?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 42. Data: 2013-03-17 17:18:20
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 17 marca 2013 15:41:26 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Gdzie? Pomijając tereny zalewowe i tereny zapachowe na północy?
    >

    > --
    >
    > Borys Pogoreło
    >
    > borys(#)leszno,edu,pl

    Obowiązującą na grupie tezą jest że we własnym domu mieszka się prawie darmo. I że
    dom to doskonała lokata kapitału. Problem w tym ze to nieprawda. I nikt się nie
    przyzna że się zwyczajnie wpieprzył na własne życzenie.

  • 43. Data: 2013-03-18 09:07:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Mar 17, 3:41 pm, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:
    >  Gdzie? Pomijając tereny zalewowe i tereny zapachowe na północy?

    Dobrzykowice, Kiełczów, Radwanice, a pewnie i gdzie indziej też ale
    nie szukałem specjalnie. Nawet w Smolcu, gdzie swego czasu panował
    absurd cenowy na poziomie 300 zł/m2, można spokojnie kupić za stówkę w
    chwili obecnej.

    L.

  • 44. Data: 2013-03-18 11:04:13
    Od: "dziadek+40" <a...@2...pl>

    Nie no nie az tak ostro :)
    Jakos realizowac potrzebe mieszkaniową trzeba :).
    Jedni jak ja lubimy miec troche trawnika i uzerac sie z kosiarkami,
    odsniezaniem itp.
    Ja np po 4 latach uprawy scialem plon swojej wierzby energetycznej, niektore
    ponad 10 m wyrosly, a u podstawy srednica 8-12 cm.
    Przez cale lato bede sie uzerał z tym zeby to pociac na kawalki do pieca.

    Inni lubia miec apartament w centrum i zero klopotow poza wysokim rachunkiem
    za zarzadzanie, fundusz remontowy i ogrodnika w czesci wspolnej.

    Natomiast jako sknera kombinuje jak najoptymalniej.
    garazu nie mam, snieg z samochodow i lód z szyb trzeba skrobać. Stad
    rozwazania co robić.
    I wychodzi mi ze wiata bedzie najlepsza albo blaszak.
    Kraj sie wyludnia, sam nie wiem czy nie wyjade stad, bo Polska za chwile sie
    zawali i bedzie lepiej jak na Cyprze gdzie chca czerpac z kasy ludzi na
    kontach.
    Cudak Rostowski 50% nam zgarnie za chwile jak mu sie skoncza mozliwosci
    kreatywnej ksiegowosci

  • 45. Data: 2013-03-18 11:19:57
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 marca 2013 09:07:38 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    >
    > nie szukałem specjalnie. Nawet w Smolcu, gdzie swego czasu panował
    >
    > absurd cenowy na poziomie 300 zł/m2, można spokojnie kupić za stówkę w

    A `teraz zastanów się co to znaczy że było po 300 a jest za 100. Byli tacy co kupili
    za 300, zbudowali domy. I to całkiem niedawno. "Bo tu panie ziemia i jedzenie nigdy
    nie stanieją i zawsze będzie można na tym zarobić". I dupa zbita, jak by chcieli
    sprzedać to są na początku stratni od 200 tysięcy wzwyż. Interes życia zrobili. A ten
    co im sprzedał działkę kupił za 300 tysięcy obligacji i z oprocentowania ma na czynsz
    do końca życia za wynajmowane stu metrowego mieszkania w centrum i to bez ruszania
    kapitału. Przelicz stratę na bezcenne grille jakie kupiec może sobie robić. Kilogram
    kiełbasy śląskiej co normalnie jest po 17 złotych za kilo kosztuje kilkaset złotych.
    Wychodzi że dobrze napisałem że mieszkanie we własnym domu to zabawa dla bardzo
    bogatych.

  • 46. Data: 2013-03-18 11:55:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 marca 2013 11:19:57 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
> [...]
    jak by chcieli sprzedać to są na początku stratni od 200 tysięcy

    Jest tez druga strona medalu. Cio co sprzedawali w zeszłym roku po 300 kupili kilka
    lat wcześniej po 50może. Oni zarobili.
    Ci co teraz kupia po 100 byc może za 10 lat będa mogli sprzedac po 300- tego nie
    wiemy
    Mieszkac gdzieś trzeba- jak ktoś np Ty się dobrze czuje w wynajetym mieszkaniu to ok-
    wynajmuje i mieszka.
    Ktoś inny woli miieszkanie ale własnościowe to kupuje i mieszka. Ja np mam
    mieszkanie(mieszkałem w nim kilka lat teraz mam tam lokatorów) i wybudowałem dom.
    Wiem że różnie w zyciu bywa ale póki co nigdy więcej mieszkania w bloku.
    Dodam jeszcze że wybudowanie domu kosztowało mnie 1600-1700zł/m2 (w tym garaż z
    miejscem na majsterkowanie,).
    Nowe mieszkania w stanie tzw deweloperskim to u nas dzisiaj 2200zł/m2, na rynku
    wtórnym mozna trafic mieszkania do remontu za 1600zł/m2. Doliczyc koszt remontu i
    wyjdzie koszt za m2 wyższy od kosztu m2 nowowybudowanego domu.

  • 47. Data: 2013-03-18 12:25:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 marca 2013 11:55:07 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Mieszkac gdzieś trzeba- jak ktoś np Ty się dobrze czuje w wynajetym mieszkaniu to
    ok- wynajmuje i mieszka.

    Mieszkanie w wynajetym mieszkaniu to jakas porazka - wlasciciel w kazdej chwili moze
    wypowiedziec umowe. Nie ma sensu w takim mieszkaniu robic wiekszego remontu (komus
    remont za darmo robic ?!), wiec zyje sie w takim stanie mieszkania jakie sie zastalo.
    Moze to rzeczywiscie komus odpowiada - ja tam wole wszystko po swojemu zrobione. A
    wydawanie parunastu (a moze i dziesieciu) klockow na remont zeby za miesiac dostac
    wypowiedzenie jest glupie :)

    Pozatym ja sobie nie wyobrazam nie miec psa. A pies w mieszkaniu nie przejdzie. Tego
    sie nie da przeliczyc na zadne pieniadze - nie da sie wycenic wiernej przyjazni :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2013-03-18 12:30:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Mar 18, 12:25 pm, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Pozatym ja sobie nie wyobrazam nie miec psa. A pies w mieszkaniu nie przejdzie.
    > Tego sie nie da przeliczyc na zadne pieniadze - nie da sie wycenic wiernej
    przyjazni :-)

    Dyrdymały Pan opowiadasz, wielokrotnie widziałem wypasione "wilczury"
    i inne szczekuny wielkości cielaka, wyprowadzane na spacer z bloków.
    Chcieć to móc ;P

    L.

  • 49. Data: 2013-03-18 13:04:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 marca 2013 12:30:17 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]

    > Dyrdymały Pan opowiadasz, wielokrotnie widziałem wypasione "wilczury"
    > i inne szczekuny wielkości cielaka, wyprowadzane na spacer z bloków.

    To ze sie da to ja wiem ale trzeba miec 6-8h / dzien na spacery z psem - dzien w
    dzien, inaczej taki pies sie po prostu meczy :) Ja az tyle niestety nie mam ale moj
    pies ma 0,5ha z kawalkiem prywatnego lasku zeby sie wyszalec :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2013-03-18 13:15:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 marca 2013 12:25:12 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Mieszkanie w wynajetym mieszkaniu to jakas porazka

    Ja w sumie też nie mam nic przeciwko w mieszkaniu w wynajetym mieszkaniu.
    Pod warunkiem że mieszkanie moje a najemca płaci regularnie;)
    Póki co od prawie 5 lat tak mam i sobie chwalę;))