  • 11. Data: 2010-03-06 21:42:53
    Temat: Re: Czym grozi używanie regałów firmy Komandor..
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 6 Mar 2010 21:08:45 +0000 (UTC), Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> wrote:

    >Ale to sa Szwedzi,

    poza tym czy ja dobrze pamietam, ze sporo rzeczy dla ikei powstaje w
    polskich fabrykach, tylko pozniej dostaja takie smieszne
    skandynawskobrzmiace nazwy?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 12. Data: 2010-03-06 21:51:16
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sat, 06 Mar 2010 22:42:53 +0100, Cyb napisał(a):

    > poza tym czy ja dobrze pamietam, ze sporo rzeczy dla ikei powstaje w
    > polskich fabrykach, tylko pozniej dostaja takie smieszne
    > skandynawskobrzmiace nazwy?

    "Sporo" to nawet mało powiedziane - OIDP Polska w zeszłym roku była drugim
    (po Chinach) dostawcą dla Ikea.

    --
    ŁC
    Jak jest ochota, to pies kota wyłomota

  • 13. Data: 2010-03-06 22:20:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 06 Mar 2010 22:40:31 +0100, Cyb napisał(a):

    > ale tu niewiele do deklarowania - wysokie meble o malej glebokosci
    > powinny byc mocowane do sciany zawsze, a ikea daje tylko wkret +
    > odpowiedni kawalek blachy + czasem odpowiednie miejsce na gorze
    > szafki.

    Generalnie kazda srednio rozgarnięta małpa przewidzi, ze trzeba zamocowac.

    --
    best regards,
    scream

  • 14. Data: 2010-03-06 22:27:40
    Od: mw <m...@g...com>

    On 6 Mar, 22:42, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

    > poza tym czy ja dobrze pamietam, ze sporo rzeczy dla ikei powstaje w
    > polskich fabrykach, tylko pozniej dostaja takie smieszne
    > skandynawskobrzmiace nazwy?
    jak na przykład szafa jebutelson na łepelson ;-).

  • 15. Data: 2010-03-06 23:43:24
    Od: "Stefan.Burczymucha" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:d1j5p5p81sd6bjm7her19vjgi3k7jmf511@4ax.
    com...

    > poza tym czy ja dobrze pamietam, ze sporo rzeczy dla ikei powstaje w
    > polskich fabrykach, tylko pozniej dostaja takie smieszne
    > skandynawskobrzmiace nazwy?

    juz co raz mniej niestety

  • 16. Data: 2010-03-07 08:19:50
    Od: "wiktor [wiki] matlakiewicz" <w...@s...pl>

    czeŚĆ,
    ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
    napisał Cyb na pl.pregierz do nas:

    > poza tym czy ja dobrze pamietam, ze sporo rzeczy dla ikei powstaje w
    > polskich fabrykach, tylko pozniej dostaja takie smieszne
    > skandynawskobrzmiace nazwy?

    Nieważne kto produkuje.
    Ważne kto projektuje, kto nadzoruje, kto robi kontrolę jakości.

    > pozdarwiam,
    > Cyb

    pozdrawiam
    Wiki

    --
    wiktor [wiki] matlakiewicz
    (> - - ^.^_, http://wiki.smutek.pl

  • 17. Data: 2010-03-07 09:34:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:3461.000003db.4b926004@newsgate.onet.pl...
    > Ostatnio nawet do 150 cm stojącej szafki łazienkowej
    > dołączają haczyk do montazu do ściany.
    > Mam też 200 cm "witrynki" sprzed paru lat
    > i do nich też były dołączone mocowania do ściany.

    > No to wyobraź sobie malutkie dziecko, a nie dorosłego.
    > Takich przypadków było więcej.

    Alez dorosly jak dostanie polka (z cala masa regalu) w glowe ma szanse
    zejsc - ludzie sa bez wyobrazni.

  • 18. Data: 2010-03-07 09:36:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości news:0ji5p55gebah7jpemg028dn8k0epnq64gj@4ax.com...
    > On Sat, 6 Mar 2010 21:08:45 +0000 (UTC), Jacek_P
    > <L...@c...edu.pl> wrote:
    >
    > i mieli racje, jak sie otworzy na raz wszystkie szuflady to mebel
    > moze sie gibnac - dla doroslego to luzik, ale jakby dzieciak sie bawil
    > szufladami to moglby mebel na niego upasc - a przymocowany dobrze do
    > sciany to nie ma prawa poleciec...

    A teraz wez jeszcze pod uwage, ze dzieci potrafia wsponac sie po meblach.

  • 19. Data: 2010-03-07 11:39:08
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > dołączają haczyk do montazu do ściany.
    > Mam też 200 cm "witrynki" sprzed paru lat
    > i do nich też były dołączone mocowania do ściany.

    Mialem co innego na mysli.
    Oczywiste jest ze jak ktos chce to i wycieraczke sobie do podlogi przykreci.
    Mnie chodzi o to jak czesto normalnym ludziom szafki robia taki sajgon?

    Osobiscie dal bym te 3 -6 wkretow na calej dlugosci regalu na szczycie i w
    polowie. Ale moze wkrety tam byly? Z obrazka w formie filmu tego nie
    wypatrzylem. Inny aspekt to taki ze klient tez wyobrazni nie wykazal.
    Szacuje ze ksiazek mial naukladane dobre 500kg.
    I jakos nie moge sobie wyobrazic zeby te ksiazki spowodowaly wywalenie tego
    regalu gdyby byly ukladane przy scianie a nie przy krawedzi.
    Na moje oko grubo szyta akcja anty reklamowa lub glupota uzytkownika.
    Monter jesli nie dal wkretow to tez dal dupy.

    Kiedys widzialem rozmowe w markecie przy zamawianiu szafy.
    Klient chcial taka szafe na szpargoły.
    -co w niej bedzie przechowywane?
    -a jakieś pierdoły, troche kartonow, jakies papiery, stare szpeje...
    -ciezkie to bedzie?
    -chyba nie.
    -50kg na polke?
    -nie! no co pan!
    -Ale Pani wie ze np. encyklopedia wazy minimum 3 kg. A srednia ksiazka to pol kilo?
    -???
    W koncu nie wiem co baba tam trzymala ale pojecie ludzie maja plytkie ile co wazy.

    > No to wyobraź sobie malutkie dziecko, a nie dorosłego.
    > Takich przypadków było więcej.

    Jakos nie pamietam przypadku zabitego dziecka przez mebel.
    Moze jakies przypadki byly ale to raczej taki margines jak poparzenie wrzatkiem
    w kuchni.

    Na fotkofilmie widac ze regal nie upadl na plasko. Wiec dla dziecka bylo by
    miejsce zeby obrewac ksiazkami i doniczkami z regalu ale raczej by nie zginelo.
    Pewna szansa jest ale nie tragizujmy.

    A ze zabic sie mozna nawet klockiem lego to ja wiem.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 20. Data: 2010-03-07 14:35:05
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 7 Mar 2010 10:36:20 +0100, "Ghost" <g...@e...pl>
    wrote:

    >A teraz wez jeszcze pod uwage, ze dzieci potrafia wsponac sie po meblach.

    to spadnie, ale mebel go nie przygniecie...

    pozdarwiam,
    Cyb