  • 1. Data: 2012-11-23 20:53:48
    Temat: Czym wypełnić przestrzeń pod progiem?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam drzwi zewnętrzne. Niestety eksploatuje je jeszcze bez wykończonego
    podjazdu i chodnika, z powodu tego nie mam wykończonego progu tych drzwi.

    Odkładanie tego w czasie spowodowało że próg wygiął się w łuk i miedzy
    drzwiami i progiem jest szpara na centymetr. Próg wygiął się od
    chodzenia po nim z prostej przyczyny: między nim a cegłami pod nim jest
    1cm pustej przestrzeni ...

    Teraz: Będę go w weekend prostował. Po prostowaniu muszę wypełnić czymś
    co ma takie cechy:

    a) nie starzeje się
    b) wypełnia mi przestrzeń (nie mam jak położyć progu od góry, musze go
    wsunąć)
    c) nie skrzypi pod butami

    Pianka chyba odpada bo z czasem przy takim obciążeniu mechanicznym
    bedzie się wykruszać. Może są jakieś specjalne o wyższych parametrach
    mechanicznych? Mógłbym pomysleć o wstrzyknięciu czegoś
    szpachlo/gipso-podobnego wężem i strzykawką. Ale obawiam się ze się
    pokruszy i bedzie wydawać dzwięki przy naciskaniu.

    Czym więc wypełnić przestrzeń między progiem a leżacymi około 1cm
    poniżej cegłami aby mieć spokój na kilka lat?

  • 2. Data: 2012-11-23 21:20:07
    Temat: Re: Czym wypełnić przestrzeń pod progiem?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 23.11.2012 20:53, Sebastian Biały pisze:
    (...)
    > mechanicznych? Mógłbym pomysleć o wstrzyknięciu czegoś
    > szpachlo/gipso-podobnego wężem i strzykawką. Ale obawiam się ze się
    > pokruszy i bedzie wydawać dzwięki przy naciskaniu.

    Nie wiem czy to się nada, ale zastanów się nad żywicą chemoutwardzalną.
    jest to taki miodek, do którego dodaje się "szczyptę" utwardzacza,
    miesza szybciutko i masz jakieś 15 minut na wykorzystanie. Pozostawiona
    w słoiku "skamienieje". możesz toto wylać na styropian, piankę montażową
    i dla wzmocnienia przykryć matą szklaną, starym prześcieradłem,
    deską.... czym chcesz. możesz przed związaniem, jeszcze w fazie płynnej
    pomieszać to z piaskiem i taką breją zapaćkać co tam chcesz. Z takiej
    żywicy i odpadków z zakładu kamieniarskiego robi się parapety
    "marmurowe" więc jest to wytrzymałe. 250gram+mata szklana kosztuje 17zł
    (w sklepie na rogu, na allegro taniej)

    ToMasz

  • 3. Data: 2012-11-23 21:44:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 23 listopada 2012 20:53:50 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Pianka chyba odpada bo z czasem przy takim obciążeniu mechanicznym
    > bedzie się wykruszać. Może są jakieś specjalne o wyższych parametrach

    W dwóch miejscach włóż tam jakieś kliny (obojętnie z czego - może to równie dobrze
    być też np. docięta na wymiar kafelka), a resztę zapianuj. Kliny będą stanowić
    warstwę nośną, pianka będzie doskonale docieplać to miejsce. Brak pianki spowoduje że
    cała wylewka w okolicy progu będzie chłodna od mrozu w zimie. Powinieneś odciąć to
    miejsce materiałem izolacyjnym :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2012-11-23 22:13:19
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 23 Nov 2012 12:44:26 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    > W dwóch miejscach włóż tam jakieś kliny

    Najlepiej takie do montażu okien i drzwi:) (można kupić na sztuki i w wielu
    rozmiarach) mają ząbki, które blokują klin po wbiciu na wymaganą wysokość.
    Coś takiego:

    http://allegro.pl/i2783330403.html

    --
    scruffty