  • 1. Data: 2023-12-24 12:24:27
    Temat: Czynsz
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    Jestem zainteresowany kupnem mieszkania w blokowiskach. Obejrzałem kilka
    i pozostaje jedna niewiadoma, część obecnych właścicieli twierdzi że
    płaci czynsz za samo mieszkanie bez względu na ilość mieszkańców, czyli
    np 600zł, inni że ich czynsz jest związany z ilością osób mieszkających
    w lokalu, np 600zł x ilość mieszkańców. Jak faktycznie wyglądają sprawy
    opłat czynszowych?

  • 2. Data: 2023-12-24 12:40:04
    Temat: Re: Czynsz
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-12-2023 o 12:24, Trybun pisze:
> [...]
    > np 600zł, inni że ich czynsz jest związany z ilością osób mieszkających
    > w lokalu, np 600zł x ilość mieszkańców. Jak faktycznie wyglądają sprawy

    Pytasz o czynsz czy o opłaty stałe/eksploatacyjne?
    Wielu ludzie to myli.

    No i jeśli to własność, to na pewno nie jest to 600*ilość osób, ale np.
    500+(100*ilość osób), albo coś w ten deseń.

    Chyba że ktoś Ci policzył, że teraz mieszka sam, więc ogrzewa jeden
    pokój, a jak mieszkali w 3 to ogrzewał 3.....

    Wtedy może tak być - tego typu media są teraz drogie.....

  • 3. Data: 2023-12-24 13:38:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday 24 December 2023 at 12:24:31 UTC+1, Trybun wrote:
> [...]
    > np 600zł, inni że ich czynsz jest związany z ilością osób mieszkających
    > w lokalu, np 600zł x ilość mieszkańców. Jak faktycznie wyglądają sprawy

    Tak jest liczony czynsz gdy mieszkanie wynajmowane wielu osobom, np. studentom, czy
    pracownikom, imigrantom

    O ile zużycie wody, prądu można limitować, to opłata za smieci jest stała, od osoby

    Kto grzeje mieszkanie prądem ten przegrał zycie bo cena wzrosła o 300% do 1,30 zł /
    kWh (Tauron)

    Ogrzewanie z sieci może byc liczone za m2
    np. 6zł/ m2, 8zł/ m2, 10 zł /m2
    i płaci się przez cały rok.

    Jak budynek nie ocieplony to cena ogrzewania może być zaporowa, a zdrożeje znów w II
    p. 2024 roku

  • 4. Data: 2023-12-24 13:52:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun M...@j...cb ...

> [...]
    > ilością osób mieszkających w lokalu, np 600zł x ilość mieszkańców.
    > Jak faktycznie wyglądają sprawy opłat czynszowych?

    Sa opłaty niezalezne od ilosci mieszkancow np ogrzewanie, woda
    (liczniki).
    Sa opłaty zalezne od ilosci mieszkancow np smieci.

    Ale to moze zalezec od spoldzielni bo np znajomy zeznawał ze w
    trojmiescie mieszkał w bloku gdzie bodaj za wode płacił od osoby.

    W okolicach Poznania obecnie płaciłem około 700zł miesiecznie (w tym
    CWU ciepła i zimna, ogrzewanie, smieci, remontowe etc.)
    Gaz i prad - poza czynszem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 5. Data: 2023-12-24 15:04:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 24 grudnia 2023 o 12:24:31 UTC+1 Trybun napisał(a):
> [...]
    > np 600zł, inni że ich czynsz jest związany z ilością osób mieszkających
    > w lokalu, np 600zł x ilość mieszkańców. Jak faktycznie wyglądają sprawy
    U mnie - czynsz, fundusz remontowy, wynagrodzenie dla administeatora- zależne od
    ilości m2 mieszkania.
    Zaliczka na wodę, i opłata za smieci- zależne od liczby zgłoszonych osób w lokalu.

  • 6. Data: 2023-12-24 23:24:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 24 grudnia 2023 o 14:00:03 UTC+1 Budzik napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale to moze zalezec od spoldzielni bo np znajomy zeznawał ze w
    > trojmiescie mieszkał w bloku gdzie bodaj za wode płacił od osoby.

    Dokładnie, najprościej poprosić właściciela o jakieś wyliczenie czynszu od
    spółdzielni. U mnie (Krk) przysyłaja takie przy każdej zmianie, dodatkowo dostępne
    jest przez eBOK.
    Generalnie są 3 typy opłat, zależne od:
    - ilości zamieszkujących osób (winda, śmieci, była zimna woda, ale rok temu
    zainstalowali CWU i liczniki na cieplej/zimnej)
    - powierzchni mieszkania (eksploatacja, fundusz remontowy, CWU opłata stała)
    - sztuki / jedna na mieszkanie (domofon)

    WS

  • 7. Data: 2023-12-26 09:44:27
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 24.12.2023 o 15:04, Kris pisze:
    > U mnie - czynsz, fundusz remontowy, wynagrodzenie dla administeatora- zależne od
    ilości m2 mieszkania.
    > Zaliczka na wodę, i opłata za smieci- zależne od liczby zgłoszonych osób w lokalu.

    Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.
    Sprawa wygląda w ostatnim przypadku wygląda tak, sprzedający mieszka sam
    na 45m2, płaci miesięcznie coś około 600zł czynszu. W ten czynsz
    wliczone są coś ponad 5m3 wody i sprawy śmieciowe i jakaś opłata na
    rzecz poza mieszkaniową, nie pamiętam czy to wynagrodzenie dla zarządu,
    czy jakiejś brygady remontowej, po prostu nie wnikałem w to bo skoro
    czynsz wynosi 600zł  to w sumie nieważne na jakie składniki. Do tego
    czynszu dochodzi oddzielna opłata za prąd. W mieszkaniu jest ciepła woda
    i ogrzewanie miejskie. Wydaje się być czymś niemożliwym że wprowadzenie
    się tam w trzy osoby za skutkuje podwyżką opłat czynszowych 3x600zł? Ale
    z drugiej strony w dzisiejszych czasach niczego nie można wykluczyć..

  • 8. Data: 2023-12-26 11:14:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-12-2023 o 09:44, Trybun pisze:

> [...]
    > czynsz wynosi 600zł  to w sumie nieważne na jakie składniki. Do tego
    > czynszu dochodzi oddzielna opłata za prąd. W mieszkaniu jest ciepła woda

    Czyli cieplik.

    Pytałem przed chwilą teściowej, 4 osoby w mieszkaniu 48 metrów, płacą
    160 zł z ogrzewanie.
    W sumie wychodzi podobna kwota, bo 550 zł.

    Woda (wraz z podgrzaniem) osobne kilka stówek.

    Wydaje się być czymś niemożliwym że wprowadzenie
    > się tam w trzy osoby za skutkuje podwyżką opłat czynszowych 3x600zł?

    A ile z tego 600 zł to zaliczka na ogrzewanie?
    I czy na pewno grzeje wszystkie pokoje mieszkając sam?
    Spokojnie może wzrosnąć wyraźnie, ale na pewno nie 3 razy.
    Może max o połowę?

  • 9. Data: 2023-12-26 11:45:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 26 grudnia 2023 o 09:44:33 UTC+1 Trybun napisał(a):
> [...]
    > czy jakiejś brygady remontowej, po prostu nie wnikałem w to bo skoro
    > czynsz wynosi 600zł to w sumie nieważne na jakie składniki.
    Bardzo ważne
    Bo można wtedy dokładnie policzyć ile wyjdzie dla 3 osób.
    Chcesz wydać reklamówkę kasy na mieszkanie to ta jedna z podstawowych rzeczy( decyzja
    o opłatach) powinieneś mieć i jak sam nie ogarniasz o co tam biega to wrzuć tu
    to.policzymt

  • 10. Data: 2023-12-27 10:58:36
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 26.12.2023 o 11:14, Cavallino pisze:

> [...]
    > 160 zł z ogrzewanie.
    > W sumie wychodzi podobna kwota, bo 550 zł.
    >
    > Woda (wraz z podgrzaniem) osobne kilka stówek.

    A jak to (ogrzewanie i ciepła woda) jest wyliczane, jest jakiś licznik,
    na podstawie metrażu czy stanu osobowego mieszkania?

> [...]
    > I czy na pewno grzeje wszystkie pokoje mieszkając sam?
    > Spokojnie może wzrosnąć wyraźnie, ale na pewno nie 3 razy.

    Z tego co mówił jest tylko zaliczka na wodę, przypuszczam że woda ciepa
    i ogrzewanie to już inna para butów. Z tego co widzę to raczej  nie
    będzie tanio. Bo w sumie to chciałem tylko zapewnić sobie dodatkowe
    lokum na zimę, oczywiści możliwie tanim kosztem..