  • 11. Data: 2023-12-27 10:59:13
    Temat: Re: Czynsz
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 26.12.2023 o 11:45, Kris pisze:
    > Bardzo ważne
    > Bo można wtedy dokładnie policzyć ile wyjdzie dla 3 osób.
    > Chcesz wydać reklamówkę kasy na mieszkanie to ta jedna z podstawowych rzeczy(
    decyzja o opłatach) powinieneś mieć i jak sam nie ogarniasz o co tam biega to wrzuć
    tu to.policzymt

    Nie mam pojęcia jak to jest obliczane, od osoby czy są jakieś liczniki.
    Tzn śmieci to na pewno od osoby, ale co do ogrzewania i ciepłej wody to
    juz chyba jakieś inne zasady?
    Oczywiście przed potencjalnym zakupem zapoznam się z tym dokładnie,
    pytanie na grupie to tylko takie wstępne zasięgnięcie języka od tych co
    się w tych sprawach orientują.

  • 12. Data: 2023-12-27 11:13:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-12-2023 o 10:58, Trybun pisze:

    > A jak to (ogrzewanie i ciepła woda) jest wyliczane, jest jakiś licznik,
    > na podstawie metrażu czy stanu osobowego mieszkania?

    Nie pytałem.
    Jak mieszkałem w bloku to były podzielniki na każdym grzejniku, teraz są
    raczej jakieś mierniki ciepła.

    Czyli: grzejesz mniej = płacisz mniej

  • 13. Data: 2023-12-27 13:52:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 27.12.2023 o 10:59, Trybun pisze:

    > Nie mam pojęcia jak to jest obliczane, od osoby czy są jakieś liczniki.
    > Tzn śmieci to na pewno od osoby, ale co do ogrzewania i ciepłej wody to
    > juz chyba jakieś inne zasady?
    Ogrzewanie i ciepła woda zapewne są od zużycia, wtedy są podzielniki na
    grzejnikach i przepływomierze na rurach, ale mogą być też ryczałtem, ale
    teraz to już chyba pojedyncze bloki gdzieś na zadupiu tak mają,
    generalnie jest od zużycia.
    Jak facet mieszka sam a wprowadzisz się tam z 3 os rodziną to np możesz
    się zdziwić zużyciem ciepłej wody i jej kosztami, oczywiście negatywnie,
    podobnie może być z grzaniem jak siedział w jednym pokoju a reszta
    pozakręcana i sąsiedzi go grzali.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2023-12-27 14:54:39
    Od: MK <m...@t...pl>

    W dniu 27.12.2023 o 10:59, Trybun pisze:

    > Tzn śmieci to na pewno od osoby,

    Nie na pewno, w Łodzi na ten przykład, opłata za śmieci jest zależna od
    zużycia wody, w ten sposób walczą z kłamliwymi deklaracjami ilości osób.
    --
    M.

  • 15. Data: 2023-12-27 22:52:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Nie pytałem.
    > Jak mieszkałem w bloku to były podzielniki na każdym grzejniku,
    > teraz są raczej jakieś mierniki ciepła.
    >
    > Czyli: grzejesz mniej = płacisz mniej

    u nas sa podzielniki elektroniczne.
    I tylko troche jest tak ze grzejesz mniej to płacisz mniej dlatego ze
    spora czesc opłaty to jest opłata za temp w domu a nie za ciepło z
    grzejnika.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 16. Data: 2023-12-28 14:18:06
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 27.12.2023 o 11:13, Cavallino pisze:

    > Nie pytałem.
    > Jak mieszkałem w bloku to były podzielniki na każdym grzejniku, teraz
    > są raczej jakieś mierniki ciepła.
    >
    > Czyli: grzejesz mniej = płacisz mniej

    Ale jak widać co blokowisko to inne obyczaje, nawet w samych opłatach za
    ogrzewanie.

  • 17. Data: 2023-12-28 14:18:56
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 27.12.2023 o 13:52, Janusz pisze:

> [...]
    > negatywnie, podobnie może być z grzaniem jak siedział w jednym pokoju
    > a reszta pozakręcana i sąsiedzi go grzali.

    No tak, nawet biorąc tylko na logikę to tak to powinno wyglądać. Ale to
    konkretne mieszkanie już nie dla mnie. Zadzwoniłem do właściciela po
    konkretne informacje a on że mieszkanie już sprzedał, nie było więc
    sensu wypytywać.

  • 18. Data: 2023-12-28 14:22:33
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 27.12.2023 o 14:54, MK pisze:

    > Nie na pewno, w Łodzi na ten przykład, opłata za śmieci jest zależna
    > od zużycia wody, w ten sposób walczą z kłamliwymi deklaracjami ilości
    > osób.

    Ale gdzie tu sens? Nawet na wsiach opłaty śmieciowe naliczane są od
    zameldowania pod konkretnym adresem. Zużycie wody (oczywiście zimnej
    wody) za to jest ściśle związane z tzw nieczystościami płynnymi. Byłem w
    gminie nawet przesłuchiwany na tą okoliczność, wydawało im się że za
    dużo zużywam wody  w stosunku do wywozu szamba. Zapomnieli uwzględnić
    wody zużytej do podlewania ogrodu.

  • 19. Data: 2023-12-28 14:30:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-12-2023 o 14:22, Trybun pisze:

    > Ale gdzie tu sens?

    Przecież był opisany.
    Przeczytałeś na co odpowiadasz?

  • 20. Data: 2024-01-02 11:49:12
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 28.12.2023 o 14:30, Cavallino pisze:

    > Przecież był opisany.
    > Przeczytałeś na co odpowiadasz?

    I dlatego się pytam o sens. I mnie odwołuj się do innych ale sam
    odpowiedz z jakiej racji ja mieszkający sam czyścioszek mam płacić za
    śmieci tyle, albo i więcej co liczna rodzinka unikających wody brudasów ?