  • 141. Data: 2013-12-05 15:46:13
    Temat: Re: DZ, dostałem wycenę
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 grudnia 2013 15:30:33 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > �ycie mnie nauczy�o nie wierzy� w pierwsza cz�� tego zdania je�li
    chodzi o
    > budowlankďż˝.

    Znajomy nie jest w ciemie bity. Wode i kanalize zalatwil sobie znacznie taniej,
    mimo ze przepisy lokalne wodociagi mialy dosc rygorystyczne i pozwolil sobie
    na wiecej niz pozwalaja :)

    Dla przykladu - wiekszosc gazowni (i wodociagow) nie pozwoli Ci uzyc swojej
    rury, bo nie ma "atestu" (cokolwiek by to w przypadku rury mialo znaczyc),
    a firmy z uprawnieniami tez kasuja jak za zboze (to tez jest niezla klika :)

    Wiec - jak pisze, ze sie nie dalo, to serio sie nie dalo - dlatego wybral PC,
    ktora go jak pamietal wyszla na gotowo 35k pln z 300l dwuplaszczem z
    nierdzewki za ~6k pln, 500mb DZ poziomym, pompa 9kW - calosc zmontowali
    jeszcze wtedy wlasciciele Ecopolu w 2 dni (musial im nocleg zalatwic he he :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 142. Data: 2013-12-05 16:46:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > a firmy z uprawnieniami tez kasuja jak za zboze (to tez jest niezla klika

    To co pisałem to robiła firma z uprawnieniami. Która normalnie wygrywa też
    przetargi i robi na rzecz gazowni, więc mają wszelkie uprawnienia i
    odpowiednie rury (cokolwiek to znaczy).

    U nas gazownia nie ma własnych ekip tylko na im zlecone przyłącza ogłasza
    przetargi więc finalnie wygląda to tak że przyłącza i tak robią zewnętrzne
    firmy, a gazownia kasuje prowizję za pośrednictwo.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 143. Data: 2013-12-05 16:48:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > No raczej trudno z trzech zrobic dziesiec, ale to monopol, wiec wszystko
    > jest mozliwe.

    Jaki monopol? Macie tylko jedną firmę w okolicy?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 144. Data: 2013-12-05 21:57:29
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-05 16:48, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Jaki monopol? Macie tylko jedną firmę w okolicy?

    No gazownie mamy jedna. :-)

    Pozdro.. TK

  • 145. Data: 2013-12-06 09:10:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > No gazownie mamy jedna. :-)

    Ale nie ma obowiązku brać ekipy z tej jednej gazowni - o tym piszę. Bo że
    gazownia ma swój cennik od metra to wiem i o tym pisałem. Dlatego przy
    długich przyłączach lepiej szukać innej ekipy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 146. Data: 2013-12-06 10:06:02
    Od: m...@g...com

    On Thursday, December 5, 2013 2:59:20 PM UTC+1, Adam wrote:
    > W dniu czwartek, 5 grudnia 2013 14:49:50 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Nie mam pojecia za co tyle ale to byl fakt ktory przewazyl o wyborze PC
    > Prawdopodobnie maja cennik w stylu 1mb przylacza - 200 pln i tyle, co
    > dla standardowych 10-15m daje zwykle kwoty 2-3k pln ktore sa do przyjecia.

    Hmm, ale samo przyłącze do działki - czyli skrzynkę w płocie - gazownia robiła chyba
    w cenie opłaty przył (coś ok. 1000) + ew. koszt od skrzynki do kotła. U mnie wyszło
    coś ok. 3k. A u mnie sam przyłącz przyjechali robić chyba w ośmiu, w dwa auta - przy
    całych 3m przyłącza. A - na tym większym aucie mieli też minikoparkę "jakby co".

    mucher.

  • 147. Data: 2013-12-06 11:17:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-06 09:10, Ergie pisze:
> [...]
    > że gazownia ma swój cennik od metra to wiem i o tym pisałem. Dlatego
    > przy długich przyłączach lepiej szukać innej ekipy.

    Nie wiem, nie znam sie. U mnie inna ekipa robila od skrzynki. O cenach z
    ksiezyca slyszalem nie raz zarowno przy gazie, jak przy wodciagu czy
    kanalizacji.

    Pozdro.. TK

  • 148. Data: 2013-12-06 22:54:31
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 05.12.2013 o 13:08 Maniek4 <r...@s...won> pisze:

    > Jasne, ze latwo.

    > Zostaje Ci z inwestycji lekka reka 30 tysi. Dla mojego przypadku to 10
    > lat grzania gratis gazem.
    Dokładnie, mnie instalacja gazowa wyniosła <3kzł + opłata przyłączeniowa
    IMHO 1,4kzł do tego kupiłem używany piec za 800zł z zamk komorą bo akurat
    na nowy kasy brakło, miał być na chwilę a grzeję już nim 4 sezon. Uważam
    że lepiej różnicę kasy w stosunku do PC zainwestować w solary na
    wspomaganie CO, nawet nie całą, wystarczy 4-6 kolektorów za mniej niż
    15kzł, aby mocno obniżyć rachunek za gaz.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 149. Data: 2013-12-06 22:59:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 grudnia 2013 22:54:31 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

> [...]
    > wspomaganie CO, nawet nie całą, wystarczy 4-6 kolektorów za mniej niż
    > 15kzł, aby mocno obniżyć rachunek za gaz.

    Kwestia przeliczenia ale taka ilosc solarow + piecyk gazowy to moze wyjsc
    na zero w stosunku do PC inwestycyjnie. A eksploatacja mimo wszystko IMHO
    bedzie w przypadku PC tansza - te kolektory w zime wiele nie dogrzeja,
    a najwieksze zuzycie jest praktycznie w trzech miesiacach - grudzien-luty,
    kiedy niebo pochmurne i dzien bardzo krotki.. :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 150. Data: 2013-12-06 23:35:46
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-06 22:59, Adam pisze:

> [...]
    > a najwieksze zuzycie jest praktycznie w trzech miesiacach - grudzien-luty,
    > kiedy niebo pochmurne i dzien bardzo krotki.. :)

    Prawda.
    Ja bym dolozyl, tylko zagospodarowanie nadwyzki ciepla latem wydaje sie
    jakies drogie. Innymi slowy wydanie pieniedzy na grzanie solarami
    przychodzi latwiej niz wydanie dodatkowej kwoty na jego celowe tracenie.
    Inna sprawa, ze jak w moim przypadku obkladanie kolektorami dach nie
    jest ani latwe, ani szczegolnie gustowne. Co innego jak Marek ma na
    gruncie, ale to tez znowu dzialke zajmuje. No nie ma idealnych rozwiazan
    niestety...

    Pozdro.. TK